Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door lowie »

black tragic schreef: Ik heb Pont-Ligneuville ook gereden, ook de 65km en op een paar stukken na was het te veel asfalt en te veel boswegen.
als ge die van Pont-Ligneuville saai vond, blijf dan best weg van andere TT's en volg mijn andere raad op :wink:
Gebruikersavatar
CBo
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 21:48
Rijdt met: Pilot

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door CBo »

spiermassa schreef:over kant ardennen kan ik nie oordelen .....maar zit veel in henegouwen en waals-brabant......en daar is het nog top.Vooral de streek rond Mons zijn er altyd technische tochtjes van toporganisatie met alles erop en deraan.......remember vorige week Cuesmes.
Idd, Cuesmes, Beignées, Ham-sur-Heure, Thuin, Leernes,... steeds pareltjes gecombineerd met die typische Waalse gezelligheid. Gelukkig nog niet te bekend :wink:
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door Flupke70 »

lowie schreef:Toertochten moet ge meestal niet gaan rijden om technische hoogstandjes aan elkaar te rijgen. Daar bestaan andere tracks voor :wink: .
Maar de meeste tochten van de GHF bvb krijgen meestal nog wel de toelatingen die ze de laatste jaren kregen, op enkele paadjes na dan. Ik spreek niet over 15 of 20 jaar geleden, maar toen werd er wel veel gewandeld op sommige tochten :-D .
Een TT wordt ook georganiseerd om wat geld in één of andere clubkas te krijgen, en daarom wil men ook een breder publiek aantrekken.
Wil je genieten van echt leuke trails, schaf dan een goeie rugzak en een goeie gps aan, en er gaat een nieuwe mtb-wereld voor je open !
Maar dan niet zeuren over 2 ipv 3 bevoorradingen :-) .

Enneuhhh .. er bestaan nog wel degelijk pareltjes van TT's >> neem bvb die van Pont-Ligneuville van einde april, mét tracks los door den bos en mét gerookte forel op de ravito's =D>
Pont-Ligneuville?? De bvrd's met stukjes forel was wel origineel, echt op z'n ardens. Maar voor de rest vonden wij het nen tegenvaller. Geimproviseerde stukken los door't bos waar eigenlijk geen pad was, om als verbinding te dienen ok. Maar veel te veel stukken over wortels, het mag er wel eens bijzijn, maar was dusdanig overdreven dat het niet meer plezant was. Maar al bij al vind ik de ardennen nog heel goed meevallen, leuke afwisselende stukken met heel mooie natuurzichten, en qua bvrd's nog geen klagen gehad. 't Parcour van de Roc 'd Ardennes in Houffalize vorige week was ronduit prachtig! :-"

Ik zou eerder de vraag stellen wat er aan de hand is met TT in Vlaanderen, en meer bepaald in Limburg!? In heel de maand mei enkel en alleen Beringen op de kalender! Geen bloesemtochten meer te vinden etc.. :-k
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door patje2 »

Ik ga gemiddeld een 4 tot 6 tal keer per jaar in de prov Nam of Lux rijden en vind net dat het er ieder jaar beter word. Ik zoek wel meestal de kleine org op en niet die met 1000 deelnemers of chrono´s . Rhisnes was bv veel beter en technischer dan 2 jaar terug. Mettet was echt de max dit jaar beide org hadden ongeveer 200 deelnemers.
Of doe zoals Lowie al eerder schreef op gps ginder gaan rijden. Er zijn de dag van vandaag genoeg sites met mooie tracks te vinden. BV http://www.solosride.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door Headshot »

Regio Mettet enz nog nooit geweest maar wil er wel eens gaan. Iemand mooie gps tracks van die regio?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door geertg »

Anders de boetelingenraid op 21 mei as. eens gaan rijden. Wie graag single tracks rijdt en hoogtemeters maakt, kleinschalig maar goed georganiseerd en zeer mooie streek, bijna geen asfalt. Heb hier de eerste editie gereden.
125 km : 3200 hm.
100 km : 2500 hm.
80 km : 2000 hm.
60 km : 1450 hm.
45 km : 1000 hm
30 km : 700 hm
15 km : 300 hm
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door julie »

ik denk dat het aan de DNF ligt...
ik heb toevallig vandaag het "genoegen" gehad om er 2 te mogen ontmoeten in levende lijve (dit naar aanleiding van een aantal verboden toegang borden die spontaan uit de grond zijn geschoten in het bos van Sart Tilman) en nee flexibiliteit is zeker niet hun motto! De discussie mee aan proberen te gaan, maar dat lijkt mij een redelijk verloren zaak (de discussie over wat nu een chemin of een sentier is, dat wordt door de breedte van het pad bepaald, maar sommige "chemins" worden sentier in de zomer als de vegetatie flink is toegenomen)... enfin... ik denk dat ze dus steeds moeilijker aan het doen zijn, de reden is helaas niet helemaal duidelijk, daar wilden ze ook niet op ingaan, alleen maar dat ze steeds meer aanvragen krijgen van allerlei organisaties met vaak de gekste dingen (maar daar kreeg je ook geen uitleg over). Nee communicatie staat niet echt hoog aangekaart bij hen helaas.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door geertg »

