16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door pexexpres »

Persoonlijk vond ik het geen goede TT. Heb het dan over het parcours!
eerst Rechtoe rechtaan om op het vaste parcours van Meerhout te geraken, dit dan 15km klakkeloos gevolgd (op zich mooi maar bij een TT verwacht ik iets meer orginaliteit, vaste routes kan ik altijd rijden)
Na de bv veel asfalt (langs kanaal) en weer lange rechte stukken.
Kan naar mijn mening beter in deze streek

Organisatie was wel dik ok! Bepijling prima.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Pe_ »

_Knarf_ schreef:Schone tocht.

Maar ik vind wel dat die elektrische moto's niet thuishoren op een toertocht.
Ik heb het niet over een E-MTB die 30Km/h gaat voor mensen die anders niet meer kunnen fietsen.

Maar over elektrische moto's die tot 60Km/h ondersteuning hebben en waarmee men normaal op het e motocross circuit in Zolder moet gaan rijden.

Zoiets als ne Bultaco ofzo. Onverantwoord als dat tegen 60Km/h langs u door komt gevlogen.
Hoe zit dat feitelijk met verzekering als zo een ding meerijdt ? :-k
Je bent verzekerd wanneer je je inschrijving betaalt voor zo een toertocht. Indien die kerel zich ingeschreven heeft, is die dan ook verzekerd ? Moest je op een toertocht aangereden worden door zo een ding, ben je dan ook nog altijd verzekerd ? Ik vertelde dit tegen mijn vrouw en die gaf me direct die opmerking. Ik heb er geen idee van.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Knarf_ »

Als je lid bent van VWB ben je sowieso altijd verzekerd als je iets aan de hand hebt met de fiets.

Die e-mtb of hoe zo een ding ook heet leek me toch wel echt gewoon de TT te volgen. Heb er ook al eens zo ene aan een bevoorrading weten staan.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door lucky7 »

Op de film van radicalbiker zie je na 20sec een e-motor die ze uit de fietsbewaking halen. :-k
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Knarf_ »

lucky7 schreef:Op de film van radicalbiker zie je na 20sec een e-motor die ze uit de fietsbewaking halen. :-k
Dat is dus dat ding...

Van mij mag iedereen in de bos komen spelen.
Als daar mannen met crossmotoren, quads, auto's op afstandsbediening toevallig bezig zijn dan is dat maar zo. Absoluut geen probleem mee.

Maar met zo een ding gaat ge toch niet mee doen aan een MTB toertocht ?
Dat gaat 60Km/h. En ge moet niet eens trappen als ge niet wilt. Kan ook autonoom rijden..... Sorry maar dat is gene fiets meer hé. Ik schrijf me toch ook niet in op een wandeltocht ofzo ?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Knarf_ »

_Pe_ schreef:Indien die kerel zich ingeschreven heeft, is die dan ook verzekerd ?
Ik twijfel er wel zwaar aan of dat ding op de openbare weg mag komen.

Je moet een snelle e-fiets tot 45Km/h, en een pedelec (trappen niet nodig), al sowieso laten verzekeren. Dus zal dat wel aan allerlei regels moeten voldoen.
Dit ding is een pedelec EN gaat 60Km/h. Dat mag volgens mij nooit op de weg komen. Dus als die iets aan hand krijgt op de openbare weg heeft hij een zwaar probleem.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Pe_ »

lucky7 schreef:Op de film van radicalbiker zie je na 20sec een e-motor die ze uit de fietsbewaking halen. :-k
Ik dacht ook al van 'm op dat filmpje te zien maar de kwaliteit is niet echt denderend dus ik waar daar helemaal niet zeker van.
Knarf schreef: Ik twijfel er wel zwaar aan of dat ding op de openbare weg mag komen.
Volgens mij mag dat altijd, indien hij tenminste voldoet aan de reglementen. Daarmee wil ik zeggen dat hij waarschijnlijk een motorfietsplakkaat op moet hebben hangen want met een scooterplakaat mag je maximum 45 km/h. Het is maar een gok hé. Ik ken de wetgeving omtrent die dingen helemaal niet.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door radicalbiker »

_Pe_ schreef:
lucky7 schreef:Op de film van radicalbiker zie je na 20sec een e-motor die ze uit de fietsbewaking halen. :-k
Ik dacht ook al van 'm op dat filmpje te zien maar de kwaliteit is niet echt denderend dus ik waar daar helemaal niet zeker van.
Knarf schreef:
Die in het begin uit de fietsstalling komt is die met zijne bultaco, halfweg het filmpke komt er nog iemand anders voorbij met een ebike, een 40km/u bike met nr plaat.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door lucky7 »

radicalbiker schreef:
_Pe_ schreef:
lucky7 schreef:Op de film van radicalbiker zie je na 20sec een e-motor die ze uit de fietsbewaking halen. :-k
Ik dacht ook al van 'm op dat filmpje te zien maar de kwaliteit is niet echt denderend dus ik waar daar helemaal niet zeker van.
Knarf schreef:
Die in het begin uit de fietsstalling komt is die met zijne bultaco, halfweg het filmpke komt er nog iemand anders voorbij met een ebike, een 40km/u bike met nr plaat.
Die is mij ook voorbij gereden ne ganse witte bike was dat.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 16.04.2017 - Olmen - Fietspromo VTT

Bericht door _Pe_ »

Die kerel is vorige week, of misschien de week er voor, ook langs mij door gereden. Om eerlijk te zijn had ik daar weinig problemen mee. Hij was redelijk voorzichtig en het snelheidsverschil viel al bij al nog mee vond ik. Het was wel op een redelijk breed, plat stuk dat hij langs me door kwam. Of die kerel met die Bultaco voorzichtig is weet ik niet want ik heb hem nog niet gezien. Maar eerlijk gezegd heb ik ook wel mijn twijfels of zoiets wel thuis hoort op een toertocht.
Plaats reactie