24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door Braeckie »

Bebop schreef:@organisatie: wordt het parcours in wijzerzin of tegenwijzerzin gereden?
Tegenwijzerzin... dus eerst de Schorre, dan een lus richting Heindonk/Hazewinkel en dan richting Katelijne (op de langste afstand dus)

Parcours ligt er droog en zeer goed berijdbaar bij (ook in de Schorre en Terhagen). We kijken uit naar jullie komst!
wimpie040810
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 29 jun 2011 19:46
Rijdt met: 29ers only

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door wimpie040810 »

Toptocht, de lange afstand gedaan de schorre en ter hagen zalig biken...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door Dickie »

Aan onze kant van het water was er niet zo veel mist, maar zodra ik de Schelde over was werd het hardnekkiger.
Bike in bewaring gegeven en aan de inschrijving was het nog rustig.
Goed geamuseerd op een kurkdroog parcours.
Bepijling was deze keer perfect, duidelijke splitsingen, info-bordjes en waar nodig ook linten. Onderweg maar enkele wandelaars tegengekomen.
Ik moest op tijd thuis zijn en daarom voor de 57km gekozen, de extra kms in de Schorre haalden het gemiddelde serieus omlaag, zodra ik in de laatste kms een bordje 'Rumst' zag verschijnen, heb ik het einde van de tt niet afgewacht en heb dan maar ineens de Antwerpse steenweg weer terug richting Kontich gepakt. De jus was uit de benen, het tempo te traag en het veer zodoende net gemist...een halfuurke extra vertraging #-o
Hopelijk volgend jaar dezelfde omstandigheden en wat meer tijd.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door DDT-STAS »

Ook wij hebben genoten van deze super TT :-D
Ook de x-streem stukken waren goed te doen, hier en daar wel een voet a d grond moeten zetten :^o
jammer dat we iets te vroeg binnen waren waardoor we de fiets zelf hebben moeten afspuiten...de brandweer was er nog niet :(
Tot de volgende!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door Cokeman »

Last-minute toch nog beslist om naar Waarloos af te zakken. Eerste keer in deze streek. Door de website een beetje afgeschrikt door het technisch karakter van sommige stukken :oops: , vandaar gekozen voor de veilige 57 km. Genoten van deze tocht. Door de technische zone te skippen was het nog vrij rustig na de afslag in de Schorre. Prima bevoorradingen. Foto's onderweg. De brandweer was inderdaad te laat :lol: , of ik te snel vertrokken :roll: .
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door Dickie »

Technische zone skippen was imo niet nodig.
Als je nl voor technisch koos, kreeg je nadien nog de keuze xtreme/of technisch.
Op de website of andere fora ging het volgens mij steevast over de xtreme stukken.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door dirty »

Hier was de grootste delegatie van The muddevils mtb club van Sint-Amands aanwezig waaronder ikzelf , parcours lag er droog bij ,
bevoorrading was top !
lekkere pannekoekjes ,brooddeeg , etc...
de_fret
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 14 okt 2006 13:56
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door de_fret »

Enkele van PuurCycling waren er dus ook bij.
Uit eigen ervaring wist ik dat dit een must was - en wat hebben we genoten!
Ingepikt in Heindonk in de mist, ingeschreven aan de bevoorrading, nog snel iets gedronken aan de start en verder richting de Schorre voor het technische stuk en nog just op tijd voor de bevoorrading in Rumst.
Genoten van parcours, bevoorrading, mensen,...

Volgend jaar met stip terug op onze agenda!! 8)
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door roderider »

Mooie tocht, was goed ingedeeld. Genoeg bevoorrading (was mijn drinkbus vergeten) en goede bepeiling.
Eerst efkes opwarmen alvorens aan de technische en extreme stukken te komen en daarna wat kilometers doen.
Het probleem is dat na de schorre en Terhagen alles wat saai lijkt (ondanks de mooie bosjes en vijvers) omdat die stukken zo fun zijn.
Ik vroeg mij ook nog af: als je extreme stukken in de schorre en terhagen kan doorkomen zonder kleerscheuren (al heb ik wel eens in een boomke gehangen) kan je dan eens een enduro proberen? Of zijn die toch nog een ander kaliber?
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: 24.09.2017 - Waarloos - 9e editie

Bericht door E-bikers »

Ons GoPro'ken van deze fijne tocht: https://youtu.be/5So0eWHm_kI.
52 fijne km's. De bepijling en bevoorrading waren perfect.
De Schorre was echt fijn biken, 't lag er perfect bij, vroeg vertrokken en dus weinig volk ...
Plaats reactie