23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door blackie »

Topritje!!!
Gebruikersavatar
gekkobiker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 03 mei 2014 17:13
Rijdt met: Thompson XC Razor 2.0

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door gekkobiker »

Schitterende TT!! En in tegenstelling tot Vieetn ben ik wel fan van chips, zoute nootjes en olijven bij de bevoorrading :-D

Volgend jaar zéker opnieuw!!
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door iceman321 »

Ging voor de 75, maar na 17 km body kapot... volgend jaar zeker terug van de partij. ](*,)
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door Wout_RS »

Topritje!

Ben blij dat we het op de 65km gehouden hebben, de laatste 6 km zat ik erdoor :D
Heb slechts 792 hm (stijging) ?

Nu snap ik ook met liefst wat technische bagage :lol: sommige afdalingen =D>
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door Single Tracker »

Fantastische rit die geen seconde verveelde! =D> Er lag altijd wel een nieuwe uitdaging klaar om de hoek. Een oase aan terrils en bos. Gewoon een mega streek om te mountainbiken. :bounce:
Gebruikersavatar
JeremyV
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 10:24
Rijdt met: Canyon

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door JeremyV »

Prachtige tocht! Voor de 76km gegaan en stikkapot op het einde. En wat een weertje :)!
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door Krisken »

prachtige tocht! Al wat hier vermeld was, klopte : je hebt wat techniek, durf en een goeie conditie nodig.
Serieus minpunt : om 9.15u vertrokken voor de 75.
BV 1 perfect in orde, 2, 3 en 4 enkel chips & drank. En BV 5 was zelfs al weg [-X [-X
Nochtans ruim binnen de marge vertrokken en 15/u is een normale snelheid denk ik op zo een tocht en afstand.
We hebben ons eten wat onderling verdeeld. Mag beter voor 7€!

Slotsom toch positief, we komen terug.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door Motorbiker »

18u15. Ik zit hier aan mijn bureau, opkomende krampen te verbijten. Het wordt nog leuk vanavond in bed. Eén verkeerde beweging en heel het gebuurte wakker.
Betreffende mijn laattijdigheid vanmorgen, mijn excuses. Mijn oudste was er, maar 20 minuten te laat, en wij dus staan wachten want ik had haar bike mee.
Beter was het aan de start. Een foto vol volk, ambiance en kameraderie.
De rustige start bij anderhalve graad Celsius hunkerde naar de eerste hoogtemeters, kwestie van de benen op temperatuur te brengen. Ze kwamen eraan onder de vorm van een terrilklim. Boven was je, zij het te voet, zij het rijdend, op temperatuur. De toon gezet, dit wordt een toptocht.
Bij de splitsing van 46km deed de bende hetzelfde. Ik volgde de mannen van de 80km, en heb het me - op een krampke na, nu en straks - niet beklaagd.
De noodzakelijke verbindingsstukken brachten ons van de ene terril naar het volgende bos. Fysiek, technisch en fun uitgepijld. Playmobike voor kinderen op leeftijd. Ik was één keer afgestapt en no way dat dit nogmaals zou gebeuren. Met Giovanni, Luc, Patrick en Frank kregen we de mooiste tracks mogelijk op de lange afstand. Dankzij de Dark Side (het kan niet anders) was elke klim een uitdaging en geen last. Elke afdaling adrenaline en geen angst.
Met 1.400 hoogtemeters, en na 5uur rijden, moe en voldaan afgerond met een Chimay bleu en een vettig worstje.
Dank aan iedereen aanwezig voor deze prachtige dag en de mooie foto's.
Voor mij de N° Uno tocht van het jaar.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door filiep72 »

20 Forumbikers aan de start vandaag. Imposante bende toch. En toen stonden ze nog stil te rillen en moesten de straffe conversaties nog beginnen. Magnifieke rit. 5****** is nog geen enkele * overdreven. Onmogelijke klimstukken gepareerd met superkeitoffe naarbenedendinges. Spijtig dat we dat ene afdalingske te voet gedaan hebben. Shame on me. Vanaf dan lieten we ons niet meer zot maken en doken zonder kijken als eerste de ene na de andere richel naar beneden. Yeehaa. Yeepieyajeeeeee. Zo hoort het. Zo hebben ze het ons geleerd :-). Na enkele beklimmingen wist ik het al : da viruske is nog niet helemaal verteerd. Damn. De ambitie van 65 km werd teruggeschroefd naar 56. 2 hellingen later werd besloten om de groep van de 47 km te volgen. Het was de juiste beslissing in mijn geval. Het werd een schitterende zondagvoormiddag met compagnie in topvorm. Elk in zijn specialiteit vanzelfsprekend ;-). De après lag in dezelfde flow gelijk het parcours. Vol uitdagingen :-P. De barmeiden spreken al bijna vloeiend West Vlaams :-D. Manmanman. Schitterend. Deze komt ongetwijfeld in de top 3. Voor deze toestanden heb ik mijn andere carrière aan de kant geschoven. Bedankt makkers.
cdomi
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 jun 2015 15:32

Re: 23.04.2017 - Cuesmes - La Transboraine

Bericht door cdomi »

Geweldige toch die uitermate goed uitgetekend was en bepijld.
Een variate van chille single tracks, uitdagende klimmen (en klimmetjes) met een hoop verschillende ondergronden gaande van vaste ondergrond tot zanderig / mulle ondergrond. Uitdagende technische afdalingen die soms even langzaam gingen als de klims :)

Uiteindelijk een prachtige 80 km op de teller (de 6 km wss onderweg ergens gemist ) en een pak hm in een zeer toffe omgeving met supervriendelijke mensen aan de bv !
Plaats reactie