21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door vani »

Topritje terug al was het soms verraderlijk glijden met momenten :-D
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door Wybob »

zoals ieder jaar een toprit! maar zwaar op de 66km :) toch super genoten
vinokourov
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 14 sep 2014 10:01

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door vinokourov »

Wegens te laat te starten 55km gedaan (eerste lus jammer genoeg achterwege gelaten).

Lekker weertje (naar mijn gevoel heel veel meewind gehad, en weinig echt pal tegenwind), perfecte ondergrond en mooi parcours. Zalig om nog eens de mtb boven te halen ! :-)
Mancebo2.0
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 feb 2017 16:47

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door Mancebo2.0 »

Ook voor de eerste keer aan de start van deze tocht. 66km 1200hm
Wat een parcours, de eerste 3 en de laatste 3 km niet gerekend, geen meter plat. Prachtige passages, technische stroken, super afdalingen. Leuke doortocht in de 'arena' van de Hotondcross...
Hier kom ik zeker terug.
Proficiat aan de parcoursbouwer(s) en organisatie. =D> =D>
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door disc »

Weinig aan toe te voegen.
Toprit, toporganisatie =D> =D> =D>

Voor de 4de maal van de partij (enkel vorig jaar niet aanwezig).
Was al blij dat ik nog eens de langste afstand heb kunnen afleggen. 2 Vorige passages telkens pech waardoor ik rit moeten inkorten heb.

Leuk ook dat er ook 'nieuwe' stukken in zaten in vergelijking met vorige edities.

Proficiat aan iedereen die hier aan meegewerkt heeft.
Gebruikersavatar
steveeke
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 19:55
Rijdt met: bmc te02 two (2019) - bmc te02 slx (2017) - bmc te02 x1.0 (2016) - bergamont roxtar 10.0 (2015)

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door steveeke »

toprit en toporganisatie, geen meter plat van start tot einde, ondanks een ziekteweek verzwakt aan het vertrek met slappe benen maar toch super genoten van de 44 km !!! volgend jaar ben ik er terug :-)
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door Fritsie »

Inderdaad een toprit. Ondanks een zware verkoudheid genoten van een prachtig 66 kmparcours. Zeer afwisselend met als highlights de weidepassage op de Hotond en de doortocht in Heynsdale. De rest was natuurlijk ook super maar bekend van andere tochten. Hopelijk kan Ronse blijven doorgaan, want in de streek zijn reeds meerdere prachtige ritten verdwenen. Een pluim voor alle mensen die bij de organisatie betrokken waren. Bij de inschrijving kreeg ik deskundige uitleg over het parcours (Eddy?). De bepijling, afspuitstand, bevoorradingen en zeker niet te vergeten de seingevers op de gevaarlijke oversteekplaatsen waren top. Na de degustatie van een kleine Kwaremont hebben we deze nog enkele keren "beklommen" in de cafetaria. De helling van 6,6% werd na de tocht zonder problemen genomen. Hartelijk dank en graag tot een volgende. =D> =D> =D>
s-works rider 336
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: do 31 aug 2006 11:17
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door s-works rider 336 »

Goede organisatie, alleen jammer dat net zoals in Herzele en juist op deze dag, een wandeltocht onze wegen kruisen... Niet plezant voor mtb-ers en ook niet voor de wandelaars. Misschien eens checken de volgende keer ?
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door Haylon »

Toporganisatie!

Ruime parking dichtbij de sporthal (handig om nadien nog te gaan douchen) en propere douches.

Heb de 66km gereden. Na een 3-tal vlakkere kilometers begon het klimmen en dalen en daar kwam gewoon geen einde meer aan. Tot bevoorrading 1 zaten er nog wat recuperatiemomenten in maar daarna bijna niet meer. Heerlijke beklimmingen in het muziekbos en het hotondbos. Hotondarena was ook leuk. Geeft een mooi beeld hoe zwaar veldrijden wel niet moet zijn...

Dit parcours is toch van het niveau herdermarathon!
wim1598
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 14 jan 2014 13:57
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 21.10.2017 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2017

Bericht door wim1598 »

Beste organisators, vrijwilligers & seingevers, bedankt om zo'n fantastische MTB rit in elkaar te steken.
Na het wegvallen van de Koppenbergrit & de herdersmarathon is dit nu toch wel een klassieker van de Vlaamse Ardennen geworden.
Ik kan enkel en alleen alle voorgaande commentaren gelijk geven. Er zat vanalles in de tocht. Wat asfalt, single tracks in de bossen met soms technische stukken erin verwerkt en natuurlijk de nodige hoogtemeters. Echt puik gedaan.
De weergoden waren zaterdag goed gezind. Helaas veel te warm aangekleed ](*,)
Ikzelf zal niet gauw kritiek geven, want iets organiseren is sowieso niet simpel & je kan uiteraard niet voor iedereen goed doen... maar toch wil ik iets over de bevoorradingen kwijt. Ik ben rond 12.30u voor de 66km gestart en bij de 1ste bevoorrading was er enkel nog wat stukjes bananen, sinaasappels, peperkoek & suikerwafels. Net iets te weinig variatie voor een tocht van 66km. Gelukkig neem ik altijd wat gellekes en dergelijke dingen in mijn achterzak mee. Maar helaas was op de 2de & 3de bevoorrading de sportdrank absoluut niet te drinken, die was veel te zoet gemaakt. Heel jammer, graag voor volgend jaar een aandachtspunt van maken.
Maar voor de rest een dikke 10/10 voor de organisators, zeker tot volgend jaar. =D> :-({|=
Plaats reactie