02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door Free_ltd »

Z. schreef:En als ge om 10u op de verste lus van de 100 terecht komt, is daar nog ni veel volk neen.
Daar zegt ge zoiets. Wss hebben we daar dan gezeten. We vinden het zeer vreemd dat we niemand zagen, want eender welke TT in Oud-Heverlee, is dik te moeite. Moedten we ni op tijd thuis zijn, waren we hem zeker gaan rijden.

In ieder geval mijn bezorgheid weg en gelukkig hebben ze veel volk gehand.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door Z. »

Free_ltd schreef:
Z. schreef:En als ge om 10u op de verste lus van de 100 terecht komt, is daar nog ni veel volk neen.
Daar zegt ge zoiets. Wss hebben we daar dan gezeten. We vinden het zeer vreemd dat we niemand zagen, want eender welke TT in Oud-Heverlee, is dik te moeite. Moedten we ni op tijd thuis zijn, waren we hem zeker gaan rijden.

In ieder geval mijn bezorgheid weg en gelukkig hebben ze veel volk gehand.
Ik was nogal vroeg weg, dus heb zelf veel alleen gefietst. Maar hoorde bij BV3 dat het heel druk was bij inschrijvingen en eerste 2 BV.

En normaal denk je bij Meerdaalwoud aan lange saaie dreven. Maar dat beeld klopte niet vandaag.
H-D
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012 13:05
Rijdt met: H-D

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door H-D »

Heeft r iemand de gpx bestanden van de 60 : 78 en 100? Ik werk tegen gotechain en neem aan dat deze afstanden daar in de buurt passeerden, zodoende kan ik in de week deze tocht deels narijden.
Alvast bedankt.
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door Z29 »

Deze ochtend hier de 78 gereden en me geweldig geamuseerd! Knappe tocht mannen,weinig negatiefs te zeggen! Tot volgend jaar. =D> =D> =D> Vroeg vertrokken en op de lange toer weinig volk tegen gekomen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door Mister No Chaïn »

Z. schreef:Toen ik binnenbolde begon het net te regenen. PEGGY?
Bij mij ook ... alleen ging ik nog met de fiets naar huis, ik heb mijn schoenen kunnen uitgieten #-o

Ik vond het wel prettig dat het parcours in grote mate veranderd was tov vorig jaar, zo kwamen we eens wat dieper Wallonië in dan de gekende paden rond Pecrot en Nethen. Daar is het wel iets meer fun maar we komen er al vaak genoeg.
We kregen er prachtige passages voor in de plaats, zoals die beklimming tussen het graan. Ik dacht nog te stoppen voor een "beauty shot" wat dat was wel een prentkaartje waard.
Met hier en daar wat platgedrukt graan, een stille getuige waren van een onfortuinlijke mtb'er die gekapseisd was :lol:

Aan de start en onderweg was er toch veel meer volk dan vorig jaar!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door Cokeman »

Kort na de start werden foto's genomen. Online via site organisatie?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door el gordo »

Vandaag 164 MTB-kilometers op de teller gezet.

Rond 6u15 thuis vertrokken, de 100km gebold en dan terug naar huis. Jammer dat het begon te regenen, zodat ik nog kletsnat thuis ben aangekomen...

Sinds geruime tijd nog een de MTB van stal gehaald om hier te komen bollen, dit jaar slechts een enkele TT gereden door omstandigheden.
In het verleden stond deze tocht als traditioneel start van de zomermaanden met verve aangestipt en ook vandaag niet beklaagd om tot hier af te zakken. Ik vond het een leuk parcours. Los van de bijna obligatoire vast stukken kregen we ook enkele paden waar ik nog nooit had gereden - leuke afwisseling!
zikje
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 14:14
Rijdt met: Scott Tampico (voor 2004)

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door zikje »

Ook de 100km gestart. Na 86km buitenband, die ik gisteren pas had gekocht, gescheurd :roll: geen idee of dat normaal is. Gelukkig net op een pick-up plaats, en vrij snel terug naar de start gebracht.

Leuk parcours. Ik heb zelf wel liever 35 graden en zon, maar al bij al viel het nog mee met de modder.
lockinvar
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 19:45
Rijdt met: cube reaction

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door lockinvar »

Ik heb het gevoel dat ik als biker de organisatie in het zak zet.
9 euro betaald, voor een prachtige rit (100km genot), 4 uitgebreide bevoorradingen, inclusief toilet,
een venetiaens blondje, een fles broeder jacob, en een t-shirt. Hoe doen jullie dat voor 9 Euro ?

Afpijling was perfect : nergens enige twijfel, nooit moeten afremmen om een pijl te zoeken,
en nooit verkeerd gereden. 't is eraan te zien dat dit jullie 25ste keer is.
De organisatie van Chaumont-Gistoux, 2 weken geleden, was de 15ste, maar daar was het niet aan te zien. Misschien kunnen jullie hen volgend jaar bijstaan met het afpijlen, en het mixen van de grenadine.
Want dat was voor hen blijkbaar te moeilijk :-?

Tot ongeveer 13u30 was het parcours omzeggens perfect. Daarna is het iet teveel beginnen regenen, en toen werd het redelijk vettig. Mijne maat vond dat het ideaal moment om een modderbad te nemen, gelukkig zonder veel erg.
Ik heb daar geen probleem mee, maar mijn fiets heeft redelijk geprotesteerd.
Remblokjes zijn ongeveer versleten, ketting en tandwielen mogen ook vervangen, denk ik.
Fietsmakers gaan een goeie zaak doen deze week.
Uiteindelijk thuis gekomen met 128km op de teller en vervolgens in de zetel de man met de hamer tegengekomen.

Het Venetiaens blondje heeft gesmaakt.
Proficiat =D> , en volgend jaar meer van hetzelfde.
H-D
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012 13:05
Rijdt met: H-D

Re: 02.07.2017 - Oud-Heverlee - 25e Meerdael Classic

Bericht door H-D »

Niemand GPX file van de 60 78 of 100 :-)
Plaats reactie