16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door koppigaard »

Kom met de fiets, pik nergens in op het parcours, schrijf mij in bij km 0 en geniet na de 65 van een gezellige après samen met mijn bikevrienden. Zo kan het ook, denk ik.
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door robert40 »

Tieltse Wielervrienden present.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door TaurineR »

Ik heb vandaag een prachtige TT gereden, perfect afgepijld, mooi parcours, goede bevoorrading.
Proficiat voor alle medewerkers, en tot volgende keer..
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door _Knarf_ »

Prachtige 65km gereden.
Goede afpijling.

Pluim voor de organisatie.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door koppigaard »

Oh ja, daarna met de fiets terug naar huis. Dat tekende 102 km aan op de teller. Net als vorige jaren, een TT om te doen. Even de kluts (pijlen!) kwijt maar samen met een bikemaat met parcourskennis is dat vlug uitgeklaard. Gezellige après met hamburger en een boterham toe en zowaar de dames van de Blue Riders die, anders dan de mannelijke leden, de keet helpen sluiten. De wereld op zijn kop.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door fieldbiker »

Genoten van een prachtige 45 km rit; verveelde géén moment.

Een dikke proficiat aan de ritmeester van dienst.

Volgend jaar doe ik zeker de 65 km.

Field
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door EDB1 »

Mooie tocht met redelijk wat technische stukken in bos. Op sommige steile passages moest ik afstappen en er waren ook enkele tricky afdalingen, maar die waren voor mij moeilijk omdat ik met de crossfiets was. Denk volgend jaar ook de 65km te doen.
Gebruikersavatar
mv212
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 01 jul 2009 17:40
Rijdt met: Giant Trance 1.5

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door mv212 »

WTC De Biekes bedankt de talrijk opgekomen mtbikers! (1289 deelnemers!)

Foto's bevoorrading Bertem https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: 16.07.2017 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door Gerd77 »

Mooie tocht, zeker en vast... maar misschien moeten jullie er volgend jaar eens aan denken om de korte lussen richting Holsbeek te sturen.
Nu kwam er heel veel volk samen op de andere lus richting Bertembos. Zijnde de vroege starters voor de 65km en de late starters voor de korte lus. Als je de lussen anders laat rijden krijg je op het 2e deel enkel nog de meer getrainde personen tegen (normaal gezien). Diegene die voor een lange lus gaan starten in theorie gewoon ook vroeger dan personen die een kortere lus gaan rijden.

En niet dat het mij persoonlijk echt stoorde, maar er zaten er weer heel veel tussen die dachten aan de finish een dikke prijs te krijgen. Totaal geen respect voor de collega rijders! Passeren waar het NIET kan en gewoon elkaar aanrijden en opzij zetten. Ben zelf ook aangereden maar kon me wel recht houden. Passeren op die strook ging NIET!! Omgeving Mollekens in Herent was het echt verschrikkelijk.
Ik had eindelijk eens iemand kunnen overtuigen om eens mee te fietsen en van een MTB tocht te genieten maar zo'n egoistisch gedrag van sommigen haalt het plezier van anderen direct weg.
Nu, ik ben ook niet de meest technische maar kan m'n mannetje wel staan, dus ik kon het nog wel hebben. Mijn kameraad vroeg zich af waar al die 'zotten op testosteron' ineens vandaan kwamen, en nee wij reden géén korte lus.

En eigenlijk nog het ergst van alles: zolang het dalende lijn is kan iedereen als een gestoorde gek komen aangevlogen en u passeren waar het helemaal niet kan, maar als het dan weer ergens een klein beetje bergop gaat passeer je ze weer opnieuw en zitten ze op hun 22/36 te peddelen en af te zien :P
Plaats reactie