17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kasterlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jan Van Ballaer
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 19:01

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Jan Van Ballaer »

Smoutenbol schreef:Wat heeft de regen van de voorbije dagen gedaan met het parcours?
Vandaag, vrijdag, hebben we al de meeste pijlen gezet en het viel echt mee. We hebben veel vastgereden harde gele ondergrond; zowel in Gierle, Lille, Poederlee als Kasterlee, Lichtaart en Tielen.
Wel stonden er vandaag hier en daar wat plassen. Afhankelijk van de wind kan het ook vlug opdrogen.
Jan Van Ballaer
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 19:01

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Jan Van Ballaer »

BerggeitCasualFietser schreef:Hoe mag je de funfactor en het offroad percentage inschatten hier? Graag even wat ervaringen uit vorige edities?
Het is moeilijk als organisator om het fun-gehalte te beoordelen. We rijden zelf ook regelmatig toertochten en zonder overdrijven mogen we toch zeggen dat de Kempense heuvelrug in Kasterlee en Lichtaart heel plezant is. De veldwegen en boswegen van Tielen, Gierle, Poederlee, Lille zorgen voor een heel gevarieerd parcours. Vorig jaar 900 deelnemers en veel positieve reacties gekregen.
Jan Van Ballaer
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 19:01

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Jan Van Ballaer »

Peetch schreef:http://www.tielensewt.be/images/TWT_FOT ... 4_55km.png

Het lijkt met dat zo'n 40% Bloso is?
Afhankelijk of je de 42 of 53 km gaat rijden , heb je 13 of 15 km Bloso. Maar je zal merken dat we dikwijls het parcours verlaten om afwisseling te bezorgen.
buck
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 28 mei 2007 17:37
Rijdt met: Lapierre XR 729

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door buck »

W8FF Gierle zal ook weer van de partij zijn, steeds een mooie tocht. IJsje achteraf smaakt natuurlijk ook altijd :wink:
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Deltabikers Arendonk zullen er ook zijn.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Scale960 »

Jan Van Ballaer schreef:
Scale960 schreef:Hoeveel km van de 53 gaan er over vast Bloso-parcours?
Ongeveer 15 km van de 53 km gaan over vast Bloso-parcours. Vertrek is via veldwegen naar de bossen van Gierle, Poederlee, Lille. We volgen het Bloso-parcours waar het moeilijk anders kan. In Lichtaart, Kasterlee gedeeltelijk Bloso; maar merendeel bos- en veldwegen.
Merci voor de info en update over de staat van het parcours, een plas hier en daar houdt ons niet tegen.
Tot morgen
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door jupke »

Was dik in orde en veel volk precies. Thanks!

Dat de wachttijd bij de inschrijvingen wat op liep door een defecte scanner kan gebeuren en nemen we er graag bij. :wink:
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Svenny007 »

het was inderdaad een mooie Snelle tocht.

ik ken de omgeving niet zeer goed maar ik heb tijdens het rijden van de bloso route toch leuke alternatieve stukjes gezien en waar we nu ook spijtige genoeg gewoon voorbij reden...

bv die kuil ergens aan die camping zijn we zeer dicht gepasseerd denk ik. indien te technisch had dit wel een alternatief ommetje kunnen zijn met een "chickenrun" voor diegene die het niet zien zitten.

en ik denk dat er waar de bevoorrading was naast de veldweg ook een leuker alternatief is en zelfs met een jump/dropje...

ik had er ietsje meer van verwacht, maar ik heb me toch super geamuseerd .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Beny »

Wij hebben de 42km afstand gereden
Over het algemeen zeer tevreden, droog parcours met hier en daar een plas
De kombochten lagen er perfect bij :-D
De laatste 10km waren eerder km vulling maar alles voordien was super
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: 17.09.2017 - Tielen - 18e MTB/VTT Ronde van Groot Kaster

Bericht door Swannie »

Svenny007 schreef:het was inderdaad een mooie Snelle tocht.

ik ken de omgeving niet zeer goed maar ik heb tijdens het rijden van de bloso route toch leuke alternatieve stukjes gezien en waar we nu ook spijtige genoeg gewoon voorbij reden...

bv die kuil ergens aan die camping zijn we zeer dicht gepasseerd denk ik. indien te technisch had dit wel een alternatief ommetje kunnen zijn met een "chickenrun" voor diegene die het niet zien zitten.

en ik denk dat er waar de bevoorrading was naast de veldweg ook een leuker alternatief is en zelfs met een jump/dropje...

ik had er ietsje meer van verwacht, maar ik heb me toch super geamuseerd .
Die stukken waarnaar je verwijst zijn idd leuke stukken, maar helaas niet makkelijk om goedgekeurd te krijgen als organisatie.
Dat staat stuk naast de veldweg staan zelfs hekken nu, laten plaatsen door de buurtbewoners!
Plaats reactie