07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à Gogo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door iceman321 »

super tocht!
poebe
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 22 okt 2014 12:26
Rijdt met: Lapierre Zesty 429 2014 Orbea Rallon 2020

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door poebe »

Idem als die kerel hierboven!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door Motorbiker »

Coga vtt. 56km mtb fun.
Laaghangende toffe wolken in eigen nat. Tof, want ze hielden het voor zichzelf.
Wij hielden we het op een rivierdoorsteekje na, volledig droog. Veel bos en single-tracks - het stof amper geblust - met hier een daar een leuke technische klim of afdaling, mooie panorama's, bloemenweides en soms een (net iets te lang) verbindingsstukje.
De afsluitende afdaling naar het Coga center was opnieuw de kers op de kaart. Terwijl we een Abbeye d ' Aulne biertje nuttigden reed Giovanni ze nog vier keer.
Amper 220 deelnemers. Bedroevend weinig als je de inzet van de medewerkers en jongeren van het Coga center ziet. Maar dit nadeel heb ook zijn voordeel: De rit was de rust zelve, genieten van begin tot eind.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door uncle sam »

Ik ben er niet geraakt, mijn benen weigerden uit bed te komen deze morgen, na pittig ritje gisteren in Namen.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door Fritsie »

Het was inderdaad volop genieten in Leernes. Na een lange tijd nog eens on route met Christ, Lisa en Giovanni. Tof om weer eens samen te kunnen fietsen, ook al is er ondertussen toch een verschil in conditie. Christ en Gio, bedankt om af en toe eens te wachten. De tracks in Leernes zijn ons ondertussen bekend en ze blijven prachtig. Af en toe een verbindingstukje, maar voor mij ideaal om even op adem te komen. Daartussen nijdige klimmetjes en prachtige afdalingen, die vandaag iets meer aandacht vergden door de gladde stenen en boomwortels. Modder hebben we niet gezien. Kortom een zalige rit. Deze organisatie verdient gewoonweg dubbel zoveel deelnemers... toch een beetje onbegrijpelijk dat zovele bikers deze rit links laten liggen, al was de concurrentie vandaag wel heel groot.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Wat een speeltuin!!!!

Wel één met twee gezichten; de eerste 4 kilometer 170 hm oef, :-? bij de 10 km bijna 300 hm, bij 20 km tegen de 500 hm en bij 30 km had ik 720 hm, als dat zo doorgaat dacht ik, dan is het toch de waalse hoogtemeters rekenmethode maar de volgende 38 km waren het er ongeveer 270 hm, voor mij persoonlijk hadden ze wat meer gelijkmatig verdeeld mogen zijn.
Dat gezegd hebbende, de klimmen inclusief de afdalingen waren de max, soms nog wel wat nat en glibberig en dan moet je wel zeker van jezelf zijn bij sommige afdalingen zeker als je dan iemand voor je ziet vallen, niets ernstigs maar toch.
Het was de moeite om 360 km heen en weer te rijden vanuit het nu wel erg platte Breda :P en idd jammer voor de organisatie dat er zo weinig mensen zijn maar dat komt ook dat er binnen een korte straal meer mtb tochten werden georganiseerd.
ProsseN
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 10:45

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door ProsseN »

Wel, 1 woord het was top. Ben nog maar gestart in januari met mtb en dit is toch echt het geen ik in gedachten had. Heb me super geamuseerd!!
Gebruikersavatar
schwammie
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 25 mar 2004 17:52

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door schwammie »

Ik kan me perfect vinden in de beschrijvingen hierboven.
Nijdige klimstroken, afgewisseld met bosvelden vol boshyacinten en heerlijk vloeiende afdalingen.
En bij momenten geen volk te bespeuren op de 55km, af en toe zelfs getwijfeld of ik nog op goede weg was.
Puur genieten dus, het was de moeite meer dan waard,
mijn felicitaties aan de organisatie!
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door Vieetn »

Zeer veel genoten van deze rit, mooie singletracks/beklimmingen/afdalingen! Buiten de valpartij en mijn gehavend carbon stuur :cry: die ik eraan heb overgehouden was dit een prachtige toertocht.

Dank aan de organisatie!
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 07.05.2017 - Leernes - VTT Coga, Bos en Singletracks à G

Bericht door MrSwiss »

Super tochtje. Veel geluk gehad met weersomstandigheden. Eerst gestart met de 35 :-) , bijna geen volk. Dan begonnen aan de 55 :-D Privé parkoertje van 50km :drunk: Klein minpuntje. Op zelfde moment was er ook een wandel&fiets tocht op een deel van het parkoer met ongeveer zelfde kleur pijlen. Dus 2x verkeerd gereden :wink: Organisatie wist maar op het laatste moment van die andere tocht. Dus tochtje van 95km en 1600hm :bounce: en zalige warme douches (o)
Plaats reactie