26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door VaMalder »

Tot morgen :)
fdb
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 feb 2017 20:17

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door fdb »

Op jullie site staat dat de rit langs St-Ulriks-Kapelle gaat, kan ik daar aansluiten en betalen als ik langs de start passeer?

Tot morgen!
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door Schoupabiker »

fdb schreef:Op jullie site staat dat de rit langs St-Ulriks-Kapelle gaat, kan ik daar aansluiten en betalen als ik langs de start passeer?

Tot morgen!

X2 :-)
SCHOVIE
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 13:21
Rijdt met: Rider

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door SCHOVIE »

Je kan inderdaad inpikken in St Ulriks Kapelle.

Vandaag nog eens de routes gereden en geen baggertoestanden te melden.
Op 3 plaatsen laten we de mogelijkheid aan de deelnemers om het vettig of prettig te houden. Aan jullie de keuze. En dan nog.....het vettige is zeker niet onoverbrugbaar .....integendeel voor de ervaren mtb' er ook meer dan prettig. Tot morgen allemaal
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door VaMalder »

Het lag er inderdaad niet al te vettig bij, als compensatie maakte de wind het soms wat zwaarder. Afwisselende tocht, bepijling en bevoorrading in orde. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door DDT-STAS »

Ook genoten van deze tocht!
Na +-50km was het op bij mij...de (tegen-) wind zorgde ervoor dat het toch wel zwaarder was dan gedacht. De laatste 8 dan maar op karakter gereden (met een zeer gezapig tempo :roll: )
De stukken 'vettig' waren ook wel 'prettig', en zekers doenbaar :-)
tot de volgende!
Toekan
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 jan 2011 23:06
Rijdt met: Gothic Soul

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door Toekan »

Ik vond onderweg een fietscomputer op de grond.
Het is een vierkante Sigma BC 8.12 die een tripafstand van 23,48 km weergeeft.
Ik zal dit ook naar de organisatie mailen. Zij hebben mijn gegevens zodat de eigenaar met mij contact kan opnemen.

Wat betreft de tocht:
Ik deed de 58 km en aansluitend de 25 km. De 25 km liep grotendeels over het traject van de 58 km.

Eerste 18 km liep grotendeels over verharde wegen. Er moest ook regelmatig een (soms drukke) baan gekruist worden.
Toch vind ik dat de organisatie de mogelijkheden van de streek goed benutte.

Slijkgehalte viel heel goed mee en als er dan toch eens een strook was met een beetje modder, voorzag de organisatie een alternatieve "propere" route. Knap gedaan. Voor mij hoeft dit niet want het is tenslotte mtb maar ik kan me voorstellen dat er rijders zijn die dit echt wel appreciëren.
Waar ik bij momenten het meeste last mee had, was de strakke wind ...

De klimmetjes kwamen zeer regelmatig. De hoogteverschillen lagen grosso modo tussen 10 en 30 meter.

De uitpijling was voor mij heel duidelijk. Ik ben slechts één keer verkeerd gereden omdat ik een scherpe bocht afsneed en daardoor een pijl miste maar dat werd heel snel duidelijk.

Ik vond het een leuke tocht maar als je op zoek was naar technisch werk, moest je hier niet zijn.

De afspuitstand was voorzien van meer dan genoeg afspuitslangen en de waterdruk was perfect.

En de gratis hotdog op het einde was de kers op de taart die goed heeft gesmaakt !
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door EDB1 »

Redelijk lastige tocht gereden,mede door de wind. De vettige bovenlaag maakte het parcours toch redelijk technisch hetgeen altijd wel leuk is. Ben slechts eenmaal verkeerd gereden in Bekkerzeel wegens een pijl die niet zichtbaar genoeg was aangebracht doch het is niet altijd makkelijk om geschikte bevestiging te vinden. Verder waren splitsingen goed aangegeven en waren bevooraaddingen en afspuitstand OK. Zeker voor herhaling vatbaar.
jerre125
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 feb 2016 20:09

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door jerre125 »

Heb me heel goed geamuseerd op dit parcours.
Ik reed de 44km en het parcours ging goed op en neer. Als beginnend mountainbiker ging dit al vrij vlot dus dat was tof.
De wind maakte het wel wat lastig, maar de inspanningen werden dan goed gemaakt met de hotdog aan de finish :)
tot volgend jaar!!
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Bericht door Schoupabiker »

Het was lastig ...
- de grond was niet vlot lopend, maar geen baggerwerken ... dus TOP
- veel bodding op de bevoorradingen, amai moet een beetje werk aan geweest zijn ... maar TOP
- veel wind ... vaak op KOP!

dus gingen de laatste kilometers wat trager dan in het begin :-? , conditie is nog niet op punt, maar we werken eraan :roll:

Maar een zeer geslaagde rit, en bedankt aan de organisatie!

tot volgend jaar.
Plaats reactie