08-09.04.2017 - Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 8 & 9/04/'17 : Rillaar

Bericht door el gordo »

el gordo schreef:Inclusief heen en terug, had ik vorig jaar >135km op de teller.
Ik ga voor een herhaling, een duurtraining combineren met een superieure TT, wat moet een mens meer hebben?
Check!
Het was (weeral) een fantastische TT!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door patje2 »

Bulls69 schreef:Gisterenavond een zalig temperatuurtje om het donker in te rijden, rond 19u30 vertrokken voor de 42km samen met Patje2 die op dat moment de 21km al gereden had, zalig genieten van het kurkdroge stoffige parcours met de nodige pittige klimmetjes. Als local toch weeral enkele nieuwe doorsteekjes leren kennen, we hebben onderweg slechts een handvol bikers gepasseerd dus absoluut geen last van aanschuiven of andere zondagse taferelen onderweg, op de bevoorrading of aan de afspuitstand =D>
Bulls69
Het was inderdaad zalig biken droog en warm en toch geen stof vreten. Overal mooi ons ding kunnen doen op de vele singletrack zonder in de weg te rijden van de snelle of in de file te rijden achter trage rijder. Hier slagen ze er in elk jaar andere wegeltjes te vinden zo dat het ook voor de locals aantrekkelijk blijft. Het was weer een gezellige goed georganiseerde rit tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door J.E. »

En lekkere SaganBeerkes en al! :-D
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door Zaskartje »

Zaterdag met fiets van mechelen naar rillaar gereden om de 62km te doen,prachtige tocht
en bij de eersten vertrokken dus geen volk op het parcours gehad :-D

Dikke 142km op de teller,maar met het aanwezige zonnetje was da genieten :-D

Proficiat aan de organisatie voor deze mooie tocht,tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

:-D
Laatst gewijzigd door El Toro Cycling Club HB op ma 10 apr 2017 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Afgelopen zaterdagmiddag, normaal werk ik dan nog, maar het mooie weer maakte dat de meeste, bij ons dan, in de tuin bezig waren en dat zorgde ervoor dat ik de deur eerder kon sluiten en me naar de "speeltuin" :-D in Rillaar kon begeven vanuit het zonnige Breda.
Ook in Rillaar bleef de zon schijnen, vertrok net na half vier voor een mooie toertocht met alles erop en eraan, (o) alhoewel deze zich schuchter liet ontwaren 8-[ , eerst flink wat veldweggetjes en wat van die landelijke wandelpaadjes en na eerst wat uitdagend ogende paadjes voorbij gereden te zijn mochten we uiteindelijk wat zwaardere klimmen met wat enigszins zowel naar boven als naar beneden technische obstakels nemen (o) , dit tot ongeveer ravito 1, die helemaal op orde was, het zelfde stramien volgde na de ravito, wel wil ik hierbij wil ik graag een persoonlijke noot toevoegen door te stellen dat ik zelf nog al wat moeite heb met de keihard geworden smalle geultjes die ontstaan zijn door de diep uitgesneden modder. :oops:
Zoals ook het down hill parcours, waar ik in de tocht Kortrijk-Dutsel geen enkele moeite mee had en genoeg grip had, :-" gleed ik nu met mijn te brede profiel naar beneden :-k met een flinke val tot gevolg, een flinke bloeduitstorting op mijn schouders, maar allez, dat is all in the game, alhoewel ik er nog nooit zo flink onderuit was gegaan, dus de schrik zat er even goed in :-& , maar de rest van de tocht maakte dat ik de angst snel achterliet en kon genieten van het vervolg, het bos net voor Rillaar was was één grote klim- en daalpartij en net toen je dacht; hée we rijden naar de finish, kreeg je nog een niet te versmaden toetje voorgeschoteld. :bounce:
Een groot =D> =D> =D> =D> voor de organisatie met zijn vriendelijke vrijwilligers.
Rillaarse Biker
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 26 mar 2007 20:31
Rijdt met: Stevens

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door Rillaarse Biker »

Allemaal bedankt voor de reactie's, dit zal ons weer motiveren om volgend jaar nog beter te doen.
Mogen we vragen om geen gebruik te maken van de privé stukken zodat we de volgende jaren deze tracks nog kunnen aanbieden.
Jullie waren talrijk, 2200 x bedankt en hopelijk komen jullie volgend jaar terug voor de 19e editie van onze MTB Weekendhappening.

Volgende editie :14 en 15 april 2018
Laatst gewijzigd door Rillaarse Biker op ma 10 apr 2017 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door WT6 »

Schitterende tocht, waar idd als local ook nog nieuwe paadjes uit tevoorschijn kwamen. Een valpartij en een poging om een boom te verzetten met de schouder, deden het lijf geen goed, maar toch ruim 70km van de 80 afgewerkt. Bij het langsrijden van de Kortakker, kon ik niet weerstaan en was het lijf choco. Zo heb ik blijkbaar de zware laatste 8km gemist, maar ik vond het niet erg. Nog even naar huis en daar de wonden gelikt :-)

Bij natte ondergrond wordt de 80km allicht nog wat zwaarder.
Verder ook heel wat stukken van de tochten van Gelrode en Kortrijk-Dutsel, maar die tochten waren ook prima, dus geen probleem.
Rijsttaart aan de bevoorrading van de 80km op zowat halverwege was een dikke plus =D>

Merci en tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door EG6 »

Gisteren om 7u aangezet vanuit Gent. Ik had geen ervaring met de streek op mtb vlak dus wist niet waar ik mij aan mocht verwachten. Hoe mooi kan een zondag in April zijn dacht ik bij mijn terugrit :)...

Gestart voor de 80km, het stuk t.e.m de eerste bevoorrading had heel wat mooie 'uitzichten' in petto, ik was al verkocht. Kort na de eerste bevoorrading een lelijke val gedaan bij die "zandberg" naar beneden (met dito klim naar boven, daar waar je uit kwam aan de grote baan), die plots uit het niets opdoemde. Overkop gegaan en vol met het gezicht in't zand gevlogen, en da's toch zo zacht nie als de mensen verwachten. Geschaafde kinnebakkes, kapotte knieën en een halve zandbak die bleef plakken later, de moed bijeen geraapt en terug op de fiets gesprongen :cry: .

Viel me echt op dat in de bossen geen enkele draai of lus rond een boom gespaard bleef, bracht me zelf enkele keren aan het lachen. Bepijling duidelijk, extra aanduiding maakte het onfeilbaar. Enkele nijdige klimmekes maakten het af.

Moe maar voldaan aangekomen. Hier zien ze mij volgend jaar terug. Merci voor een prachtige zondag =D>
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 08-09/04/2017 - Rillaar

Bericht door Mister No Chaïn »

EG6 schreef:Hoe mooi kan een zondag in April zijn dacht ik bij mijn terugrit :)...
Zeg dat wel! Prachtig weer, een schitterend parcours, perfecte bepijling met geregeld een hoopje kalk ... en dan bij thuiskomst moe maar voldoen naar Parijs-Roubaix kijken. Veel beter komen de zondagen niet.
En ik heb dit jaar zelfs nog een stukje rijsttaart kunnen strikken :P.

Toen ik de fluorescerende pijlen zag hangen kreeg ik al spijt dat ik ook zaterdagavond niet gereden had, dat zal iets voor volgend jaar zijn!
Plaats reactie