30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisteren inderdaad met Cokeman meegereden voor een stoffige editie, en gekozen met de fully wat voor mij de beste keuze was, aangezien het nogal bultig en hard lag.
Met de passages over die akkers waarbij hier en daar ook een geultje lag waar je moest overspringen had ik medelijden met de hardtail medebikers. Voor de rest was er niks aan te merken op de tocht, ravi dik in orde, een keertje foutgereden in mijn haast om over te steken.
Wat ik me wel afvroeg, ik dacht dat er in vergelijking met vorig jaar enkele stukken ontbraken, kan dit? Een stukje in het begin van de tocht vorig jaar in een bosje waarbij je een bergje op en af moest rijden, passage langs de ring in Brussel. Deze werden wel vervangen door passage in het dat bloemenbosje :D
Binnengekomen voldaan, en denk er nog met plezier aan terug.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Mojobiker »

BerggeitCasualFietser schreef:Gisteren inderdaad met Cokeman meegereden voor een stoffige editie, en gekozen met de fully wat voor mij de beste keuze was, aangezien het nogal bultig en hard lag.
Met de passages over die akkers waarbij hier en daar ook een geultje lag waar je moest overspringen had ik medelijden met de hardtail medebikers. Voor de rest was er niks aan te merken op de tocht, ravi dik in orde, een keertje foutgereden in mijn haast om over te steken.
Wat ik me wel afvroeg, ik dacht dat er in vergelijking met vorig jaar enkele stukken ontbraken, kan dit? Een stukje in het begin van de tocht vorig jaar in een bosje waarbij je een bergje op en af moest rijden, passage langs de ring in Brussel. Deze werden wel vervangen door passage in het dat bloemenbosje :D
Binnengekomen voldaan, en denk er nog met plezier aan terug.
Laarbeekbos zal je bedoelen. Ligt vol vuil waardoor we het dit jaar links hebben laten liggen.

Dat bosje met die bergop, dat is door de eigenaar afgesloten. Niks aan te doen.

En ja, die schodderwegjes, het heeft hier al heel lang geen druppel geregend waardoor de wintersporen nog steeds niet effen gereden zijn. Leve de fully!

Mojo
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Speedy G. »

Die boomstam in dat hyacintenbos is mijn zoontje gewoon overheen gereden met zijn hardtail en starre voorvork. Ik daarentegen niet. :oops:
Wel wat geluk gehad want voor hetzelfde geld lag hij daar tegen moeder Aarde.

Ook die bewerkte akker die we later in de tocht dwars moesten oversteken vond hij simpelweg GEWELDIG.

Dank u wel voor de foto.

Afbeelding
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Fritsie »

Genoten van de mooie 100 km tocht. Het parcours vond ik zeker voldoende afwisselend. Veel uitgestrekte bossen vind je hier niet, wel prachtige landschappen. Het viel me op dat we regelmatig akkers moesten dwarsen. Waren dit privéstukken of gewoon stukken van "trage wegen" die omgeploegd werden? Het Laarbeekbos is waarschijnlijk het bos in de omgeving van de autosnelwegparking in Groot-Bijgaarden? Het was daar inderdaad één grote vuile boel... onbegrijpelijk. Een prachtige organisatie die een opkomst van 1400 deelnemers zeker verdiend. Bedankt en graag tot een volgende. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Boebbel »

Al bij het aankomen was het duidelijk dat deze tocht van een ander kaliber was: op elke straathoek een vrijwilliger die je naar de parking loodst en wat voor een parking!

Ik had me ingeschreven voor de 50, maar het fantastiche weer en parcour nodigde uit voor meer. Ik ging dus voor de 65, al was ik er tussen km 45 en 55 niet meer zo zeker van. 8-[

Prachtige aaneensluiting van offroad stukken, gras gemaaid waar nodig, super!

Ik had blijkbaar een goed startuur gekozen, zo tegen 10u, want meer dan een handvol bikers ben ik onderweg niet tegen gekomen, nergens opstoppingen of wachten aan de bv of zo.

Ook achteraf met het volle terras ben ik snel aan mijn hamburger en blonde Affligem geholpen. =P~

Een dikke merci aan alle vrijwilligers, ik heb er echt van genoten.

