19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Free_ltd »

Vorige week Bertem gedaan en dus zat er vandaag een heel stuk hetzelfde erin. Maar dit maakte de rit niet minder leuk. Heb de 43km gedaan en desondanks het gisteren zo gegoten heeft, was het zeer goed te doen.

Een punt dat ik hier niet lees, maar waar veel mensen onderweg over klaagden, was de bevoorrading. Deze was pas ergens rond de 28km en dus moesten we nog iets minder dan 15km erna. Mensen zijn gewoon dat dit ergens tussen de 18 en 22km is, maar het bleef duren :lol: :lol: :lol: Zelf vond ik het geen ramp, maar hoorde veel groepjes aan mekaar vragen of ze ergens de bevoorrading gemist hadden, met wat gegrommel als bleek dat dit niet zo was :lol:

Streek blijft fantastisch. Blij dat ik van Limburg naar hier verhuisd ben 9 jaar geleden :lol:
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door pliepla »

Met een vaste 32*20 de 54 kilometer doorploeterd. Meestal is het hier met dat verzet net wel, dit jaar was het door het fijne laagje modder op de klimmetjes naar het einde toe eerder net niet. Maar 't was plezant.
pol38
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 feb 2017 19:11
Rijdt met: nen trek

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door pol38 »

Top rit =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door dennisVO »

3 jaar geleden was dit letterlijk m'n 2de of 3de TT, en ook ineens de eerste kennismaking met hoogtemeters.
dit is de reden waarom ik graag naar Vl-Brabant kom.
pittige beklimmingen en leuke afdalingen.
sommige dingen wat dubbel met Huldenberg TT, maar maakt geen hol uit.

ik vond ook de bevoorrading wat laat komen.
m'n ontbijt was al opgebruikt en kreeg een hongerke, maar heb gelukkig zelf ook altijd wat bij.

toppertje!!
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Schoupabiker »

Gekomen voor de 64, maar door de verkeerde banden (versleten RaRa) en mijn zadel afgekraakt heb ik na de herstelling de rit wat moeten inkorten.
Toch nog op een kleine 50 km afgeklokt.
Inderdaad wel wat gelijkenissen met vorige week, maar als je op een paar km's van elkaar zit, dan kan dat niet anders natuurlijk.
Was al met al wel ok.

Bedankt!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door koppigaard »

Na de 64 vorige week in Bertem voelde het inderdaad aan als een beetje thuiskomen vandaag. Met dit verschil, het was achteraf met de vuile voeten door de living stappen. OKee het was grotendeels nog best berijdbaar maar zelf raakte ik vaak geen meter vooruit en dat is letterlijk te nemen. De stukken verhard waren welgekomen.
Bij de inschrijving: ik geef aan de 64 te doen. De madam bekijkt me, zo van 'zijde wel zeker?' wat ze net niet luidop zegt maar haar blik spreekt boekdelen. En ze had toch wel gelijk ook.
Velen zijn 'kapot' binnen gereden maar hebben zich geamuseerd. Wel, ik ook.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Fritsie »

Inderdaad een lastig ritje, maar wel top. En buiten een paar stukjes bleef alles prima berijdbaar. De eerste 15 km een mooi decor, maar vooral bosdreven (absoluut niet de schuld van de organisatoren, maar strenge richtlijnen verminderen nu éénmaal het fungehalte), daarna genieten tot en met (heeft de taalgrens daar iets mee te maken?). Driemaal misreden maar dit was mijn eigen schuld. Blijkbaar vertroebelden de inspanningen mijn gezichtsveld. Hartelijk dank voor de prima tocht en uitstekende organisatie. Een autorit van meer dan 100 km (enkel) heb ik hier graag voor over. =D> =D> =D>
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door witte555 »

iemand de rit op strava geplaatst?
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door frits motaar »

koppigaard schreef: Velen zijn 'kapot' binnen gereden maar hebben zich geamuseerd. Wel, ik ook.
Pittig was het idd,maar dat heb ik mezelf aangedaan,met mijne 16kg zware Diamond,maar kapot.....
Als je "kapot" waard,hangt er maar vanaf hoe goed je getraind bent hé :wink: :-"
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Re: 19.03.2017 - Oud-Heverlee - SVK Vriendentocht

Bericht door Jeec426 »

Prachtige rit. 64km gedaan en echt genoten.

Ik vond er ni echt veel vettig aan. Heb al ergere dingen meegemaakt langs onze kanten :lol:

Enige minpuntje op de 64 was wel dat de 2e bevoorrading inderdaad wat lang duurt. Eerste op 19km en de volgende 30km verder en veel was er niet meer. Als ik gewten had dat er 30km te overbruggen was tussen 2 bevoorradingen had ik van thuis iets meer meegenomen.

Ben wel benieuwd om deze is te rijden in kurkdroge toestand :)

Ofwel moet ik de calibratie van mijn V650 is nakijken of de geschatte hoogtemeters waren iets te euforisch. Ik ben afgeklokt op 1080 hoogtemeters :-D
Plaats reactie