30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Biker123 »

Toptocht!

Als een van de weinigen begonnen aan de 100 km, want ben niet veel volk tegengekomen.
Topparcours, heel weinig asfalt en enorm lastige stroken, vooral in het middenstuk.
Bevoorradingen waren niet erg uitgebreid, maar waren wat mij betreft welk ok.
Volgend jaar staan we zeker terug aan de start =D>
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door deviate »

Schitterende tocht, bedankt!
Laatst gewijzigd door deviate op ma 01 mei 2017 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Dickie »

1406 deelnemers, dan heeft Streets zijn weddenschap gewonnen en ik had het nog voorspeld :wink: .
Deze keer eens goed voorbereid op de langen toer. 't was voor mij dit jaar ook de eerste keer een tt van over de 100km.
Zaterdag lijf en leden wat meer verzorgd, vroeg gaan slapen en om 5u de wekker laten afgaan.
Ik draaide als eerste op de parking-wei.
De inschrijving was net open en de track bij de 2de poging succesvol ge-upload op mijn gps-cinema.
Het zal zo net voor 7 geweest zijn toen ik 'monteerde' voor een zalige tt met pakken afwisseling.
Hoed af voor hoe de 'Sib-ers' de talrijke paadjes en doorsteekjes in de streek aaneen gebreid hebben.
Er moet, typisch voor de streek, altijd wat op de geulen gelet worden. Vele tracks waren nu echter gemaaid, geen addertjes onder het gras.
Dankzij de 4 bevoorradingen gleden de kilometers vlot voorbij. Met de fully deden de kuitenbijters zich voelen, maar net naar het einde toe wordt het parcours vlakker, ideaal om de benen los te draaien.
Btw, de gps track heb ik eigenlijk niet nodig gehad want de bepijling was prima.
Traject was stoffig, maar ipv de bikewash in te duiken wat meer genoten van de aprés in het zonnetje.
Weer een super voormiddag kunnen beleven =D>
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door somerse »

Vandaag hier de 100 km gereden. Al bij al een mooie tocht en toch redelijk zwaar, vooral dan door de wind op de open vlaktes. Puur qua parcours vond ik het wel wat teleurstellend: heel erg weinig variatie, continu slecht bollende weilandpadjes en tractorwegen opgevuld met steenafval.
Was de eerste keer dat ik in deze regio kwam rijden, maar had er wat meer van verwacht.
Qua organisatie zat het op zich wel goed. Enkele verbeterpuntjes:
-Om 12u al zonder sportdrank zitten bij een bevoorrading die tot 14u open is, is wel erg vroeg. Helft van de tocht op water moeten rijden
-een boer was zijn akker aan het bewerken met zijn tientonner waar het parcours overliep. Hij heeft mij doorgelaten, maar veilig leek me dit alleszins niet. Best volgende keer afspreken dat zo'n situaties niet voorkomen.

Hoe dan ook een leuke voormiddag gehad. Bedankt :-)
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door TaurineR »

Bij zo'n mooi weer kan je de boeren niet binnenhouden 8)
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door patje »

Biker123 schreef:Toptocht!

Als een van de weinigen begonnen aan de 100 km, want ben niet veel volk tegengekomen.
Topparcours, heel weinig asfalt en enorm lastige stroken, vooral in het middenstuk.
Bevoorradingen waren niet erg uitgebreid, maar waren wat mij betreft welk ok.
Volgend jaar staan we zeker terug aan de start =D>
Wat wil je nog meer dan op de bevoorrading ? Zalmtoastjes ?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door TimW »

Gisteren ook gestart voor de 100km, maar uiteindelijk maar 93km op de teller. Ik heb ergens een afslag gemist veronderstel ik?
Was voor mij de eerste keer in deze omgeving, toch op de MTB, maar vond het zeker de moeite. Een paar pittige kuitenbijters en de wind in de open vlaktes zorgde voor nog wat extra weerstand :-D
Ik was een verkoudheid aan het broeden, maar die heb ik er gisteren uit gezweet! Nu heb ik last van mijn benen ipv mijn keel :-)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door dennisVO »

ik denk wel dat het was wat ik er van verwachtte, maar ben toch op mijn honger blijven zitten.
weinig, tot niet, uitdagend.
er was zelfs een stuk met een file, omdat er een kleine afdaling was met letterlijk 3 of 4 worteltjes.
je kan er zo overrijden (zelfs traag), maar iedereen kiest om af te stappen :-/
zelfde met een klein stammetje over het parcours, daar kan je zo over rijden, maar iedereen stapt af ...

organisatie, bepijling, bevoorradig, ... was allemaal top.
maar ik denk niet dat ik volgend jaar terug kom.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Cokeman »

Gisteren samen met "BerggeitCasualFietser" afgezakt naar Opwijk. Rond 8.00 h ter plekke en we waren zeker niet de eerste. Gekozen voor de 65 km. Goed bollend stoffig parcours, behalve die "bultige" akkers en paden natuurlijk.... eigen aan de streek. Hier en daar toch wat opletten voor wat geulen en "sporen". Bevoorradingen prima. Afspuitstand niet nodig gehad. Tevreden terug naar huis.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: 30.04.2017 - Opwijk (Droeshout) - Straf In Bergaf Toerto

Bericht door Mojobiker »

Bij deze vanwege mij en de gehele organisatie nog eens een dikke merci aan de 1406 deelnemers.

De foto's van in het bloemenbos (Kartelo) staan reeds online op https://www.facebook.com/StrafInBergaftoertocht" onclick="window.open(this.href);return false;

We zullen met jullie opmerkingen zeker rekening houden naar volgende edities toe.

Mojo
Plaats reactie