01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door WS »

Jezus, gaan we klagen over 20m ietsjes drassiger maar nog steeds perfect berijdbaar parcours? Heb jij al ooit in de winter gereden? Er was ook een wegrit he...
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door Z29 »

Het leek een mooie rit te gaan worden maar jammer na +/-20 km einde rit voor mij na kettingbreuk. Volgend jaar ben ik hier zeker terug want de eerste 20 km waren veelbelovend.
Gebruikersavatar
De Ronny
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 feb 2013 21:57
Rijdt met: Rocky mountain element 50 RSL ,Wilier triestina XN 501 , scott RC 900 team

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door De Ronny »

triumph_st schreef:
De Ronny schreef:Daarvoor noemen ze dat mountainbiken hé .
Ik lees geen modder, vuil, .. etc in 'mountainbiken' ...
In Vlaanderen denken velen inderdaad dat mountainbiken gelijk moet staan met modder en slijk en in de herfst/winter moet/mag gereden worden; niet dus.


Dan zul jij meer in de zomer en lente moeten mountainbiken of op de weg dan zul je uw fietsje niet vuil maken
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door Teekitiezie »

triumph_st schreef:
De Ronny schreef:Daarvoor noemen ze dat mountainbiken hé .
Ik lees geen modder, vuil, .. etc in 'mountainbiken' ...
In Vlaanderen denken velen inderdaad dat mountainbiken gelijk moet staan met modder en slijk en in de herfst/winter moet/mag gereden worden; niet dus.
Ik was eigenlijk positief verrast over hoe droog het parcours was na de toch wel grote hoeveelheid regen die er zaterdag uit gevallen is. Ik heb het ook niet zo met modderploeteren in het algemeen, maar ik heb de 59 gedaan en heb eigenlijk geen nare herinneringen aan gisteren over gehouden. Het zal me dus onvoldoende zijn opgevallen.

Maar misschien moeten we de organisatie even vragen om het parcours 3 weken op voorhand te overkappen, zoals Ringland in Antwerpen. Dan blijft het mooi droog... Of dat ook nog kan voor 3 euro inschrijving is nog maar de vraag natuurlijk.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door Trekkie 800 »

triumph_st schreef:
De Ronny schreef:Daarvoor noemen ze dat mountainbiken hé .
Ik lees geen modder, vuil, .. etc in 'mountainbiken' ...
In Vlaanderen denken velen inderdaad dat mountainbiken gelijk moet staan met modder en slijk en in de herfst/winter moet/mag gereden worden; niet dus.
Denken inderdaad veel mensen. Niet dus
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door davefsr »

die strook van een paar 100 meter ligt er in volle zomer zelfs niet kurkdroog bij, ik onthoud vooral in wat voor een geweldige omgeving we kunnen fietsen. niets op de organisatie aan te merken. topritje! tot volgend jaar
JanDeWinter
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 dec 2008 23:11
Rijdt met: Grandville Evo M

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door JanDeWinter »

davefsr schreef:die strook van een paar 100 meter ligt er in volle zomer zelfs niet kurkdroog bij, ik onthoud vooral in wat voor een geweldige omgeving we kunnen fietsen. niets op de organisatie aan te merken. topritje! tot volgend jaar
:-) :-) :-)

Beste Dave, dat vinden wij dus ook... 'wat een geweldige omgeving om in te kunnen fietsen'.
Dat is onze motivatie geweest van bij de start 9 jaar geleden om deze MTB TT in te richten, jullie laten genieten van onze geweldig mooie streek. In Pellenberg en omgeving kunnen we zo drie of vier parcours bouwen van deze kwaliteit.

Kwaliteit is onze tweede motivatie. Onze club herbergt een aantal fietsers die gevoelig zijn voor een goede organisatie. Dat proberen we onze gasten ook te bieden, een klasse organisatie in een schitterende MTB omgeving. Daarom zijn we van seizoen veranderd, in de natte winter is het terrein te zwaar; begin oktober is het perfect, zelfs na een zware regendag.

de combinatie leidt tot een 'topritje' om het met de woorden van Dave te zeggen.

ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie komst en breng volgend jaar elk nog een vriend(in) mee.
maar mijn grootste dank gaat naar die 70 vrijwilligers die deze TT weer hebben mogelijk gemaakt.

de organisatie

PS foto's volgen snel op onze website, ik laat het wel weten
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door Ibiets »

Supertocht!! Dat vettig stukske was trouwens plezant! Hoort er gewoon bij ... Tot volgend jaar, zeker en vast!!
Ps k was blij dat we daar dat laatste stuk vuil werden anders denkt mn vrouw da k ni ben gaan mtb'en ...
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door dirty »

Hier kwamen ook een 6 tal muddevils vanuit Sint-Amands aan de start , ze zijn voldaan huiswaarts gegaan en hebben zich goed geamuseerd !
JanDeWinter
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 dec 2008 23:11
Rijdt met: Grandville Evo M

Re: 01.10.2017 - Pellenberg - Hoogste punt MTB toertocht

Bericht door JanDeWinter »

zoals beloofd...
de foto's van de toertocht staan op de website
:bounce: http://www.wtcpellenberg.be/fotos-mbt-en-wegrit-2017" onclick="window.open(this.href);return false; :bounce:

veel kijkplezier
Plaats reactie