14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door Action-Man »

Vandaag een uur in de wagen gezeten voor aan deze tt mee te doen.en ik moet het zeggen zoals het is: het w as de verre verplaatsing waard.voor de volle 100km gegaan waarvan er zeker 85km in de bossen waren.ik vond dat het goed was uitgepijld.nooit verkeerd gereden, enkel wat moeilijk met de opkomende zon, maar das beter dan de regen.en 3goede bevooradingen en een pannekoek bij de aankomst.en dat allemaal voor 5euro wat moet een mens nog meer hebben.als het mooi weer is zien ze mij daar volgend jaar weer.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door frits motaar »

ik ben hier ook geweest voor de 100km,
en ik moet toegeven ze hebben geleerd van hun fouten van vorig jaar.
nl.de afpijling,die is véééél beter dan vorig jaar,met die 1x 2x toestanden.
TOP jongens zo hoort een afpijling te zijn,als ik dan toch een minpuntje moet geven,gebruik volgend jaar 1 soort pijltje,ipv 2 of 3,(gele met rode punt,fluo groen met rode punt,en andere bedrukking...)dat brengt verwarring. :drunk:
Voor de rest niets dan lof.....bv's echt TOP... (o) (o) =D> =D>
tot volgend jaar
aakman85
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 12:19
Rijdt met: Orbea Alma M25 Rigid

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door aakman85 »

de 100km gedaan gisteren;

super tocht! zeer weinig asfalt, veel singletrack en mooie gebieden gezien.
overal vlot door kunnen rijden dankzij een goede bepijling en dan nog 3 bevoorradingen waar ge niks over kunt klagen.
dan nog afgesloten met enkele lekkere pannenkoeken, dus dit alles voor €5 is idd super!

tot volgend jaar!
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door Marcus3 »

Wij kwamen met 6 man van het Gentse, en alhoewel ze soms ons taaltje niet begrepen :lol: ons ferm geamuseerd.

We zijn gegaan voor de 100 km en inderdaad zeer goede uitpijling en zeer mooi parcours, mooie afwisseling tussen singletracks en brede bos- en veldwegen.
Bevoorradingen ook dik oké.

Zeker een tocht om eens terug te doen, de ritten op de Brabantse Wal zijn net iets uitdagender omwille van de heuvelachtiger bossen maar daar hebben ze dan geen marathonparcours en kan je enkel op de zondag rijden.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door Fritsie »

Marcus3 schreef:Wij kwamen met 6 man van het Gentse, en alhoewel ze soms ons taaltje niet begrepen :lol: ons ferm geamuseerd.

We zijn gegaan voor de 100 km en inderdaad zeer goede uitpijling en zeer mooi parcours, mooie afwisseling tussen singletracks en brede bos- en veldwegen.
Bevoorradingen ook dik oké.

Zeker een tocht om eens terug te doen, de ritten op de Brabantse Wal zijn net iets uitdagender omwille van de heuvelachtiger bossen maar daar hebben ze dan geen marathonparcours en kan je enkel op de zondag rijden.
Hier kan ik me volledig in vinden. Inderdaad een mooi parcours met toch wel enkele lange bosdreven. Gelukkig af en toe prachtige singletracks slingerend tussen de naaldbomen. Een marathonafstand kunnen rijden half oktober is uniek. Lange tijd geleden dat ik nog 100+ reed, meestal beperk ik me tot 75/80 km wat meer in mijn comfortzone ligt. Zoals hierboven reeds aangehaald een toporganisatie.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door BikerCM29 »

Weet dat de kans praktisch nihil is, maar heeft iemand misschien een mouwstuk afgegeven bij de organisatie? Onderweg ergens kwijtgespeeld en ik weet niet waar of wanneer...

Anyway, mooie tocht in elk geval! Volgend jaar zeker terug aanwezig.
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 14.10.2017 - Turnhout - MTB Onze Hoonderd 2017

Bericht door spetser »

zaterdag ook naar Turnhout afgezakt. Eerst vrouw en zoon in Beerse afgezet. Daarna langs de vaart naar Turnhout. Daar heb ik voor het eerst de 75 km gedaan. Normaal doe ik de 50. Had ook nog maar 100 km gedaan met de MTB dit jaar. Heel mooie tocht, zeer goede afpijling en goede bevoorradingen. Spijtig van de valpartij na 3.5 km. Hopelijk is de man er niet te ernstig aan toe. ER werd gevreesd voor een sleutelbeenbreuk. Na de tocht nog ne lekkere pannenkoek en ne leffe om dan richting Merksplas terug naar huis te rijden. Op de kop af 100 km. Chapeau aan de organisatie en tot volgend jaar.
Plaats reactie