09.04.2017 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Arend
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 14 nov 2008 20:07
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Arend »

poeckieklaas schreef:verhouding offroad tot baan = 80% als je op de baan moet rijden is het een verbindingsstuk naar een volgende bos of landbouwgebied.
Oost-Vlaanderen is plat, maar daar hebben we in Waasmunster geluk mee omdat hier een quasta helling ligt. We hebben het maximum aan HM eruit gepuurd en komen toch aan een 200hm.
Klopt dat het bij droog weer een snel parcours is maar de Baudelodreef maakt het dan tot een pittig stukje.
Kortom alles voor handen: meersen, bossen, singletracks, HM, .... en roze bossen of zoals door meerderen gekend omdat elke toertocht deze aandoet: de "homobossen" :-D
En een heus wandelbuffet op de bevoorrading en leuke après-bike onder de kerktoren van de Ruiter.
Parking: waar je je ook parkeert , je moet niet verder dan 250m bollen naar de inschrijvingen.

Morgen beginnen we met uitpijlen.
Vierschaarbikers hebben er zin in. (o) (o) (o) (o)
Ja Ja, de roze bossen, ik zal dan een extra strak broekje aan moeten trekken, Spannend :-)
TBuitW
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 31 mei 2007 11:32
Rijdt met: Trek

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door TBuitW »

7u30 vertrekken is geen probleem!
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Witten79 »

TBuitW schreef:7u30 vertrekken is geen probleem!
Merci voor het antwoord
Gr witten
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door bokske »

Tot morgenvroeg !!!
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door vedet »

poeckieklaas schreef:verhouding offroad tot baan = 80% als je op de baan moet rijden is het een verbindingsstuk naar een volgende bos of landbouwgebied.
Oost-Vlaanderen is plat, maar daar hebben we in Waasmunster geluk mee omdat hier een quasta helling ligt. We hebben het maximum aan HM eruit gepuurd en komen toch aan een 200hm.
Klopt dat het bij droog weer een snel parcours is maar de Baudelodreef maakt het dan tot een pittig stukje.
Kortom alles voor handen: meersen, bossen, singletracks, HM, .... en roze bossen of zoals door meerderen gekend omdat elke toertocht deze aandoet: de "homobossen" :-D
En een heus wandelbuffet op de bevoorrading en leuke après-bike onder de kerktoren van de Ruiter.
Parking: waar je je ook parkeert , je moet niet verder dan 250m bollen naar de inschrijvingen.

Morgen beginnen we met uitpijlen.
Vierschaarbikers hebben er zin in. (o) (o) (o) (o)
Altijd leuke tocht maar jullie zitten wel aan jullie max capaciteit op die lokatie, alles staat eivol, kan me ook niet voorstellen dat de buurt dit leuk vindt.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Cokeman »

Vandaag thuisritje gebold in stoffige omstandigheden. Genoten van deze snelle rit. Goede bevoorrading. Voldaan naar huis gebold met BerggeitCasualFietser via crossparcourtje :drunk:
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Witten79 »

Zalig ritje
De 55kms waren af, bv basic maar genoeg.
Afspuitstand niet nodig gehad.
Bedankt en tot de volgende
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisterenmorgen ook aangezet vanuit Tielrode, en nog eens het wipbeest van stal gehad in het kader van de vermoedelijk meest technische tt van het Waasland. Toch nog redelijk fris, dus lange trui aan en hop de straken in rond Ruiter waar het op dat moment nog heel kalm was. De eerste hindernissen was een boerendreef, net omgeploegd dus wel genoeg wakker zijn om niet in de beek te belanden. Hierna ging het naar de dijk richting Waasmunster waar de grond hard lag door de droogte en ik me gezegend voelde dat die schokken bij mij niet zo aankwamen. De zandbak geraakte ik goed door, goed dat deze niet op het einde zat, want er waren er nu al zich aan het vastrijden. Via de afdaling van de "Eendjesberg" richting Sombeke via paadjes en dreven. Hier even verkeerd gereden, en zo verder via de verwachte ravi, die iets langer op zich liet wachten dan verwacht.
Na de ravi kwamen de topstukken, bos nabij E17 parking, crossparcours aan afrit W en het Homobos. Zo nog wat klimmetjes mogen verteren vooraleer we weer aan de finish kwamen waarbij er amper moest gepoetst worden. Erna met Cokeman nog eens richting crossparcours voor nog een paar rondjes vooraleer we naar huis bolden.
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Vieetn »

Genoten van deze rit, leuk parcours, degelijke bevoorrading, goeie bepijling en het weer die meezat! :)

Tot de volgende!
Gebruikersavatar
Animal25
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 03 nov 2016 21:28

Re: 09.04.2017 - Waasmunster

Bericht door Animal25 »

Prachtige tocht, was nog wat frisjes maar met mouwstukken tot aan de bevoorrading goed te doen. Bevoorrading was dik in orde. Na de bevoorrading kwam voor mij het leukste gedeelte, de technische stukken, de eerste maal de steile afdaling aan de brug over de E17 gedaan na de vraag van een andere MTB'r "Zijt gij daar ne straffen in?" :P Neen, dus maar toch gedaan enige manier om daar beter in te worden...
Volgende keer zien ze mij hier terug.
Plaats reactie