30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
mezzie76
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 sep 2016 13:33

30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door mezzie76 »

Beste MTB liefhebber,

Reeds voor de 3e keer organiseren wij onze MTB tocht voor de stationswijkfeesten in Beveren-Leie.
Dit jaar 2 afstanden : 35 en 50km
Nieuw dit jaar is een kids toer van 15km ! Om 14.00u kan deze gereden worden onder begeleiding waar de jonge garde zich volledig kan laten gaan :-D !
In vergelijking met de vorige 2 edities werd aan het parcours weinig gesleuteld. Wel zitten de crossparcours van Wielsbeke en Ooigem erin.
Op het eind ook nog een aantal privéstukken in Beveren maakt dat de recreatieve MTB'er voldaan zal thuiskomen :-D .
Starten kan van 08.00u tot 14.00u.
Voor iedereen is er een belegde boterham voorzien bij aankomst.
Om praktische redenen is er geen was/douchegelegenheid.
Er is wel een bewaakte fietsenstalling en afspuitstand.

Afspraak op 30/09 !

Sportieve groeten,

Wim, Bjorn en Hans


https://drive.google.com/file/d/0BzhJoG ... sp=sharing
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Re: Beveren - Leie : zat 30/09/17 - 3e MTB tocht Stationswij

Bericht door slappetieze2 »

:bounce: :bounce: :bounce: Zal ier uiteraard oek aanwezig zijn , wel in den achternoene ( moe werkn in de veurnoene ](*,) ](*,) ](*,) ).



GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
G-shock
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 19:02
Rijdt met: thompson sub 09

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door G-shock »

Aanwezig met enkele MTb vrienden... vertrekken pas ook rond half twee
Gebruikersavatar
vommie
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 30 mei 2003 14:32
Rijdt met: Santos SCC 03

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door vommie »

Normaal aanwezig rond 8 uur. Als we kunnen spelen in den achtertuin... Hopelijk even goe weer als vorig jaar voor den après ;-)
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door Haylon »

Na een jaar onderbreking weer aanwezig in mijnen achtertuin. Sterk debuut twee jaar geleden!
GTC Racer
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 09:16

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door GTC Racer »

kan er iets over het parcours verteld worden? Waar wordt er gereden, toestand parcours, gedeelte onverhard...
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door dickino »

Hey,

aanwezig voor de 50 km.
Nog 1 vraagje,
Waar parkeer ik de auto het best ? ( op google maps niet veel parking )

tot morgen ;-)
G-shock
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 25 jun 2007 19:02
Rijdt met: thompson sub 09

Re: 30.09.2017 - Beveren - Leie - 3e MTB tocht Stationswijk

Bericht door G-shock »

