Beste TT's van 2016

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door scan »

1. Malmedy Bike Festival
2. Le Transhoussoise, Barchon
3. Vtt Geromont
4. Vtt Les chemins des sangliers, Seraing
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door Single Tracker »

TOP-3 van 2016:

1) Bouillon - Grand Raid Godefroy
2) Sallaumines - VTT pour tous (Noord-Frankrijk)
3) Thuin - Les 7 Péchés Capitaux Thudiniens
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door liebherr 914 »

De beste.....dat is ne moeilijke te veel zeer schone tochten gereden.maar de slechste zonder twijfel sun parks De Haan
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door slebbe »

Voor Vlaanderen de Herdersmarathon, jaar na jaar.
Brakelse bossen, Opbrakel, Ronse, Kluisberg, safety J.
De Koppenberg is helaas vermoord.
Ook altijd leuk is het heerlijk vlakke Waasland met zijn zandgrond en zijn bossen.
De tochten in Waasmunster en omgeving zijn altijd te genieten bij regen en ontij.
Om het prachtige Pajottenland niet te vergeten.
De rest is onbekend terrein omdat mijn ecologische voet niet toelaat om verder te rijden met de wagen dan met de fiets - ik heb geen Tesla-.
Ik vind dat IEDEREEN die organiseert onze oprechte dank verdient.
Dit geldt ook voor de diverse wielerbonden die steeds hun vrije tijd opofferen om onze hobby mogelijk te maken.
Hierbij mijn persoonlijke dank aan al deze mensen.
:-({|= :-({|= :-({|= =D> =D> =D> :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Op de eerste plaats aan iedere organisatie die een tour organiseert een groot =D> =D> =D> =D> en een diepe buiging.

Tja dan een lijstje, omdat ik al op veel plaatsen geweest ben en liever geen appels met peren vergelijk de volgende lijstjes, in een willekeurige volgorde welteverstaan :

Vlakke toeren met minder dan de helft bos;

Sint Amands van de Muddevils
Knokke-Heist van de Wacky's
Waasmunster Vierschaarfeest


vlakke toeren met meer dan de helft bos


Alle toeren in Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte en Woensdrecht
Leopolsdburg op het militaire domein
Vosselaar van de Alucotec


toeren met minder dan ongeveer 1000 hm, maar boven de 500 hm


bij de vlamingen;

Pellenberg
Oud Heverlee
Neerijse

bij de walen;

Lasne
Villers la ville
Braine l'Alleud


En de tochten boven de 1000hm

Herdermarathon
Andenne van de Andurocx
Groesbeeks Gruwelijkste


En ja hoe meer ik erover nadenk :-k :::: er zijn nog vele andere tochten waarvoor ik de organisatie dankbaar ben dat ik deze kan en mag rijden. (o)
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door gho »

1. Aarschot - Goorbikers op 6 Nov
2. Neeroeteren - Oeterdalmarathon op 28 Aug
3. Oud Heverlee op 3 Juli

Ook nog:
Lichtaart op 21 Feb
Mol-Wezel op 28 Feb

En idd al de anderen ook, iedere tocht is fijn om te rijden zolang het weer maar wat meevalt ;-)
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door Jonas1984 »

1. Malmedy Bike Festival

Eerste kennismaking in 2016 en meteen in de planning gezet voor 2017! Heerlijke kleinschalige organisatie, prachtig parcours in een voor mij vergeten uithoek van de Ardennen. Prachtig weer , uitstekende bevoorrading kortom mij zien ze hier zeker terug als de agenda het toelaat =D>

2. Overijse
Het blosoparcours rij ik regelmatig maar deze tt haalt zoveel meer uit deze leuke streek. Het aantal hoogtemeters tikt toch ook aardig aan dus deze tocht is best pittig met de vele korte maar nijdige klimmetjes.

3. Bart Brentjes Challenge
Niet echt een toertocht maar eens de racekonijnen voorbij zijn verbied er niemand je om op een gezapig tempto rond te toeren :lol: . De start ligt in Nederlands limburg maar al snel wordt er de grens overgestoken en komt een groot deel van de mooie Voerstreek aan bod. Het prachtige weer doet veel aan mijn beleving maar de strakke doch erg goede organisatie is zeker het vermelden waard. De grote opkomst zorgde soms voor wat filevorming en bij iets of wat technische stroken zat het merendeel van de deelnemers met een collectief ei in de broek leek het wel, maar dat kon de pret niet drukken. Enfin ik vond het een uiterst leuke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door Zazoo »

1. Raid des pénitents, Straimont
2. Côteaux du Viroin, Olloy sur Viroin
3. La viroinvalloise, Oignies-en-Thiérache
wuytackl
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 dec 2016 22:18

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door wuytackl »

Een aanrader voor elke MTBer. De driedaagse van "dwars door België". 400 km op drie dagen van uiterste noorden (Meersel dreef) naar uiterste zuiden (Torgny). Zware, mooie, uitdagende ritten van een sympathieke organisatie én voor een goed doel. Zeker eens doen :bounce: !
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Beste TT's van 2016

Bericht door spiermassa »

ja dit is hier moeilijke opdracht.......als ge ieder weekend zaterdag en zondag rijdt.Dank aan ieder organisatie die al die moeite doet.Dan heb je ook nog al die verschillende streken en ze zijn niet allemaal even mtb vriendelijk.Dus toch een poging doen

hoogerheide " onclick="window.open(this.href);return false; (en alle andere tochten aan de brabantse wal )

wiers " onclick="window.open(this.href);return false;

kasterlee " onclick="window.open(this.href);return false; ( en alle andere in die buurt ,dessel,lichtaard.....)



en onze kusttochen niet vergeten

koksijde " onclick="window.open(this.href);return false; (wel beeld ander jaar)

de haan " onclick="window.open(this.href);return false; (ook oudere editie beeld)

middelkerke " onclick="window.open(this.href);return false;

ook nog ne proficiat aan de bloso route middelkerke " onclick="window.open(this.href);return false;

en tofste beleving van het jaar nachttocht oostduinkerke

ontgoogeling van het jaar de tocht van Maurage afgelast " onclick="window.open(this.href);return false; (anders kwam deze ook in mijn top 3)

15 dagen verlof in Laroche met veel mtb plezier " onclick="window.open(this.href);return false;

voilla dit werd hier meer een video jaaroverzicht van mijn bikejaar 2016 (van alle filmkes bestaan er meerder delen )
Plaats reactie