31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door E-bikers »

Tof parcours, fijne single trackjes, goede bepijling, leuke pré-bevoorrading met jeneverkes.
Wij hadden ook 50km ...
De laatste kms deden we zonder assistentie: door de vrieskou gaf de accu er de brui aan :(
Dan heb je plots 21kg te 'trappen'. Weeral goed als training ...
Als 't nog 'ns zo vriest pakken we de handel gewoon in of rijden we met onze RZ :-)
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door _Pe_ »

Die jeneverbar is ook een vermelding waard trouwens. Ik had toen net 20 km op de teller en was stiekem aan't hopen dat er op 40 km nog zo een bar zou staan :lol:

Ook ik had iets in de 49 kilometer trouwens. Aangezien ik niet met een gps rijdt, maar met een oude teller op het wiel heb ik meestal wel meer dan aangegeven vandaag was het verschil wel groot. En aangezien 45 kilometer zowat het maximum is wat ik normaal rijdt zijn die laatste 4 kilometer (bijna 5) echt wel afzien. Gelukkig had ik een heel goede dag vandaag :-)

Ik heb echt genoten van deze tocht. 1 van de mooiste die ik in 2016 gereden heb en om dat te kunnen zeggen op een 31ste december wil toch echt wel iets zeggen.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door Biestie1 »

De 35 waren er ook 39. Blijkbaar zeer moeilijk om afstand af te lezen ](*,)
Wel zeer mooie tocht =D>

Begrijp alleen niet waarom de mensen van de 35 niet effe naar de jeneverbar mochten, stond 10 meter voor ons neus maar wij mochten absoluut niet door ook al waren het vrienden die de bar bemanden. Stond 1 man iedereen tegen te houden [-X zeer vreemd.
Trude
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 22:36
Rijdt met: Ridley X-Night 40 Carbon (2016)/Trek 6300 (2010)

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door Trude »

wim_d schreef:Zeer leuke tocht. Alleen jammer dat de pijlen op het einde al weggehaald werden voordat iedereen binnen was. Als je Tot 11u laat starten moet je de minder snelle ook wel de kans geven om het einde te bereiken.
Ben vandaag achter de plas gaan lopen en daar hingen nog alle pijlen. En dat was toch de laatste 10km van het parcours!

Gelukkig nieuwjaar

Trude
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door eric66 »

De laatste van het jaar was er inderdaad eentje dat een =D> waard was, zeer leuke rit, goede BV (ook al heb ik wijselijk de jenever overgeslaan).

Nu ff de cross in Baal aan het kijken en begrijp wat die mannen meemaken met "over bevroren grond" rijden. Op 44km was er een ongelukkige biker zwaar ten val gekomen nadat ie in volle vaart van het fietspad haaks het bos weer moest inrijden. Hem geholpen tot de assistentie hem kwam ophalen. En effe verder zelf ook de grond effe van dichtbij bekeken op de track met die zware verminking door de traktoren/bulldozer banden, man man man miserie miserie miserie wat begaaien die mannen toch de bossen, dat noem ik niet echt bosbeheer hoor.

Enfin, we gaan er met goede moed weer een super bikejaar in 2017 van maken.

Geluukig nieuwjaar allemaal
witte
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: di 03 apr 2007 22:26
Rijdt met: trek elite 9.8/ granville evo

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door witte »

Svenny007 schreef:inderdaad, geweldige toer, niet gelogen dat er voor elks wat wils was.
singletrack, een beetje technische afdalingen, boswegen, een minimum aan gewone baan...

zou het kunnen dat de 45km eigenlijk bijna 50 km was ? volgens mijn garmin heb ik 50 km gereden.
mijn wagen stond aan de sporthal zelf, dus was zeker geen 5 km.


kom juist uit de douche thuis, bike wassen doe ik volgend jaar wel.
Juiste afstand moeten we nog eens terug gaan nachecken. Het is daarom dat ik er ook +/- voor heb gezet.
In ieder geval bedankt voor de lovende commentaren. Jullie waren samen goed voor een 1000-tal enthousiaste bikers die de koude hebben getrotseerd en dat doet ons heel veel plezier. =D> =D> =D>
En van ons uit allen een happy new-year, goede gezondheid en heel veel bikeplezier :-D
witte
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: di 03 apr 2007 22:26
Rijdt met: trek elite 9.8/ granville evo

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door witte »

wim_d schreef:Zeer leuke tocht. Alleen jammer dat de pijlen op het einde al weggehaald werden voordat iedereen binnen was. Als je Tot 11u laat starten moet je de minder snelle ook wel de kans geven om het einde te bereiken.
@Wim. Normaal kan je inschrijven tot 10.30u. De helpers aan de inschrijvingstafel wachten altijd nog een klein half uurtje om alzo te stoppen met inschrijven.
De afpijlers hebben gewacht tot 11.15u. om het eerste deel tot aan de bevoorrading af te halen.
Ze vertrekken bij de start en rijden vervolgens het parkoer af om alzo zeker te zijn dat er geen bikers achtergebleven zijn. De pijlen na de bevoorrading worden morgenvoormiddag verder afgehaald.
witte
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: di 03 apr 2007 22:26
Rijdt met: trek elite 9.8/ granville evo

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door witte »

Biestie1 schreef:De 35 waren er ook 39. Blijkbaar zeer moeilijk om afstand af te lezen ](*,)
Wel zeer mooie tocht =D>

Begrijp alleen niet waarom de mensen van de 35 niet effe naar de jeneverbar mochten, stond 10 meter voor ons neus maar wij mochten absoluut niet door ook al waren het vrienden die de bar bemanden. Stond 1 man iedereen tegen te houden [-X zeer vreemd.
De juiste afstanden moeten we dus nog eens terug gaan opmeten.
Wat de jeneverbar betreft vonden wij het een leuk idee maar stond in feite los van de organisatie. Het was een vrij voorstel van mountainbike servicepunt die daar (voorlopig nog) is gevestigd. We vonden dit dus leuk en zijn er zelf toch ook eentje gaan proeven.
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door wim_d »

witte schreef:
wim_d schreef:Zeer leuke tocht. Alleen jammer dat de pijlen op het einde al weggehaald werden voordat iedereen binnen was. Als je Tot 11u laat starten moet je de minder snelle ook wel de kans geven om het einde te bereiken.
@Wim. Normaal kan je inschrijven tot 10.30u. De helpers aan de inschrijvingstafel wachten altijd nog een klein half uurtje om alzo te stoppen met inschrijven.
De afpijlers hebben gewacht tot 11.15u. om het eerste deel tot aan de bevoorrading af te halen.
Ze vertrekken bij de start en rijden vervolgens het parkoer af om alzo zeker te zijn dat er geen bikers achtergebleven zijn. De pijlen na de bevoorrading worden morgenvoormiddag verder afgehaald.
Ik was eigenlijk wel net voor 10.30 uur vertrokken. En het ging om de pijlen over het laatste stukje gewone weg terug naar de sporthal waar de pijlen al weg waren. Nu geen erg ik ben er uiteindelijk wel geraakt,maar misschien toch een aandachtspunt voor volgend jaar?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 31.12.2016 - Houthalen-Helchteren - C4H

Bericht door Svenny007 »

Het laatse stukje tot aan de sporthal heb ik ook ergens iets gemist.... ik vond ook niet direct waar ik naartoe moest omdat mijn wagen daar ook vlakbij stond. Misschien een pijltje voorbijgereden omdat ze daar al in alle richtingen aan het riden waren...
Plaats reactie