06/08/2017 saint sauveur

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: 06/08/2017 saint sauveur

Bericht door Chakam »

Top ritje gehad gisteren =D>
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 06/08/2017 saint sauveur

Bericht door Jacqué »

idd toprit! eerste x, maar zeker niet de laatste
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 06/08/2017 saint sauveur

Bericht door Motorbiker »

Toen ik vanmorgen Saint Sauveur binnen reed en Matthias zag, dacht ik twee dingen: Eén, hij is er weer bij. En twee, zo te zien is de winter weer begonnen. Ik overdrijf een beetje want als je goed keek, kon je nog zijn ogen, neus en mond zien.
Gestart met een man of tien en de eerste kilometers praatjesmakend samen gereden. Michel op een e-bike, die hij bergop wijselijk uitschakelde “om zijn lies te sparen”. Dimitri, Tino, Hans, Jurgen en de ex-Willierman wiens naam mij ontsnapt, in volledige opbouw. Martine en Lisa onze girlpower afdeling, Koen en Karl de vroege starters.
Henk, opnieuw zwaar getoucheerd aan meerdere lichaamsdelen , vond logischerwijze moeilijk aansluiting en besliste de dames gezelschap te houden op zijn typische Joey Tribbiani manier. Het is voor mij een geruststelling dat mijn vrouw niet met de bike rijdt.
De tocht zelf een parel aan ’t firmament. Op Tv zouden ze zeggen, vijf bedjes.
Fortissimo ging het van de ene klim naar de volgende afdaling. De meest diverse tracks - veelal stammend uit de oertijd – behoefden onze volle aandacht , adrenaline en kracht. 65km, 1.100 hoogtemeters en formidabel veel fun.
Logisch dat de groep opsplitste en ik lukte weer het groot lot, Hanzi. Volgens zijn vrouw - na consummatie van 5 witte wijntjes op haar lege maag - een droom van een vent. Volgens mij een kanon dat nooit stilvalt. We dalen af en hij duwt bij. We zijn net boven en hij gaat recht op de pedalen. Het wordt technisch en hij versnelt, we halen een knappe bikester in en hij doseert in’ t wiel. Na ongeveer 45km kreeg ik een eerste klop van de hamer en was het aanklampen. 5km verder kreeg Hans zijn eerste kramp, en werd het voor mij weer zomer. Eén ding is zeker, 65km pure fun.
Aan de tent stonden de mannen van de korte afstand reeds met het gerstenat in de hand. We kraakten nog een paar 75cl flessen en staken een frietje. Even later rolden Jurgen en Dimitri binnen. En veel later Lisa en Matthias. Allen met 65km onder de wielen. Chapeau.
Plaats reactie