29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Bericht door roger »

Deze morgen een toertje gedaan,woon in Bierbeek,in het bos en het lag er bijna droog bij.Hier en daar wat moddersporen van houtakkers,maar voor de rest prima.

Te nacht geven ze wel regen,zie wel morgenvroeg wat ik ga doen.
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: 29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Bericht door janbiker »

Bedankt, heren en dames van Meerdaal 2000. Alweer een fijne tt. Veel van het moois uit de buurt samengebracht en ok, het was hier en daar soms meer schaatsen dan fietsen, maar grotendeels toch goed berijdbaar. Persoonlijk heel blij met de ijskoude Aquarius aan de tweede bevoorrading.

Als ik 2 minpuntjes mag aanstippen: hier en daar waren gevaarlijke kruisingen met wegen goed aangegeven met gevaarbord, soms helemaal niet. Misschien iets consequenter zijn?

Daarnaast graag ook een welgemeende fuck you aan de scouts die het nodig vonden om in 1 van de langere afdalingen (ik vermoed op stuk van 63km) extra boomstammen over de weg te leggen voor het spektakel. Heel gevaarlijk en de rijder voor mij had dan ook, nadat hij een grote tak niet kon ontwijken, alle gelijk om hen de huid vol te schelden. Al weet ik niet of ze er veel van begrepen, het leken me Franstaligen te zijn.
rst
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 10:47
Rijdt met: Ghost Kato LE

Re: 29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Bericht door rst »

Bedankt aan iedereen die ondanks het stormachtige begin van de dag toch de moeite genomen heeft af te zakken naar de Vlaams- en Waals-Brabantse bossen en velden.

De aanwezigen hadden gelijk: vanaf 8-9 u "herpakte" het weer zich en werd het nog een mooie herfstdag.

Het modderige bovenlaagje zorgde voor merkelijk meer pannes, waardoor het voor sommigen wel erg lang wachten was op repatriëring. Excuses daarvoor, en uiteindelijk viel het mij op dat elke gerepatrieerde met een big smile aan boord van de camionette stapte, zelfs de geblesseerden. Bravo, that's the spirit!
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Bericht door Schoupabiker »

Hele leuke tocht, maar Roger woont wel heel diep in den bos als het daar droog is. Het was - met de verkeerde banden en plus - soms echt schaatsen. Ik heb er een paar een ferme duik zien pakken maar steeds zonder erg en iedereen kon de tocht verder zetten. Lijkt me een tochtje om volgende zomer zeker eens te herhalen! Bedankt.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 29.10.2017 - Bierbeek - 15e Meerdaal 2000 Toertocht

Bericht door koppigaard »

janbiker schreef: Daarnaast graag ook een welgemeende fuck you aan de scouts die het nodig vonden om in 1 van de langere afdalingen (ik vermoed op stuk van 63km) extra boomstammen over de weg te leggen voor het spektakel. Heel gevaarlijk en de rijder voor mij had dan ook, nadat hij een grote tak niet kon ontwijken, alle gelijk om hen de huid vol te schelden. Al weet ik niet of ze er veel van begrepen, het leken me Franstaligen te zijn.
Toch wil ik hier dit op zeggen. Het is niet goed te praten wat de kinderen van de scouts hebben klaargemaakt. Een scheldtirade hoeft dan ook weer niet. Voor veel kinderen gaat de kennis van MTB niet verder dan de spectaculaire downhill-filmpjes op you tube of de kunsten van Kenny Bealy. Deze kinderen beseffen niet dat de vader of moeder van één van hun scoutvriendjes wel eens voor deze onverwachte hindernis kan komen te staan. Even de tijd nemen en hen dat als volwassene duidelijk maken zal meer opbrengen. Misschien kunnen de organisatoren bij de voorbereiding van volgende editie in een brief bij de scoutsleiding er op aandringen om de leden bij te brengen dat het echt niet kan om onverwachte hindernissen op de weg aan te brengen. Met dialoog kom je altijd verder dan een eenzijdige preek. Toch content dat hierdoor niemand een lelijke val heeft gemaakt.
Plaats reactie