14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Martin fenix
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 jan 2017 17:57

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Martin fenix »

Jup,
Bij deze wil ik de flandriaboys feliciteren met hun vtt,qua organisatie terug top,fietsbewaking kunnen er veel een puntje aanzuigen...lekker broodje....gezellige kantine met de smeulende bbq,kortom deze mensen doen hun uiterste best om alles in goede banen te leiden ! Voor mij was alles goed uitgepijld en het parcours is misschien voor sommigen iets minder spectaculair maar ze zitten nu éénmaal in die streek waar het allemaal ietsje minder wauw is maar je bent nu éénmaal afhankelijk van je coutéé wat betreft het uitzetten van je omloop,soit, vlgd jaar zjn we terug van de partij...olsan geestig vertoeven bie de flandriens !
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Lichterveldenaere »

Ik denk dat de meesten moeten beseffen dat dat mtb-kalender steeds kleiner wordt en dat we dus mogen blij zijn dat ook kleinere organisaties hun best doen om iets te organiseren. Deze Torhoutse TT heeft zijn eigen karakter en omvat de klassieke stukken van de streek. Gezien er hier nog verschillende organisaties zijn en heel wat clubs uit het omliggende, bv Ichtegem, Aartrijke, Gistel, Lichtervelde, Zwevezele, Veldegem, ... ook stukken van Torhout aandoen, is het moeilijk om superorigineel te zijn.

Flandria zorgde voor een degelijke organisatie nadat ze hun vaste zaal niet konden gebruiken. Bepijling viel mee, stonden soms wat te vroeg, maar liever pijl te veel dan te weinig. De wegel op 't Hoge na Eecloo door de boerderij wel gedaan en gezien. Alvast nergens gemist, op een pijltje na in Wijnendale, waar een auto slecht geparkeerd stond. De ontvangst na aankomst was ook heel aangenaam. We waren bij de laatsten en kregen na de opbraak van hun BBQ-stand nog een gratis braadworst + het belegde stokbrood dat iedereen kreeg!

Blij dat we mogen rijden en eindelijk nog eens in Torhout gereden.
Wat de negatieve commentaren van sommigen betreft, ik raad de organisatoren aan eens naar het topic van TT Middelkerke van begin november te kijken en te zien wie de grootste klager over het parcours daar was en duidelijk niet weet wat organiseren allemaal inhoudt.

Wat de opmerking over de bossen betreft, probeer in Torhout maar eens een rit te organiseren. Groenhove mag enkele op de verharde wegen en de Spookwegel. In Wijnendalebos ben je verplicht het blosoparcours te gebruiken, en ev. de betonverharding naar het Fonteinepad dat hier gebruikt werd. Kasteel van Aertrycke was door de opvoeringswerken van de voorbije herfst nog maar pas open. Alle andere (private) bossen in Torhout zijn strikt verboden gebied, zelfs als je toestemming van de eigenaar hebt, mag je er nog niet door van het Agentschap Natuur en Bos!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door spiermassa »

inderdaad klagen is gemakkelijk................aan de klagers ,organiseer kee zelf ne tocht en als ge het zoveel beter kan zal ik zeer blij zijn want dan weer ne tocht bij op de kalender die ieder jaar krimpt........ik weet wat ik van torhout kan verwachten en voor deze gekozen want hier was er niet teveel modder (ploeteren bedoel ik) en organisatie deed inderdaad hun best.
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bikertje 500 »

Lichterveldenaere schreef:Ik denk dat de meesten moeten beseffen dat dat mtb-kalender steeds kleiner wordt en dat we dus mogen blij zijn dat ook kleinere organisaties hun best doen om iets te organiseren. Deze Torhoutse TT heeft zijn eigen karakter en omvat de klassieke stukken van de streek. Gezien er hier nog verschillende organisaties zijn en heel wat clubs uit het omliggende, bv Ichtegem, Aartrijke, Gistel, Lichtervelde, Zwevezele, Veldegem, ... ook stukken van Torhout aandoen, is het moeilijk om superorigineel te zijn.

Flandria zorgde voor een degelijke organisatie nadat ze hun vaste zaal niet konden gebruiken. Bepijling viel mee, stonden soms wat te vroeg, maar liever pijl te veel dan te weinig. De wegel op 't Hoge na Eecloo door de boerderij wel gedaan en gezien. Alvast nergens gemist, op een pijltje na in Wijnendale, waar een auto slecht geparkeerd stond. De ontvangst na aankomst was ook heel aangenaam. We waren bij de laatsten en kregen na de opbraak van hun BBQ-stand nog een gratis braadworst + het belegde stokbrood dat iedereen kreeg!

Blij dat we mogen rijden en eindelijk nog eens in Torhout gereden.
Wat de negatieve commentaren van sommigen betreft, ik raad de organisatoren aan eens naar het topic van TT Middelkerke van begin november te kijken en te zien wie de grootste klager over het parcours daar was en duidelijk niet weet wat organiseren allemaal inhoudt.

Wat de opmerking over de bossen betreft, probeer in Torhout maar eens een rit te organiseren. Groenhove mag enkele op de verharde wegen en de Spookwegel. In Wijnendalebos ben je verplicht het blosoparcours te gebruiken, en ev. de betonverharding naar het Fonteinepad dat hier gebruikt werd. Kasteel van Aertrycke was door de opvoeringswerken van de voorbije herfst nog maar pas open. Alle andere (private) bossen in Torhout zijn strikt verboden gebied, zelfs als je toestemming van de eigenaar hebt, mag je er nog niet door van het Agentschap Natuur en Bos!
beste,
ik heb de topic van TT Middelkerke eens bekeken en begrijp wat je bedoelt [-(
bedankt voor de positieve reactie en hopelijk tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door cowboy peter »

De stadswandeling was idd een beetje overbodig, maar voor de rest heb ik mij geamuseerd. Het eerste deel was rap gepasseerd in het wiel van een profrenner. Het 2e deel bevatte meer offroad, en was ondanks de weersomstandigheden goed berijdbaar. Nog een origineel traject in de warande . En eindigen met een lekkere bbqworst.
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Re: 14.01.2017 - Torhout - 11e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door leffingenoartje »

één van mijn jaarlijkse afspraken bij de vrienden van Torhout, al bij al een mooie tocht en met de vele regen moest het zeker niet zwaarder gemaakt worden.

Ja die persoon die onze en jullie tocht wat ondermaats vond zou best eens zelf een tt organiseren en dan weet hij ook welke aanvragen aan diverse overheidsdiensten moet gedaan worden om een mooi parcours in elkaar te kunnen steken.

Dit jaar hadden we in Middelkerke een mooie tocht kunnen aanbieden met het nieuw vast parcours waar de choufkes toch 90 % werk erin hebben gestoken en ook hadden we dit jaar geluk dat we door het militair kamp mochten.

Groeten en tot volgend jaar ..
Plaats reactie