07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door EG6 »

Ga morgen ook deelnemen aan de "wacky afstand". Zou aanvankelijk naar Zottegem gaan, maar aangezien ze daar niet van wat klimmeters profiteren en de afstanden ook korter zijn, toch maar voor de eerste keer naar de kust afzakken. Lijkt mij ook dat met het voorspelde weer de kust aangenamer lijkt te worden dan het binnenland. Een paar laagskes extra aan doen, en stoempen maar!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door Fitzy »

EG6 schreef:Ga morgen ook deelnemen aan de "wacky afstand". Zou aanvankelijk naar Zottegem gaan, maar aangezien ze daar niet van wat klimmeters profiteren en de afstanden ook korter zijn, toch maar voor de eerste keer naar de kust afzakken. Lijkt mij ook dat met het voorspelde weer de kust aangenamer lijkt te worden dan het binnenland. Een paar laagskes extra aan doen, en stoempen maar!
That's the spirit zeg !
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door Chemical Pete »

Ladies and gentlemen,

We zijn er klaar voor! Het parcour is volledig uitgepijld en uitgetest door twee Wackies. Op enkele strookjes na is het parcours erg goed bereidbaar. Na 60km MTB-en zien de gasten er alles behalve moe en vettig uit:

Afbeelding

Tot morgen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door henkieboy »

vlug t'vrouwke naar haar werk voeren en dan richting knokke.
wacky's here we come
depetter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 07 nov 2016 18:49

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door depetter »

sorry jongens maar we zijn niet door gekomen .om 6h opgestaan maar was hier nie te doen voor meer dan een uur te rijden op zo een baan.hopelijk tot volgend jaar
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door i-Mac »

Ik kom zeker, al zal ik niet meer kunnen starten. Ik werk tot 13u20 en heb de auto thuis laten staan. Het lag er behoorlijk verraderlijk bij. Maar ik ga vanuit Brugge richting Westkapelle fietsen. Misschien kan ik alsnog een toertje in het Koningsbos rijden :-)


Edit : zal niet voor dit jaar zijn. Collega ziek, dus langer werken ...
Laatst gewijzigd door i-Mac op za 07 jan 2017 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door Den Bees »

Tot mijn grote spijt ben ik ook maar thuis gebleven , toen ik hier om 7:30 vertrok ben ik wijselijk terug gedraaid n nergens was deftig gestrooid , en om van uit mechelen naar heist te rijden was me iets te gewaagd .
Veel pret voor degene die daar wel zijn geraakt
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door sierens »

Vanmorgen gestart voor de 50km en heel veel sukkelaars tegen gekomen :-" en dan bedoel ik niet de fietsers, maar de bescheiden woningen :lol: voor de rest super eerste stuk met het koningsbos, ook geen last van ijzel of ijsplekken. De rest van de 50km was soms ploeteren ](*,) en langs de gekende dreven. Toch nog veel bikers gezien die in volle beachrace setup stonden #-o
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door FrBoy »

Voor het eerst, omdat het op een zaterdag was, gestart in Knokke.
Rond 12 uur vertrokken voor 'den grote toer'. Mooi, gevarieerd parcours; niets glad of gevaarlijk enkel nu en dan een beetje 'stoempen' in de modder. Maar deze tijd van het jaar mag dat.
Ook perfecte organisatie. Het enige wat ik gemist heb is de brug over de zwingeul.........
Bedankt voor een plezante namiddag, volgend jaar weer van de partij.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 07.01.2017 - Knokke-Heist - Wacky's 6de toertocht

Bericht door EG6 »

Amai...
Gestart voor de 60km rond 10u en het werd een uitputtingsslag voor het materiaal (ketting 4 keer volledig in de soep gedraaid van de vette klei).
Maar... Wel de leukste "vlakke" rit die ik al gereden heb (rij sinds oktober). Combinatie van vanalles en veel meer dan ik verwacht had.
Dat bosje na 10km, wat was me dat jong , nooit gedacht dat dat te vinden was in de omgeving van Knoque, jammergenoeg sloeg mijn ketting bij aanvang van de eerste klim daar voor de eerste keer in de soep en was mijn kadans volledig gebroken.
Wreed gejeund, jammer dat ik zo weinig mensen zag op de 60km, want was elke km waard. De passage aan de dijken en het minieme stukje zand die daar werd meegepikt, zeer leuk! De stroken die 'benoemd' werden en waar de afstand bij stond, 't zijn details, maar 't zijn die die het hem doen! Zou al wreed moeten tegenslaan dat ik hier volgend jaar niet terug kom.

Ps: In het speelbos stond een man aan een afdaling foto's te nemen met zijn smartphone, was dat iemand van de organisatie?
Plaats reactie