05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

De slechte stroken​ zitten niet in parcours. Niet twijfelen. Militaire basis ,calmeynbos en onze vele extra's zijn een plus . De 900 deelnemers van vorig jaar zullen je wel overtuigen.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door KUBA »

De 70 gedaan met roeselarenoare , ons goed geamuseerd en het zand lag mooi los ideaal :-D
Parcours zat mooi ineen al heeft de lus van de 70 naar mijn bescheiden menig geen enkele meer waarde maargoed..das wa extra training :wink:
Volgende keer wordt het de tussenafstand en alles die kan gebist worden bissen.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door spiermassa »

twas te verwachten ee.......los zand en veel ......maar khad het ideale wapen mee de Fatbike maar zelfs deze raakte nie overal boven (slechte benen vandaag) .Ja tocht zat goed in elkaar en nog nieuwe stukjes .Bedankt keuntjes..........wel toch kee vermelden dat de bevoorraading laat kwam .
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door vani »

Was dik in orde met enkele nieuwe speelstukjes. Ook de 70 gedaan en zal volgend jaar kiezen voor kortere afstand maar de speelstukken paar x opnieuw :-D
pedaalstoemper
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 11:32
Rijdt met: Haibike Greed

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door pedaalstoemper »

Mooie tocht. Genoten van de vele technische stukken. Just jammer dat mijn autosleutel weg is door een stukgegane rits van mijn fietszakje
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Single Tracker »

Prachtige rit, echt chapeau! =D> Jullie hebben een mooie streek om te mountainbiken en jullie halen er dan nog eens alles uit ook, dat is echt top!! De vele speelstukjes zijn gewoon fantastisch!

De lus naar Adinkerke en De Moeren is inderdaad wat minder fun. Dit zegt vooral veel over het niveau van de rest van de tocht.
Specialized#Epic
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 07:33

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Specialized#Epic »

Verslag van de Dunekeuntjes 72km.

Deze morgen rond iets voor zes aangezet uit Izegem om voor de vierde keer te gaan genieten van één van de mooiste tochten aan onze Belgische kust.

Het leuke aan deze tocht is dat er heel veel variatie is ingestoken. Een mooie lange strandpassage, heeeel veel bos, duinenpartijen, stuk in de Moeren met veel wind, ..

Dit jaar hadden ze de lus van 12 km mooier in elkaar gestoken ten opzichte van vorig jaar. Ik was deze morgen aan het twijfelen om de 58 te rijden en dan wat lussen te herhalen maar toch voor de full monty gegaan. Ik was absoluut niet ontgoocheld. Want er zaten nieuwe stukjes bos in die er vorig jaar niet in zaten. En dat heel lang stuk in enorm lang gras van vorig jaar waarbij er stukken gras vastzaten in mijn cassette, ontbrak gelukkig.

Als ik dan toch 1 minpuntje moet aangeven : eerste ravito lag heel laat. Als ik me niet vergis na 33km ??
Bij mtb tochten is ieder uurtje een ravito ideaal.

Bepijling subliem : nul x verkeerd gereden. En enkele gratis foto's is altijd leuk..Thx mtb-you.be

Bart Verlinde
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door polletje »

Thnx an alle deelnemers. Volgend jaar misschien lus in Frankrijk ipv De Moeren. Morgen meer. Nu genieten van de Westkust
Laatst gewijzigd door polletje op di 06 jun 2017 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
wildebeest
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 22:38
Rijdt met: Seven Sola Gold

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door wildebeest »

Deze morgen uit Sint Idesbald vertrokken voor de 70km (uiteindelijk 75km) aaneenschakeling van bekende stukken met extra lusjes waar duidelijk veel moeite in gestoken is. Nadeel van die stukjes is natuurlijk dat die voor geen meter bollen.
Zoals anderen ook al schreven BV na 32km is natuurlijk heel laat (was gewaarschuwd dus had extra boterham gegeten en drank mee).
Militair domein: altijd leuk, waarom kan dat stuk niet permanent opengesteld worden?
Paar zandstrookjes bergop op parcours waar vooraf ook te bedenken viel dat ongeveer iedereen te voet zou staan (in de winter al moeilijk), niet plezant.
De extra lus in de moeren was goed voor de kms en gemmiddelde en voor zij die de wind in de moeren niet kennen, goeie introductie, een lange aanloop over de weg, gevolg door lange offroad stuk met schone veldbloemen, zou schone fotos opleveren, bolde goed. Talud naast de autostrade vind ik net als altijd klotestuk, één ambetant gehobbel, maar ik blijf erop in de hoop dat dit ooit een goed pad wordt. Alpenweide bij station weinig hoogtemeters, wel plezant. Calmeynbos als afsluiter.
Volgend jaar ben ik er weer bij, benieuwd naar de parcourswijzigingen.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 05.06.2017 - De Panne - Keunetocht

Bericht door Fritsie »

Een mooie tocht waar heel wat werk werd ingestoken. De nieuwe stukjes mochten er zeker zijn. De fatbikerijders konden hun hartje ophalen, deze die reden zonder noppen waarschijnlijk ook. Voor mezelf waren bepaalde beklimmingen toch te moeilijk wegens mul zand (de vroege starters zullen hier wel in het voordeel geweest zijn... zelf gestart om 10u.20). Persoonlijk hou ik meer van de zeetochten in de winter, dan wordt het zelfs mijn ideaal speelterrein want ik ben geen modderliefhebber. Nu zou ik voor deze tocht (niet voor alle andere tochten die ik in dit fantastisch voorjaar reed) eigenlijk een weekje regen moeten wensen. Mij toch goed geamuseerd en het was een prima training. De eerste bevoorrading was inderdaad wat ver. Bedankt en ik kom zeker nog terug (een beetje afhankelijk van het weer). =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie