21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door Free_ltd »

Mijn lampen en batterijen zijn allemaal binnen. Maar den oplader ligt nog bij een collega en die heeft m niet bij vandaag :lol:

Voor de rest zijn de mederijders niet van de partij en zal het zondag morgen gaan worden.
Roedie
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 okt 2010 20:50
Rijdt met: Scott Scale 60
Contacteer:

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door Roedie »

Prima keuze Patje2 =D> :-D
we hebben nog wat spray over ..kunnen je fiets eventueel ook reflecterend maken #-o

tot morgen !
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door vtteddy »

patje2 schreef:
Roedie schreef:Ja ..we bewerkende de normale pijlen met een reflecterende spray waardoor die ook goed opvallen in het donker ! come and see =D>
Was aan het twijfelen tussen deze en Profondeville maar de reflecterende spray heeft het gehaald om deze te komen rijden
He Patje , tot deze avond waarschijnlijk aan de kwadraat.Als je me nog kent ,Eddy. De nacht ritten in het Z-woud.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door WS »

Mooi ritje, ideaal weer, toporganisatie aan de start en bij de bevoorrading. Zo heel reflecterend vond ik die pijlen niet, en ergens tegen Waver zijn we toch 2 keer verkeerd gereden, maar dat is deel van het nachtelijk avontuur zeker ☺.
Ik hoop dat het nog goed gekomen is met dat verkeersongeval bijna op het einde, als seingever kun je er natuurlijk niets aan doen als een bestuurder die zo dronken is dat hij niet deftig kan lopen op de wachtende auto knalt. Gelukkig waren er geen gewonden.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door Mister No Chaïn »

Vorig jaar heb ik deze ook gereden en het parcours was nu een pak uitdagender, de bevoorrading was misschien wel de rijkelijkste van het ganse jaar. Kan er ook mee te maken hebben dat ik op zondag nooit bij de eerste 20 aan een bevoorrading kom :-).
De pijlen kunnen inderdaad nog wel wat duidelijker, al hebben wij zonder problemen de rit afgewerkt.
Jammer voor de organisatie dat er zo weinig volk was, hopelijk schrikt hen dat niet af om volgend jaar opnieuw een nightride te organiseren.
cvdbmtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 19:15

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door cvdbmtb »

Nachtrit gereden, tot derailleur afbrak in laatste 4 km. Bijstand gebeld, en netjes opgehaald en tot mijn wagen gebracht. Merci ! Spijtig, maar kan gebeuren. 1e keer dat ik externe hulp nodig had op MTB rit.

Leuke rit, parkoer veel beter dan vorig jaar. Bepijling beter, maar voor nachtritten beter echte reflecterende pijlen gebruiken. Onder de verkeersborden waren de pijlen moeilijk te zien.

Tot volgend jaar ! :-D
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door patje2 »

Mooie tocht parcours was beter dan verleden jaar alleen de reflecterende spray deed zijn werk niet voldoende volgend jaar toch opteren voor reflecterende stikkers op de pijlen en ook de pijlen op max 1 meter hoogte plaatsen zo zijn ze beter zichtbaar in het donker een pijl die hoger hangt dan 1m50 en niet reflecterend is zie je niet hangen. Voor de rest tot volgend jaar
pattap
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 mei 2010 08:07
Rijdt met: tomson

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door pattap »

Parcours was mooi ravi was ok.
Maar er is niets gedaan met de opmerkingen van verleden jaar. De pijlen hingen nog steeds te hoog en de reflectie van de spray was niet goed (ondermaats en niet op alle pijlen) hopelijk trekken ze nu wel lessen naar volgend jaar, en gebruiken ze reflecterende strips zo als ze overal doen op night-rides.
Gebruikersavatar
sbh
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 mar 2012 21:59
Rijdt met: Kona WO (fat) & Kona Process 134 DL

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door sbh »

Parcours was dik OK, best wel uitdagende afdalingen zo in het donker. In 't begin wel ergens een redelijk lang stuk asfalt van een paar km, maar goed, dat was misschien niet anders op te lossen.
De reflecterende spray viel inderdaad wat tegen, had een beter effect verwacht. Je zag van ver wel iets reflecteren, maar hoe de pijl wees, was toch niet zo duidelijk in het donker.
Ook twee keer verkeerd gereden door (volgens mij) slechte bepijling. Zie kaartje
Eerste keer: na 10km, in de Chaussée de la Verte Voie: aan een paal op de kruising met zijstraat Chaussée des Cerises stond een pijl rechtdoor. Aan het volgende kruispunt geen pijl meer te zien. Ik ben teruggedraaid om te dubbelchecken, maar de pijl was duidelijk: 'rechtdoor!' en ik zag verder nergens nog een pijl. Op het kruispunt zonder pijl ben ik dan ook maar rechtdoor gegaan in de veronderstelling dat de pijl daar verdwenen zou zijn. Na een behoorlijke afdaling (Chaussée d'Ottenbourgh) opnieuw een kruispunt zonder pijl. GVD, terug die berg omhoog dus!
Terug aangekomen aan de laatste pijl een andere biker tegengekomen die er ook niet aan uit kon. Toen ik mijn GSM wou nemen om de organisatie te bellen, kwamen er opnieuw twee collega's aan die het parcour precies kenden óf die de pijl die 10m na de 'rechtdoor' pijl aan de overkant van de straat tegen een gevel hing en naar links wees wél hadden gezien. Oef, we konden verder!
Tweede keer: nog geen km verder hing een pijl naar rechts. Je kon daar ook effectief naar rechts, een veld op. Wij met 4 man dus dat veld in en daar een toertje gedaan om te zien dat het daar toch doodliep. Bleek dat we een 70tal meter na die pijl pas naar rechts moesten afslaan.
Ik had wat schrik voor de rest van de tocht, want op die manier was het niet plezant, maar dat was ongegrond ... verder niet meer verkeerd gereden.
Bevoorrading was in orde, hulde ook aan de seingevers die daar toch het grootste deel van de avond gewoon staan wachten hebben op een lichtje, want ik heb het gevoel dat er echt weinig volk was. Het weer was nochtans perfect!
Tot volgend jaar!
Afbeelding
Géén idee of iemand de afbeelding ziet, ik niet alleszins, weet niet wat er mis is. Hier vind je ze ook: klik
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: 21.10.2017 - Overijse - 2e Overijse-by Night MTB

Bericht door WS »

Grappig, wij zijn op exact dezelfde plaatsen ook 2 keer verkeerd gereden. En ja die berg terug omhoog was heel wat ](*,)
Plaats reactie