20.05.2017 - Schorisse - 10e HerderMarathon - Final Edition

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door alexbiker »

Jammer dat er weer een toporganisatie stopt. :(

Op 1 jaar na altijd aanwezig geweest en altijd van de eerste tot de laatste kilometer genoten en afgezien.

Dit jaar zullen we er dan maar dubbel van genieten en misschien zit er dit jaar als afsluiter terug het bos van de Docteur erin. [-o< [-o<
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door uncle sam »

Heb alle edities mogen proeven en heb idd jaar na jaar gezien dat het parcours wijzigde.
De rijrichting werd vaak aangepast, speelbosjes verdwenen en andere kwamen in de plaats, de hm/km bleven telkens op niveau, en het aantal deelnemers fluctueerde volgens de weersomstandigheden.
Ik denk nog vaak terug aan "het beest" en het "bos van de docteur", zelfs de koppenberg offroad of het oudenaarde donkvijver blijven me bij.
De ijskelder, het livierenbos en het heksenpad+bos zijn volgens mij nooit weggeweest uit het parcours.
Leuke tijden allemaal en denk dat door de jaren heen het parcours minder technisch uitdagend is geworden.
Voor mij persoonlijk vond ik HM1 de beste editie ooit :-D

GoPro footage vorig jaar: " onclick="window.open(this.href);return false;
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door _anonymus_ »

't Zal toch een beetje pijn doen om deze van de kalender te zien verdwijnen.
Ik ben in januari 2008 gestart met mountainbiken, de eerste Herdermarathon moet zowat mijn eerste 'serieuzere' mountainbiketocht zijn geweest.
De eerste edities blijven mij nog altijd het meeste bij. De eerste keer Livierenbos vergeet ik nooit, na lang twijfelen toch maar die steile drop genomen, aan de andere kant met veel te veel snelheid boven gekomen, over het pad gevlogen en in de brandnetels terecht gekomen, tot groot jolijt van mijn maten. Toen de 60km gereden, vond ik al een hele prestatie.
De twee jaar erop mij al aan wat langere afstanden gewaagd (90 en 100 km, meen ik mij te herinneren), schitterende parcours waren dat toch.
Vooral de sfeer en het goede weer van de eerste edities zijn mij altijd bij gebleven.

2011 en 2012 niet gereden omdat ik moest werken op zaterdag. 2013 ook niet wegens te veel verbouwingswerk.
2015 heb ik eens een poging gedaan om de volledige afstand te rijden, maar de optielus was er wat te veel aan, dus net niet.
Dit jaar zal het als afscheid 'all the way' worden. Hopelijk een laatste keer met prachtig weer, zoals de traditie het wil...
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door moorken »

zeer jammer idd alweer dat zo een toporganisatie stopt, maar kan er best wel inkomen dat het vantegenwoordig bijna onmogelijk is zulke organisatie uit de grond te stampen en vooral de nodige vergunningen te verzamelen. Misschien volgend jaar in kleinere setup met 3 verschillende afstanden?

voor wie alvast een opwarmertje wil, of wil weten wat hij gemist heeft: Herdermarathon 2016 video review (80km)
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Turfke »

alexbiker schreef:Jammer dat er weer een toporganisatie stopt. :(

Op 1 jaar na altijd aanwezig geweest en altijd van de eerste tot de laatste kilometer genoten en afgezien.

Dit jaar zullen we er dan maar dubbel van genieten en misschien zit er dit jaar als afsluiter terug het bos van de Docteur erin. [-o< [-o<
Aha, gaan we elkaar dan eindelijk nog eens zien :bounce:

En ik ben blij dat deze eindelijk van de kalender gaat ... altijd meer afgezien dan genoten van deze :lol: :lol: :lol:
Maar zal het toch zoo missen om tettedood terug op het voetbalplein te bollen, schoenen af te gooien, te genieten van het zonnetje (want die was meestal ook van de partij) en te genieten van een bruine om al de lijfelijke ongemakken wat te doen vergeten.

Jammer Herders, maar toch bedankt voor al die mooie edities =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door TaurineR »

Niet te veel met lof zwaaien, anders voelen ze zich wel verplicht om te stoppen. :evil:
Tip: Ga verder met een Chrono van 65km! [-o<
Laatst gewijzigd door TaurineR op zo 14 mei 2017 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
slowman
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 10 jul 2010 00:01
Rijdt met: GT ZASKAR

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door slowman »

maar één keer deze marathon gereden, prachtige tocht, zeker voor een mtb'er uit de kempen waar je nauwelijks hoogtemeters vindt. vaak was er in mei concurrentie met de tocht van wolfsdonk die meestal de volgende dag op zondag wordt gereden...zoals ook dit jaar ; en twee marathons op twee dagen da's een beetje teveel van het goede. misschien deze editie toch nog maar eens de benen insmeren en de herders bedanken voor
hun inzet en mtb plezier.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door KrisMaes76 »

Wordt hier deze week ook nog een update gezet ivm de staat van de ondergrond? Kwestie van het juiste rubber te steken :)
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door Herder Ben »

Zeker en vast. Deze avond starten we reeds met de eerste pijltjes te hangen. We houden jullie zeker op de hoogte de komende dagen ...
abbath
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 19:50
Rijdt met: mean machine

Re: 20.05.2017 - Schorisse - 10de HerderMarathon - Final Edi

Bericht door abbath »

Kan er op de kortere afstanden niet vroeger gestart worden?wegens tijdnood zou ik anders de laatste editie moeten missen.greets
Plaats reactie