19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Krisken »

Ik reed op 600gram druk.
Wel met de fatbike :-)
Evenveel gegleden als genoten. Super dagje gehad!
De conditie was beter dan andere jaren en dat hielp toch.
Laatst gewijzigd door Krisken op ma 20 mar 2017 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

The day after.... :roll:

Laten we voorop stellen dat het in Thuin echt top :bounce: =D> is, alles wat mountainbike mag, moet, kan en zal hebben, hebben ze daar, dat gezegd hebbende....

Graag kom ik hier nog een keer terug, maar wel als het droog is, idd na drie of vier van de zonden gedaan te hebben, heb ik mijn deelname gestaakt #-o :oops: en ben via de kortste weg terug naar de gezellige tennisclub gereden, noem het zwak, het mag, maar als je de eerste net als velen moet gaan lopen en zelfs in de afdaling eraf moet omdat het net lijkt of de groep voorgangers tegelijk van de fiets stappen om, zo lijkt het ze een mooie picknickplaats hebben gevonden en dat tafereel zich bij de klim van 16% zich herhaalde net toen ik in de flow zat om deze te halen en al tientallen lopers met de fiets aan de hand voorbij was gegaan,
is dit eerlijk? :^o ja en nee, want bij de volgende klimmen liep ik ook, dus ja toen hield ik ook bikers tegen die het wel konden halen, maar alléz, is dat de voornaamste rede, nee hoor,
mijn focus was gewoon op een bepaald moment weg. voor mij heb je bij mtb nodig, naast de fiets uiteraard, o ja en een helm, maar vooral focus = kijken waar je naartoe gaat, tractie = grip en balans en als één van deze minder word moet je stoppen, zeker als het een technisch en zwaar parcours is net als gisteren in Thuin.

Als je net als ik van de lage landen komt, Breda en al redelijk op leeftijd bent, 56, zal je elk jaar je hoogtemeters moeten trainen, bij mij werkt het zo, dat ik 5 toertochten aan één sluitend moet doen met voldoende hoogtemeters erin, d.w.z., tussen de 4 en 5 duizend hm moet ik in mijn benen hebben om te kunnen spreken van een klimconditie, ik had Huldenberg en Bertem gedaan en dit zou numero 3 zijn, maar hier was en is mijn klimconditie niet toereikend, bovendien hielpen de omstandigheden ook niet mee....

Mijn bandenspanning was ook laag : 1.3 tubeless met 2.25 ra-ra lightskin, deze zijn nagelnieuw en het is een goede allround band, met de nattigheid van gisteren, gaan die 2.25 wel drijven en bij het klimmen zijn die gladde stenen ook best wel trikkie.

Overigens heb ik met mijn vorige fiets, waar ro-ro onderzaten, bij drogere omstandigheden meegedaan aan de Primavera en die Andurokx samen in Andenne, zoals ook een toertocht in de Ardeche, met wel 400 hm gemiddeld per 10 km, dan is 48 km genoeg en daarna ook nog eens via de mio ongeveer 100km in die streek, dus ik weet best wel van wanten, maar gisteren was voor mij Thuin een brug te ver.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Ok, dan heb ik met mijn kleine 2 bar (29'er, 85kg en rij nog met binnenbanden) nog hopeloos te hard gereden. Ik stel ze altijd wat aan de harde kant omdat ik van 't principe ben dat het vlotter bolt 'als' het dan eens vlotter kan bollen, maar op een parcours als gisteren moet ik die gedachte maar eens laten varen en echt zakken in druk ipv koppig te blijven daarin :-k ...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door spaghetti_2 »

Zet ze maar eens zachter, je gaat merken dat je daar (off-road) echt niet zoveel trager van gaat bollen, soms zelfs integendeel. Zeker in omstandigheden als gisteren. Het is natuurlijk appelen met peren vergelijken maar de cyclocrossers zetten hun tubes op minder dan 1 bar, en daar is het ook om ter snelst.
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Krisken »

EG6 schreef:Ok, dan heb ik met mijn kleine 2 bar (29'er, 85kg en rij nog met binnenbanden) nog hopeloos te hard gereden. Ik stel ze altijd wat aan de harde kant omdat ik van 't principe ben dat het vlotter bolt 'als' het dan eens vlotter kan bollen, maar op een parcours als gisteren moet ik die gedachte maar eens laten varen en echt zakken in druk ipv koppig te blijven daarin :-k ...
Glijden gegarandeerd! :-D
Offroad in natte omstandigheden is zachter = meer grip = sneller.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Single Tracker »

Ik heb heel vroeg gestart gisteren, rond 7u15, voor de 65 km (geen chrono). Ik heb nergens last gehad van voorgangers en de ondergrond viel nog mee vond ik. Het lag vettig, maar het was geen modder die echt aan je banden bleef kleven. Onder het vettig peeltje vond ik dat het relatief hard lag.
Ik heb slechts één Péché niet kunnen boven rijden, dat was die klim die vol lag met gladde stenen (denk de 2de péché).

Het parcours is en blijft sowieso prachtig! Vooral die lange schuine bergflank waarbij je op het einde een duik maakt tot net voor de Samber, blijft mij altijd bij.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door KrisMaes76 »

'k had een slechte dag, na 60 van de 80km en 2 valpartijen is het licht uitgegaan en ben ik dan maar over de weg terug naar de start gereden, door mn trage tempo waren de trails ook al compleet kapot gereden door al mn voorgangers.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door BerggeitCasualFietser »

EG6 schreef:Ok, dan heb ik met mijn kleine 2 bar (29'er, 85kg en rij nog met binnenbanden) nog hopeloos te hard gereden. Ik stel ze altijd wat aan de harde kant omdat ik van 't principe ben dat het vlotter bolt 'als' het dan eens vlotter kan bollen, maar op een parcours als gisteren moet ik die gedachte maar eens laten varen en echt zakken in druk ipv koppig te blijven daarin :-k ...
Ik ben normaal ook van deze gewoonte, al zal ik nu wel naar de 80 kg gaan ipv 85. Normaal rijdt ik tt's hier in de buurt met 2 bar op de hardtail 29. Gisteren met 1.7 vertrokken, op de fully en voelde dat ik beter nog had afgelaten.
Iemand trouwens advies, of ik rekening houdt met verschil fully-hardtail voor bandendruk? Of gelden dezelfde regels/gewoontes?
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Verzetje »

Bij mij gisteren, wel 26":
achteraan 1.4 en vooraan 1.2
Ging goed. Kan nog zelf iets lager zonder dat het begint te zwabberen.
Weeg wel maar rond de 60kg :oops:
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 19.03.2017 - Thuin - Les Sept Péchés Capitaux

Bericht door Motorbiker »

Sta me toe nog even dit topic te boarden:

Zondag 7 mei, dezelfde streek, dezelfde tracks, dezelfde mtb-visie, en mogelijk met zonnig weer.
De bomen, varens en boshyacinten op hun mooist. In deze periode van het jaar is de omgeving alleen al, puur genieten. Een prachtige accomodatie voor een gezellige après, barbeque en vorig jaar zelfs frietjes.

En de gehele organisatie voor een goed doel (vandaar deze pub.):
De rando van het Coga centrum in LEERNES (5km van Thuin).
Plaats reactie