Na vorige week Ingelmunster was er weer een ritje aan mijn achterdeur ,letterlijk en figuurlijk deze keer... na de hevige plensbuien deze morgen vertrokken we met een zevental als een van de laatsten in een mooi nazomer weertje.
Na de inschrijving ging het bijna direct off road tussen enkel boomgaarden op een zompige grasondergrond..., dan verder richting bavikhove waar we een stukje langs de leie werden gestuurd,je kon kiezen om de road te volgen of off road in de grasstrook. De benen waren nog fris en we namen de korte maar steile knik naar het gras toe, jammer dat Xavier en mijn snelheid telaag was op de gladde ondergrond en daar lagen we plots knus op de top, de rest nam de verstandige beslissing het even te voet te doen.6km ver dan... de rit ging gezapig verder door smalle buurtwegen en langs boerewegen tussen velden en akkers met af en toe een asfaltstrook ,wat onvermijdelijk is.Via hulste lachten we verder richting Ingelmunster waar we over de wantebrug reden om rechtsaf tegaan, daar was een leuke afdaling die de organisatie links liet liggen, maar we hebben ze toch even vlug meegenomen.... nog enkele km's verder was de bevoorrading in de zicht bovenaan een leuke off road klim doorheen de velden.
De bevoorrading daar zou ik een volledige recentie kunnen aan wijden... de beste ooit die ik heb meegemaakt ( en niet omdat ik naast de start woon), de beste wat betreft entertainment en beleving. Mannen die er met plezier stonden en graag lol maakten en beseften dan we geen wedstrijd rijden maar onze hobby
uitoefenen waar fun centraal staat... een bbq worst...lag klaar samen met wat banaan, rozijnen , graankoekje en sportdrank...ook nog enkele andere versnaperingen tussen de mooi uitgestalde flessen jenever waarvan je een proevertje kon krijgen... bedankt voor de chocolade smaak.... even dachten we aan deze tent te blijven want het fun gehalte was er hoog , zeker als Thomas dacht aan sportworst ipv bbq worst... inside joke....
Als onze cameraman Xavier zijn installatie op punt had gingen we verder met de industrie van Wielsbeke in de verte.Na een leuk lang rechtstuk langs velden en bomen met de nodige plassen die verdwenen als sneeuw voor de zon als Thomas er met zijn fatbike doorheen gleed... en langs twee deurtjes waar Xavier netjes portier speelde kwamen we even op de weg uit waar Johan zijn stalen ros nood had aan een kleine reparatie, gelukkig was er brandweerman Xavier met zijn multitool box die dit zakende zadel euvel snel verhielp.
We sneden de volgende grasstrook aan,dan even vlug over de weegbrug met de MTb richting het cross-bmx parcours waar we een tweetal km konden genieten van ups and downs in de positieve zin, leuke kombochten en meer van dit, volledig op maat van onze speelvogel rookie Desmet .
km 33 op de teller .
Het laatste maar beste moest nog komen... even verder weer langs onze beroemde leie draaiden we een technisch bosje in waar stuurmanskunsten op hun plaats waren, Michael,net bezig aan zijn tweede tourtocht bekeek even het gras van dichtbij na een verrradeljke boomwortel maar zonder erg... Voor het bosje had Thomas met de fatbike besloten om de kortste weg richting finish te zoeken...
Nadat de modder van onze banden gevlogen was langs het jaagpad kregen we een voorlaatste bospassage voor de kiezen waar we al onze stuurmans skills moesten benutten om de gladde ondergrond met onze modder-verzadigde-banden de baas te kunnen...., even waren we het spoor bijster door alle fun waardoor we letterlijk een helling moesten opkruipen om weer in het juiste spoor te komen. Na nog enkel schuine kantjes , brandnetel passage en een knieval van allen kwamen we er toch heelhuids vanaf.verder langsheen de sluis in ooigem kwamen we in het laatste bosje van de dag. Nog even dromen dat we in de Ardennen waren en weer kregen we de leie aan onze zijde in de laatse lijn naar onze welverdiende apres MTb. De diehards konden nog wat extra energie kwijt in de grasstrook naast de leie, de mannen met aanmoedigingen voor de echte mannen bleven op weg...
But than... disaster strikes... we draaiden weg van de leie, kleine grindweg, licht hellend, ik zie Nic een tempo versnelling plaatsen met Bruno gezwind in het wiel... dat laat ik niet gebeuren denk ik bij mezelf jammer genoeg had mijn ketting er genoeg van voor vandaag... gelukkig bleef ik recht op de fiets maar tempo zonder ketting zat er niet meer in....
Gelukkig waren met in een rechte lijn met mijn huis gekomen en waren alle mede MTbers collegiaal en gingen we samen naar de finisch... Johan passeerde al snel zijn thuis en draaide af... afwisselend duwden allen me naar huis met een serieuze krachtsinspanning van Michael naar de top van de brug nadat Xavier met stalen kuiten en power man bruno de snelheid erin hadden geduwd...the end.
Nog even de uitstekende bewaakte fietsstalling en afspuitstand vermelden alsook de gratis hotdog... nog een kleine apres MTb gehouden in de gouden zon en ieder ging voldaan en happy naar huis....
Hopelijk volgend jaar meer van dit , 1 kleine tip voor de organisatie... af toe lag en nog een klein extraatje langs het parcours die een meerwaarde zou kunnen zijn ...

Maar aan allen, noteer alvast in de agenda voor volgend jaar... leuke tocht , afwisselend en fijne bevoorrading...


.
Plaats reactie