Kunnen we ergens aan een betere versie van de foto geraken?
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Mojobiker »

Boebbel schreef:Al bij het aankomen was het duidelijk dat deze tocht van een ander kaliber was: op elke straathoek een vrijwilliger die je naar de parking loodst en wat voor een parking!

Ik had me ingeschreven voor de 50, maar het fantastiche weer en parcour nodigde uit voor meer. Ik ging dus voor de 65, al was ik er tussen km 45 en 55 niet meer zo zeker van. 8-[

Prachtige aaneensluiting van offroad stukken, gras gemaaid waar nodig, super!

Ik had blijkbaar een goed startuur gekozen, zo tegen 10u, want meer dan een handvol bikers ben ik onderweg niet tegen gekomen, nergens opstoppingen of wachten aan de bv of zo.

Ook achteraf met het volle terras ben ik snel aan mijn hamburger en blonde Affligem geholpen. =P~

Een dikke merci aan alle vrijwilligers, ik heb er echt van genoten.

Kunnen we ergens aan een betere versie van de foto geraken?
Voor de foto, tellen de hoeveelste foto ongeveer in het rijtje, beschrijving van uzelf en me dat laten weten langs PB. Zal dan zien wat ik kan doen...
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door MrBojangles »

Het was weer dik in orde, oa. door het goede weer maar vooral door de straffe organisatie. Jammer dat de sportdrank zo vlug op was, want ik kon ze wel gebruiken: na 2 keer de 50km nu toch eens gekozen voor de 65, ondanks het feit dat ik de laatste maanden niet veel gereden heb. Het was zwaar voor iemand die niet bergop kan rijden :-D
Nogalwel dat de laatste 10 km eerder naar beneden dan naar boven waren.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Mojobiker schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Gisteren inderdaad met Cokeman meegereden voor een stoffige editie, en gekozen met de fully wat voor mij de beste keuze was, aangezien het nogal bultig en hard lag.
Met de passages over die akkers waarbij hier en daar ook een geultje lag waar je moest overspringen had ik medelijden met de hardtail medebikers. Voor de rest was er niks aan te merken op de tocht, ravi dik in orde, een keertje foutgereden in mijn haast om over te steken.
Wat ik me wel afvroeg, ik dacht dat er in vergelijking met vorig jaar enkele stukken ontbraken, kan dit? Een stukje in het begin van de tocht vorig jaar in een bosje waarbij je een bergje op en af moest rijden, passage langs de ring in Brussel. Deze werden wel vervangen door passage in het dat bloemenbosje :D
Binnengekomen voldaan, en denk er nog met plezier aan terug.
Laarbeekbos zal je bedoelen. Ligt vol vuil waardoor we het dit jaar links hebben laten liggen.

Dat bosje met die bergop, dat is door de eigenaar afgesloten. Niks aan te doen.

En ja, die schodderwegjes, het heeft hier al heel lang geen druppel geregend waardoor de wintersporen nog steeds niet effen gereden zijn. Leve de fully!

Mojo
Langs de ring bedoelde ik in Wemmel. Maar dacht dat dit inderdaad voorheen Laerbeek werd genoemd.
Spijtig inderdaad van het andere bosje, was klein maar leuk.

Met de fully inderdaad amper last van schokken gehad, en voor ravi 2 had ik dan nog niet volledig de vering opengezet enkel halfweg.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door filiep72 »

We zijn met een 10-tal Forumbikers overgewaaid vanuit W-Vl. Het was in orde é gasten . Prima gedaan. =D> Lichtgolvend zoals gezegd. Ik heb de 65 gedaan met nog 3 companen. Tussen de 1e en 2e bevoorrading zijn we wel een beetje onbeleefd geweest . Toen we langs het (moto)crossparkoers reden -langs de autostrade- was er geen houden aan en zijn we van 't parkour geweest. 8-[ Was waarschijnlijk privé terrein maar we hebben alles netjes achtergelaten :-" :-" .
Uitstekende organisatie trouwens, die Straf in Bergaf'ers.
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door liebherr 914 »

Idd.een mooie goed georganiseerde toertocht, t'was de verplaatsing waard

Bedankt gasten en tot de volgende

Grts.de liebhertjes.
Plaats reactie