15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door DDT-STAS »

We zien er alvast sterk naar uit 8)
een beetje (of zelfs veel) modder zal ons niet tegenhouden :P we zijn de afgelopen maanden zo sterk verwend geweest (qua weersomstandigheden) dat we er eigenlijk naar uitzien om eens goed
af te zien :bounce:
tot morgen!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door dirty »

In het fun stukske is werk ingestoken bravo mannen!
de_fret
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 14 okt 2006 13:56
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door de_fret »

dirty schreef:In het fun stukske is werk ingestoken bravo mannen!
Thx, dirty! Wij zijn ook trots op onze ploeg die dit weeral in mekaar heeft weten boxen!! =D> =D>
Daarstraks met het afpijlen hier alvast gepasseerd en het ligt er super bij!
En diegenen die willen, kunnen dit meerdere keren doen - alleen niet komen klagen dat je nadien niet meer recht kunt rijden :drunk: :drunk:


Alles is afgepijld nu en ik kan zeggen dat het parcours er eigenlijk echt wel redelijk goed bij ligt. Uiteraard wel wat modder, maar geen écht zware stroken. Mijn mtb was niet echt super-vuil :evil:
Het water stond hoog in de beken, maar niet dreigend.
Hopelijk valt er niet teveel regen meer vanavond/vannacht.
Vanmorgend hadden we zelfs prachtig weer, dus hopelijk is dat morgen ook zo!

Hopelijk tot morgen!
Wij zijn er klaar voor en hebben er zin in!!
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door TLa »

Tot morgen.

Hopelijk niet te glad want ik moet nog een eindje over de weg voordat ik aan de start ben.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door dirty »

Gestart met 14 muddevils , onderweg heb ik kortere routes genomen door de gladheid en modder ,parcours was zeer goed afgepijld ,bevoorrading was top ,en afspuit stand prima , spijtig voor het vele werk dat in deze tocht is ingestoken jullie verdienen echt wel betere weergoden voor deze organisatie !
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door TLa »

Het was een erg leuke toch. De bevoorrading met soep met ballekes was top =D>

Na de bevoorrading hebben we ergens een pijltje gemist en zijn we op de 60km terecht gekomen. Voor mij niet zo'n probleem maar mijne maat zijn pijp was uit en die begon te zagen tegen iedereen :lol:

Toch ne super tocht en die carousel op het einde was echt de max, schitterend leuk ding.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door DDT-STAS »

We hebben ons zeer goed geamuseerd tijdens deze perfect georganiseerde TT.
Bravo voor de organisatie =D> =D> =D>
Enkel de energiedrank vonden wij...eu...echt slecht...
de_fret
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 14 okt 2006 13:56
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door de_fret »

Aan iedereen die aanwezig was op onze TT: nen dikke merci!!!
Het weer was jammer genoeg een grote spelbreker, dus dat zagen we in het aantal deelnemers. Niettemin, toch nog een groot aantal dat voor onze grote afstand gegaan is.
Wij hebben ons best gedaan om het parcours in deze omstandigheden doenbaar te houden.
TLa schreef: Toch ne super tocht en die carousel op het einde was echt de max, schitterend leuk ding.
Thx, hopelijk vond iedereen dit leuk, maar ik heb alvast niets anders dan goeie dingen gehoord 8)
DDT-STAS schreef:We hebben ons zeer goed geamuseerd tijdens deze perfect georganiseerde TT.
Bravo voor de organisatie =D> =D> =D>
Enkel de energiedrank vonden wij...eu...echt slecht...
Thx, wij nemen de feedback alvast mee naar volgend jaar!
Hopelijk heb je het nadien met wat "recuperatiedrank" beter gemaakt :lol:
Vincent_
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 mar 2015 23:09
Rijdt met: TREK 8000

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Vincent_ »

Dikken duim aan de organisatie!!! Heerlijke soep op 2de stop, super bepijling en dito surprise op het eind :-) . Ook afspuitstand was ideal.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 15.01.2017 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Dickie »

Ik plande van huis uit naar Puurs te fietsen, maar wijselijk toch maar de single speed in de autokoffer gezwierd. De ss leek me ook wat veiliger, wat trager op de baan en bijna even snel off-road.
Op de baan was het doenbaar, maar op de fietspaden lag er hier en daar een dikke pel ijs.

De gevaarlijkste plaatsen waren de kleinere asfaltwegen waar er gelukkig niet veel bochtenwerk van doen was.
Vooral in de buurt van Buggenhout leek de asfalt er ijziger bij te liggen. Onderweg nog een Audi in de gracht zien steken.
Een voordeel was wel dat die ijsplekken goed opvielen.

Op de off-roadgedeelten lag het voor mij prima.
Naarmate de temperatuur boven het dooipunt steeg, ontstond er een glibberiger spetterlaagje.
De meeste plassen waren nog net te omzeilen en tegen de paar watervlaktes waar je door moest deden de plastiekzakjes tussen mijn schoenen en de overtrekken prima hun werk.

Niet echt nodig, maar zeer gewaardeerd: 3 bevoorradingen! Zelfs soep met balletjes aan het Hof van Coolhem, dan nog uit een porseleinen soepkommetje met een lepel en een mini-pistoleeke er bovenop. Als dessertje nog een passage door het parkje aan de brasserie.
Het buitje met korrelsneeuw dat alles even met een wit tapijtje bedekte kon niet deren.

Parcours stak goed ineen, het gehalte aan single-tracks werd verhoogd met enkele passages op privéterrein, de spiraal op het einde niet te vergeten. Daar stak veel werk in.
Enkele primeurs ook nog, de volgende keer mag voor mij het Nonnenbos als extraatje :wink:

De afspuit maakte kort werk van het aangekoekte vuil op de fiets, om de spieren weer te kalmeren waren er warme douches.

Om toch nog iets op te merken, de barlieden slaagden er niet in om een mooie 'col' op de trappist te krijgen :-D :wink: .

CC De Kollebloem is een goeie vertreklocatie.
Perfecte organisatie =D>
Plaats reactie