07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door Motorbiker »

Datum: 7 mei 2017
Plaats: Leernes
Organisatie: COGA

Algemene info:
Voor het 10de jaar op rij organiseert COGA haar MTB tocht in het bos single-track paradijs rond l’abbaye d’Aulne.

Onthou de mooie stukken van Thuin en Beignée. Maar denk er een bos in volle bloei bij. Adembenemende natuur, uitzonderlijke panorama's in volle bloementooi, de eerste korte rokjes... .
Maar vooral een MTB paradijs niet eens ver van huis. Single-tracks, hoogtemeters, indrukwekkende afdalingen, technische en funpassage's, ... .
Alleen al de afsluitende single-track is een verre verplaatsing waard.

Dat we hier met zijn allen een goed doel steunen is geheel terzijde, maar doet, als je op de après aandachtig bent, dubbel deugd.

De magische MTB-driehoek BEIGNEE / THUIN / LEERNES krijgt hier zijn afsluiter.
Lees er de topics van Beignée (Bourg Bikers) en Thuin (les 7 pèches capitaux) maar op na.

Zijn voorzien :
Bike-wash, bewaakte fietsparking, en douches m/v

De après geniet als voorheen van een sfeervolle bar en barbecue. Dit alles aan democratische prijzen.

Inschrijvingen:
de 8H00 à 11H

Adresse:
rue de l’Abbaye d’Aulne 1C 6142 Leernes. À 500m de l’Abbaye d’Aulne.

4 parcours:
20km: is een familiaal parcours doorheen de bossen van l’Abbaye d’Aulne, Waibes en Leernes.
1 bevoorrading /

35 km : ongeveer 830 hoogtemeters
Sportief en technisch parcours.
Bossen van l’Abbaye d’Aulne, Waibes, Thuin, Grand Bon Dieu, Leernes.
2 ravito’s /

45km: Tussenafstand 35 / 55

55km : ongeveer 1182 hoogtemeters
Technisch, single-tracks, sensationele afdalingen, bos, bos , bos, …en hoogtemeters. Een parcours voor de getrainde biker die wil genieten van elke km, en over een stevige cool beschikt.
2 bevoorradingen /
Doorheen volgende bossen:
Bois de l’abbaye d’Aulne,
bois des waibes,
les jardins suspendus de Thuin,
bois du grand bon dieu,
bois de Lujeu,
Portelette de Lobbes,
bois le compte,
bois du Baron (Mont st Geneviève),
bois communal de Leernes,
bois d Aulne.
........... en voor wie nog niet voldaan, nog, rij nog eens de 20 of 35.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door Motorbiker »

De organisator via Google Translate:
10 de editie van het “VTT du COGA”
ZONDAG 07 mei 2017

Voor de 10e opeenvolgende jaar organiseert de COGA zijn VTT wandeling waarvan het start in het uitzonderlijk kader van de Abdij van Aulne plaats neemt.
Sterk met het succes van vorig jaar, met onze 500 deelnemers en veel positieve commentariëren met betrekking tot onze organisatie, hebben we beslist het experiment volgens dezelfde concept te herhalen (onthaal, aanvoer, parcours, enz...).
De verschillende parcoursen dat we onze deelnemers voorstellen, antwoord aan hun verwachtingen en geeft een enorme tevredenheid (technische parcours, groot niveauverschil, veel bewegwijzeringen,...)
Zoals enkel jaar hebben we de eer onthaald te worden in de hangende tuinen van de stad Thuin, beneden de wingerden.
Zoals altijd bieden we aan onze sporters een grote variëteit van products tijdens de aanvoeren (koeken, chocolades, vruchten, dranken, enz...) maar vooral de mogelijkheid om naar een lokaal bier te smaken.
Ten aankomst zetten we een bike-wash, een “gewacht fiets” parkeerterrein et douchen (mannen/vrouwen) te beschikking.
Een bar en een barbecue zullen ook te beschikking gezet worden, altijd in een feestelijke sfeer.
Voor nadere inlichtingen:
Dragotta Gaëtano: +32 495/32.43.78
E-mail: gaetano.dragotta@lecoga.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Website: Facebook : VTT COGA
http://www.vttcoga.sitew.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Inschrijvingen: binnen 8 en 11 u.
Adres: Rue de l’Abbaye d’Aulne 1C, 6142 Leernes. 500 meters ver van de Abdij.