julie schreef:ik denk dat het aan de DNF ligt...
ik heb toevallig vandaag het "genoegen" gehad om er 2 te mogen ontmoeten in levende lijve (dit naar aanleiding van een aantal verboden toegang borden die spontaan uit de grond zijn geschoten in het bos van Sart Tilman) en nee flexibiliteit is zeker niet hun motto! De discussie mee aan proberen te gaan, maar dat lijkt mij een redelijk verloren zaak (de discussie over wat nu een chemin of een sentier is, dat wordt door de breedte van het pad bepaald, maar sommige "chemins" worden sentier in de zomer als de vegetatie flink is toegenomen)... enfin... ik denk dat ze dus steeds moeilijker aan het doen zijn, de reden is helaas niet helemaal duidelijk, daar wilden ze ook niet op ingaan, alleen maar dat ze steeds meer aanvragen krijgen van allerlei organisaties met vaak de gekste dingen (maar daar kreeg je ook geen uitleg over). Nee communicatie staat niet echt hoog aangekaart bij hen helaas.
Arrest Raad voor Vergunningsbetwistingen dd. 21 februari 2017, standpunt van de tussenkomende partijen : "Het Hof van Cassatie oordeelde immers dat het onderscheid tussen buurtweg (chemin) en voetpad (sentier) werd afgeschaft bij de wet van 10 april 1841 en de benaming van voetpad geen enkel gevolg heeft t.a.v. de wijze waarop door het publiek van de weg gebruik mag worden gemaakt, het weze te voet, per fiets, ...".
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door spiermassa »

CBo schreef:
spiermassa schreef:over kant ardennen kan ik nie oordelen .....maar zit veel in henegouwen en waals-brabant......en daar is het nog top.Vooral de streek rond Mons zijn er altyd technische tochtjes van toporganisatie met alles erop en deraan.......remember vorige week Cuesmes.
Idd, Cuesmes, Beignées, Ham-sur-Heure, Thuin, Leernes,... steeds pareltjes gecombineerd met die typische Waalse gezelligheid. Gelukkig nog niet te bekend :wink:
dit weekend peruwelz alles ok......en nie vergeten de zeer mooie tochten rond mer des sables

ja ik denk ook dat het de grote organisaties zijn die de mist in gaan

tip wil je toch mooie chrono rijden .....eurneville nabij laroche
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Wat is er aan de hand op de VTT's in Wallonië?

Bericht door lowie »

geertg schreef:
julie schreef:ik denk dat het aan de DNF ligt...
ik heb toevallig vandaag het "genoegen" gehad om er 2 te mogen ontmoeten in levende lijve (dit naar aanleiding van een aantal verboden toegang borden die spontaan uit de grond zijn geschoten in het bos van Sart Tilman) en nee flexibiliteit is zeker niet hun motto! De discussie mee aan proberen te gaan, maar dat lijkt mij een redelijk verloren zaak (de discussie over wat nu een chemin of een sentier is, dat wordt door de breedte van het pad bepaald, maar sommige "chemins" worden sentier in de zomer als de vegetatie flink is toegenomen)... enfin... ik denk dat ze dus steeds moeilijker aan het doen zijn, de reden is helaas niet helemaal duidelijk, daar wilden ze ook niet op ingaan, alleen maar dat ze steeds meer aanvragen krijgen van allerlei organisaties met vaak de gekste dingen (maar daar kreeg je ook geen uitleg over). Nee communicatie staat niet echt hoog aangekaart bij hen helaas.
Arrest Raad voor Vergunningsbetwistingen dd. 21 februari 2017, standpunt van de tussenkomende partijen : "Het Hof van Cassatie oordeelde immers dat het onderscheid tussen buurtweg (chemin) en voetpad (sentier) werd afgeschaft bij de wet van 10 april 1841 en de benaming van voetpad geen enkel gevolg heeft t.a.v. de wijze waarop door het publiek van de weg gebruik mag worden gemaakt, het weze te voet, per fiets, ...".
er bestaat nog een regelgeving aangaande bosgebruik :
https://www.natuurenbos.be/beleid-wetge ... oetgangers" onclick="window.open(this.href);return false;
>> maw : in een bos zonder toegankelijkheidsregeling mag zelfs een wandelaar niet op een "singletrack" komen, laat staan een fietser
(maar ik wijk af : het ging hier over TT's in Wallonië)
Plaats reactie