31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cube29er
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 07 dec 2013 12:47

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door cube29er »

Dikke proficiat voor de organisatie. Het was wel soms een beetje wachten maar dat stoorde mij niet want het waren mooie singletracks. Heb genoten van jullie rit. Vind het altijd fijn om naar De Haan te komen. Fijne feestdagen en tot volgend jaar
johnny66
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 07 nov 2015 23:37
Rijdt met: granville EVO SYNERGY 29inch, scott genius rc30 26 inch, scott scale rc40 26i,martelly

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door johnny66 »

gouden tip voor mensen die niet graag file rijden,doe zoals ik,rij twee maal,de tweede maal praktisch volledig filevrij,eerste viel ook best mee,heb al veel erger geweten....twas een leuke rit,die me wel veel aan bredene deed denken,veel zelfde stukken,maar die zijn wel de moeite,en op de tweede rit heb ik ook zo ne groepke ambetanterikken gezien ,die riepen en zelfs hoeken afsneden voor dat heilige gemiddelde,tot jens keukelaire me voorbij stak en hen ook,belachelijk groot snelheidsverschil en de moeite om die gasten als ne pudding te zien inzakken :P hihihi,heb der mijn kot in....ps jens is wel ne sympatieke gast
zandduvel
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 okt 2009 22:21

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door zandduvel »

Ja, schoon parcours alleen echt wel teveel file. Tot aan de eerste bevoorrading heb ik evenveel stil gestaan als gereden. In 10 jaar vtt nog nooit zo erg geweten. Dat is zonde van de mooie passages. Het zou mijn inzien prettiger zijn als de toer in de omgekeerde richting werd gereden. Zodat de deelnemers al wat meer uitgesmeerd zijn over het parcours tegen dat we aan de single tracks komen. Dat beetje meer tegenwind op het strand neem ik er dan graag bij.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door i-Mac »

johnny66 schreef:gouden tip voor mensen die niet graag file rijden,doe zoals ik,rij twee maal,de tweede maal praktisch volledig filevrij,eerste viel ook best mee,heb al veel erger geweten....twas een leuke rit,die me wel veel aan bredene deed denken,veel zelfde stukken,maar die zijn wel de moeite,en op de tweede rit heb ik ook zo ne groepke ambetanterikken gezien ,die riepen en zelfs hoeken afsneden voor dat heilige gemiddelde,tot jens keukelaire me voorbij stak en hen ook,belachelijk groot snelheidsverschil en de moeite om die gasten als ne pudding te zien inzakken :P hihihi,heb der mijn kot in....ps jens is wel ne sympatieke gast

:-D

Jens is idd en toffe kerel. Ook Guillaume Van Keirsbilck reed trouwens de toertocht. Aan de file nam hij een andere weg. Kent dus duidelijk de toertocht én de omgeving.

Ben al benieuwd om de foto's te zien. Ik kreeg in ieder geval een paar complimenten van deelnemers én wandelaars. Mijn koerstrui (of boi bij de lokalen) was héél erg mooi. Ik weet het, die Iron Maiden trui valt op :-" 8)

Intussen is mijn Canyon weer "showroom ready" en kan ik in alle rust het jaar uitbollen.
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Flashy »

Dikke merci aan de organisator voor het prachtige parcour , was dik in orde.
Beetje file in Wenduine maar die de eerste keer overgeslagen en na aankomst nogmaals naar Wenduine gereden om alsnog dit stuk te doen , was mega. BEDANKT
Steven D.
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 okt 2016 21:19

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Steven D. »

Eerste keer deze gereden ; zalig parcours .
Zou nog beter zijn moest die over 2 dagen worden georganiseerd om de deelnemers te spreiden . :wink:
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Slazwierder »

Gestart om 10h10 in de hoop dat de grootste hoop al ging aangezet zijn ... helaas. Eerste 15km serieus in de fille gezeten, 't was precies de ring rond Brussel. Eens de 1e bevoorrading gepasseerd was alles mooi uit elkaar getrokken en gelukkig nergens meer moeten aanschuiven (de meeste single tracks waren dan natuurlijk al gepasserd)
De nieuwe stukken vind ik zeker een meerwaarde, vond de tocht beter dan de vorige 2 jaren ! (o)
Filmke zal voor volgend jaar zijn 8)
i-Mac schreef: Mijn koerstrui (of boi bij de lokalen)
Booi Afbeelding
smogfrogie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 21:47
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door smogfrogie »

Slazwierder schreef: De nieuwe stukken vind ik zeker een meerwaarde, vond de tocht beter dan de vorige 2 jaren ! (o)
Leuke nieuwe stukken inderdaad, maar er zijn helaas ook heel wat leuke stukken verdwenen. De klimmetjes in Wenduine, het lusje aan Fort Napoleon en het duinenpad tussen Oostende en De Haan bijvoorbeeld. De organisatie kan daar natuurlijk niets aan doen.

Toprit. Goede bevoorradingen en organisatie, zoals gewoonlijk. Volgend jaar zeker opnieuw aanwezig.
Gebruikersavatar
Slazwierder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 10 sep 2012 10:10

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Slazwierder »

smogfrogie schreef:... en het duinenpad tussen Oostende en De Haan ...
Bedoel je het stuk dat langs de Twins club passeert? Ik heb er daar hééééél veel zien misrijden. Iedereen reed daar op het strand terwijl het de bedoeling was dat je op die betonnen dijk bleef rijden. Aan de Twins moest je dan rechts omhoog het duinenpad volgen.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door vani »

Met wat twijfels afgezakt naar De Haan nadat in Bredene dit jaar bleek dat vele stukken eruit waren maar zoals gezegd voordien waren er alternatieven dus qua parcour zeker niets te klagen enkel het de files onderweg was ambetant maar dat wisten we vooraf beetje eigen aan succesvolle TT's met singel tracks. dacht ik doe de 25 nog eens na de 45 en was iets beter maar nog steeds druk dus dat wilt wel wat zeggen en ben benieuwd naar het aantal deelnemers :-D Tot volgend jaar =D>
Plaats reactie