27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
aakman85
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 12:19
Rijdt met: Orbea Alma M25 Rigid

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door aakman85 »

gegaan voor de 65km;
zoals altijd laat vertrokken en zeer rustig kunnen rijden.
leuke afwisseling tussen paadjes, bos, snellere stukskes, klimmen en de privé-wegen.
op de bevoorrading niks te klagen en zeer vriendelijke mensen.

wel een keertje ruzie met een vrouwelijke loopster met hond (juist voor de gempemolen).
smal padje waar ik en ne maat vriendelijk wachten om een moeder, (knappe) dochter en hond door te laten. zij waren daarvoor dankbaar en we kregen daarvoor ook ne dankuwel.
ng enkele seconden langer gewacht voor een dame met haar hond, waar we door afgesnauwd werden dat we daar niks te zoeken hadden op die pad omdat dat een wandelaarspad was..
na enkele keren vriendelijk te zeggen dat we daar alleen waren omdat daar een TT voorbij kwam, kregen we toch ng gng verwensingen naar ons hoofd geslingerd en uiteindelijk moesten we beloven dit aan te kaarten bij de organisatie..
bij de volgende bevoorrading dit gedaan, maar het antwoord was (natuurlijk....) dat alles deftig was aangevraagd en overal goedkeuring voor was gekregen. de volgende mtb'ers die arriveerden aan de bevoorrading hadden alleen maar dezelfde aanvaring gehad met deze 'toffe' dame..

goe gelachen, goe gereden dus merciekes
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door kenny.m »

Hehe,

We hebben dat verhaal ook gehoord, langs de kant van de organisatie willen we ook verzekeren dat we voor deze weg (die door een bos van Agentschap Natuur en Bos loopt) toelating hadden...

Spijtig dat sommige wandelaars daar geen begrip voor kunnen opbrengen...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door Mister No Chaïn »

In een streek waar wel meer TT's passeren was het wel fijn om de hellingen eens in de andere richting te doen, of net iets andere wegjes te nemen. Bij verschillende paden dacht ik: en straks links op, zoals we dit jaar al 4x gedaan hebben ... en dan moesten telkens toch net iets anders rijden. Niet teveel veranderen volgend jaar :-D
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door _anonymus_ »

Gisteren voor de allereerste keer in het Hageland gereden. Alle paden waren dus volledig nieuw voor mij.
Ik woon in de Denderstreek, dus ik trek meestal naar TT’s in de Vlaamse Ardennen en de streek rond Halle.
Tielt-Winge bleek echter ook ‘slechts’ een uurtje rijden te zijn, en aangezien ik op tijd thuis moest zijn en je in Villers-la-Ville pas vanaf 8u kon starten, heb ik voor deze geopteerd.
Ik moet zeggen: het was een aangename kennismaking met het Hageland. Het begin en einde vond ik iets minder, maar daartussen mooie bossen, leuke singletracks en best nog wat hoogtemeters.
In sommige bossen zag ik wel overal leuk uitziende singletracks vertrekken terwijl we op de bredere paden bleven, maar dat zal wel met toestemmingen te maken hebben gehad.
Ik was eigenlijk door tijdsgebrek gestart voor de 51km. De eerste splitsing heb ik blijkbaar gemist waardoor ik op het parcours van de 65-105 bleek te zitten. Achteraf gezien was dat niet zo erg, toen ik de parcourskaart zag bij de eerste bevoorrading bleek dat de 50 veel van de mooiere stukken niet aandeed. Vlak voor de tweede bevoorrading heb ik een stukje afgesneden door de 50 even te volgen, zodat ik uiteindelijk 60km en 730 hoogtemeters had, en mooi voor de middag terug thuis was.
Leuk tochtje!
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door Geoffe »

=D> =D> voor de organisatie.
Hoewel het een thuisritje was voor mij toch weeral enkele stukken gereden die ik nog niet had gedaan.
Heb de 50 gedaan met het stukje Tienderbunder en de hellingen van Poelbos en Pannenhoef van de 105 erbij (wat zeker een meerwaarde was :wink: ).
Tot in de herfst :bounce:
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door phille »

wegens tijdsgebrek gedwongen tot de 50, andere jaren is er meer bos of is dat slecht een indruk die ik had ?
uiteraard al de rest was weer dik in orde !!!
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door Flupke70 »

Met ca 10j toertochten ervaring kan ik geen noemenswaardig puntje van kritiek aanhalen en voor deze organisatie alleen maar mijn welgemeende felicitaties uitbrengen, ronduit prima! =D>
Vertrokken voor de 65 maar omdat de tijd ons gunstig gezind was er enkele lussen bij bijgedaan zodat we uiteindelijk uitkwamen op 81 (en 1006hm) Mooi parcours met heel wat afwisseling. Idd niet zoveel bos (zoals hier iemand opmerkt), maar is eigen aan de streek, geen probleem mee. De privé crossparcourkes (in bos ;) ) met eindeloos bochtenwerk was ook fun! :bounce: Bevoorradingen met vriendelijke bediening met op de 3e bvrd zelfs zelfgemaakte rijstpap en wafels :-"
En ja 4€..vind je nergens meer, als het 5 wordt dan betaal ik het nog met plezier.
Volgend jaar zinnens terug te komen voor de 100. En kijk ook al wat uit naar de 1e avond/nachttocht vrijdag den 3e november (van +/- dezelfde organisatie dacht ik verstaan te hebben) ...altijd wel eens leuke beleving 8)
jasey
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 15:08

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door jasey »

=D> =D> proficiat aan de organisatie! Gekozen voor de 50km, uitstekende bepijling en bevoorrading (lekkere rijstpap!). Privébosjes een meerwaarde: sprak nog met de man die 's ochtendsvroeg nog eens was rondgegaan met de bladblazer zodat er zeker geen denappeltjes op parcours zouden liggen =D>
Tot op de herfstTT!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door madskatingcow »

Gekozen voor de 105km (104km op GPS). Over het parcours valt niet veel te zeggen, niks spectaculairs of technisch, de alom bekende stukken verbonden via veldwegen en graspaden. Over de totale afstand zaten een vijftal singletrack bosjes, telkens een zakdoek groot waardoor er voor mij te weinig flow in zat en teveel stop & go. Het singeltrack bosje aan de derde bevoorrading was voorzien van enkele borden met ludieke opschriften zoals 'en rond en rond als een leeuw in een kooi' :-D .
We zijn het Heilig Hart-beeld dat uitkijkt op de Staatsbaan in Bekkevoort gepasseerd, waar we even een ommetje hebben gemaakt hebben om het van dichtbij te bekijken. Persoonlijk vond ik (zeker voor wie de lange afstand reed) de afstand tussen de karige bevoorradingen veel te groot, 2x lege drinkbus onderweg. In totaal 131.78km inclusief heen- en weer thuis.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: 27.08.2017 - Tielt-Winge - 25e Hagelandse Heuvels

Bericht door assea »

Het was weer een top editie, ik heb de 65km gedaan door tijdsgebrek maar ik heb ervan genoten, mijne maat had minder pech, eerst met afdaling zijn band stuk en daarna zijn derieur stuk, maar ok, hij heeft het kunnen herstellen zodat hij kan verder rijden.

Verder heb ik ook gezien dat er foto's genomen zijn, aan start, bevoorrading en op het brugje, waar kan men deze bezichtigen , want het zijn er mooie volgens mij !!

Alvast bedankt en proficiat !
Plaats reactie