We stellen jullie 5 parcoursen (20-35-45-55km en 5km te voet) voor.

5km: Deze parcours is een wandeling tussen de bossen van de Abdij van Aulne et de vervallen van de abdij. Ideaal voor gezinnen en kinderen. (prijs: 1 EUR).

20km: Dit parcours heeft een positief niveauverschil van +- 273 meters.
Een parcours voor gezinnen met een aanvoer, idea al voor gezinnen met kinderen (prijs: 5 EUR).
Dit parcours reist door de bossen van de Abdij van Aulne, het bos van Waibes (Hourpes) en het bos van Leernes.
35km: Dit parcours heeft een positief niveauverschil van +- 830 meters.
Een meer sportief parcours dat techniek en sportieve wandeling combineert.
Dit parcours reist door de bossen van de Abdij, het bos van Waibes, de hangende tuinen van Thuin, het bos van “grand bon Dieu” en het gemeentelijk bos van Leernes. (6 EUR)
55km: Dit parcours heeft een positief niveauverschil van +- 1182 meters.
Een zeer technischer parcours, combinerende strengheid, snelheid, gevaarlijke afdalingen, een groter niveauverschil en twee aanvoeren. (6 EUR)
Dit parcours reist door de bossen van de Abdij, het bos van Waibes, de hangende tuinen van Thuin, het bos van “grand bon Dieu”, het bos van Lujeu, de “Portelette de Lobbes”, “bois le compte”, “bois du Baron” (Mont-Sainte-Geneviève), het gemeentelijk bos van Leernes en het bos van Aulnes.

De voordelen van dit VTT zullen dienen om activiteiten en sportieve materiële aan onze jeugden te bieden.
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door alexbiker »

Niet te veel reclame maken :-D :-D :-D :-D
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door Zazoo »

Deze staat al enkele maanden in de agenda! Zal nu de 4de keer zijn en ik zou hem niet willen missen!
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door liebherr 914 »

De zaterdag staat er toch niets op de kalender,dus ideale uitvlucht om toch deze verre verplaatsing te maken,anyway vorig jaar ons hier rot geamuseerd op aanraden van Motorbiker op een droog parcours :-D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Nieuwe poging dit jaar, voorbije jaren heb ik al miserie's gehad en er zo niet kunnen geraken, nu moet het lukken!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Nu weet ik dat 'Ollanders bekend zijn vanwege hun zuinigheid :^o , overigens voel ik mij daar niet op aan gesproken, dit terzijde, maar....

Is het aantal opgegeven hoogtemeters niet aan de zuinige kant?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door Motorbiker »

Hoogtemeters zullen kloppen of misschien iets minder zijn. Vorig jaar op de 55km had ik er 900. Dit jaar zijn ze nog ietsje straffer wat het parcours betreft. In ieder geval, niemand die zich deze rit beklaagd.
Of neen - want God heeft van elk zijn getal - er zullen er toch een paar zijn.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Motorbiker schreef:Hoogtemeters zullen kloppen of misschien iets minder zijn. Vorig jaar op de 55km had ik er 900. Dit jaar zijn ze nog ietsje straffer wat het parcours betreft. In ieder geval, niemand die zich deze rit beklaagd.
Of neen - want God heeft van elk zijn getal - er zullen er toch een paar zijn.

Ik zal zeker niet klagen, verre van dat, zou niet durven.

Maar na de 7 zonden van Thuin, waar ik er overigens maar 3 van heb gedaan :oops: , bleek het aantal hoogtemeters toch aan de lage, zuinige kant ingeschat door de organisatie aldaar, ze zaten er op de lange afstanden minimaal 200 hm naast, vandaar mijn vraag, zodat ik het voor mij zelf kan inschatten,
ik bedoel, 900 hm - 1100 hm 0f 1300 hm, maakt mij niet veel uit, maar liefst wel een juiste indicatie zodat je niet voor verassingen komt te staan en mijn indruk is dat ze in het vlaamse taalgebied de hm soms naar boven afronden en in het waalse- juist andersom....
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Zo 07/05/2017 Leernes - Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Bericht door filiep72 »

Misschien moet ik deze ook eens rijden?
Plaats reactie