11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door Cokeman »

Genoten van deze thuisrit. Mooi weer, afwisselend parcours (+/- identiek aan zomertocht dacht ik), voldoende bevoorrading, afspuitstand inderdaad nog niet fameus.
Eén randopmerking... bij de houten bruggetjes (aanloop Mira-parcours) had er wel bij één van die bruggetjes (het linkse) een "gevaar" - bordje mogen hangen.... niets vermoedend dit bruggetje rustig genomen ... bleek aan het einde een "drop" te zijn.... gelukkig zonder erg... maar beter voorkomen.
Tot de volgende =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door Dickie »

Eén van de weinige keren dat dit parcours zo droog lag.
De op-en-af dijkstukjes zorgden voor wat uitdaging.
Trackje aan de Mirabrug heeft er imo zelfs nooit zo 'flowig' bijgelegen.
De 'rochting' was iig prachtig opgekuist, daardoor een prima overzicht en dat zal hoogstwsl geholpen hebben.
Goed geamuseerd en de hoogtemeters kropen toch in mijn benen.
In de bikewash kreeg ik het fietske schoon, het duurde mss wat langer, maar het resultaat telt.

Op het voetbalplein mochten er voor de eerste keer geen fietsen in het zicht geparkeerd worden.
Jammergenoeg geen slot bij en ben dan maar ineens naar huis gepeddeld zonder aprés.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gistermorgen in het donker aangezet voor "thuisritje" met passage voorbij mijn deur.
Het lag inderdaad overal goed droog, op grondgebied Tielrode een paar km's geskipped met dat ik op tijd thuis moest zijn.
Het crossparkoers in Waasmunster dan maar even een extra lusje gemaakt en zo dan ruim op tijd binnengekomen.
Afspuitstand vond ik wel genoeg, misschien dat dit voor de mensen die achter me binnenkwamen minder was?

Soit toch kunnen buitenspelen en genoten van een droge zondagmorgen.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door sam2300 »

Ook geweest, afgetikt op 90km met heen en terugrit bij. Het zal wel aan mij liggen maar ik was eerder teleurgesteld qua organisatie, niettegenstaande ik mij goed geamuseerd heb.

1. Waarom toch steeds die inschrijfstrookjes en geen scanners, wat een wachtrij omstreeks 09u00...
2. De start van het parcours was op dezelfde plaats als waar de inschrijvers moesten passeren. Totale chaos, die makkelijk op te lossen was door te starten aan de zijkant van de parking.
3. De bevoorrading was zeker in orde, maar de opstelling was niet duidelijk waardoor het ook hier een chaotische bedoening was.
4. Onbewaakte fietsenstalling uit het zicht van de kantine; zou toch ook beter mogen voor een tocht waar zoveel mensen op af komen.
5. Afspuitstand was onvoldoende.
6. Qua parcours bleef ik ook wat op mijn honger zitten, wat betreft de bossen in Waasmunster. Hier zijn toch veel meer mogelijkheden? Zeker aangezien de grootste toer >50km was?
7. Een waarschuwingsbordje bij het "dropbrugje" had wel gemogen. Er ontstonden dan ook lange files op dat stuk.
8. Op de gevaarlijkste oversteekplaatsen (een 4-tal) zouden toch enkele seingevers (politie?) mogen staan.
9. Volgens andere clubleden koud water in de douches.
10. Parkeerbegeleiding zou ook nog een mooie extra zijn, bijv straten enkele richting maken. Er ontstonden veel gevaarlijke situaties door aankomende fietsers en achteruitrijdende auto's en/of openzwaaiende deuren.

Soit, zoals reeds gezegd heb ik mij wel geamuseerd, ondanks het wachten aan de inschrijvingen, het wachten aan de start, het wachten op de tracks, het wachten aan de bevoorrading, het wachten aan de afspuitstand, en het wachten op mijne Leffe.

Het vele volk zal zeker positief zijn voor de organisatie, maar ik heb de indruk dat ze wat ter plaatste blijven trappelen. Als je dan ziet hoe sommige clubs hun tochten organiseren tegenwoordig, en zo het verschil proberen te maken met de 10-tallen andere zondagse tochten, dan hinken ze hier toch wat achterop. Zoveel volk ontvangen zal vast en zeker niet makkelijk zijn, maar je moet wel wat moeite willen doen.

Waarmee ik zeker geen afbreuk wil doen aan de hoogstwaarschijnlijk tomeloze inzet van de vrijwilligers. Het is allemaal opbouwend bedoeld. :wink:
Gebruikersavatar
fluppeke
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 18:38
Rijdt met: Focus

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door fluppeke »

tof ik heb mij goed geamuseerd
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door »

sam2300 schreef:Ook geweest, afgetikt op 90km met heen en terugrit bij. Het zal wel aan mij liggen maar ik was eerder teleurgesteld qua organisatie, niettegenstaande ik mij goed geamuseerd heb.

1. Waarom toch steeds die inschrijfstrookjes en geen scanners, wat een wachtrij omstreeks 09u00...
2. De start van het parcours was op dezelfde plaats als waar de inschrijvers moesten passeren. Totale chaos, die makkelijk op te lossen was door te starten aan de zijkant van de parking.
3. De bevoorrading was zeker in orde, maar de opstelling was niet duidelijk waardoor het ook hier een chaotische bedoening was.
4. Onbewaakte fietsenstalling uit het zicht van de kantine; zou toch ook beter mogen voor een tocht waar zoveel mensen op af komen.
5. Afspuitstand was onvoldoende.
6. Qua parcours bleef ik ook wat op mijn honger zitten, wat betreft de bossen in Waasmunster. Hier zijn toch veel meer mogelijkheden? Zeker aangezien de grootste toer >50km was?
7. Een waarschuwingsbordje bij het "dropbrugje" had wel gemogen. Er ontstonden dan ook lange files op dat stuk.
8. Op de gevaarlijkste oversteekplaatsen (een 4-tal) zouden toch enkele seingevers (politie?) mogen staan.
9. Volgens andere clubleden koud water in de douches.
10. Parkeerbegeleiding zou ook nog een mooie extra zijn, bijv straten enkele richting maken. Er ontstonden veel gevaarlijke situaties door aankomende fietsers en achteruitrijdende auto's en/of openzwaaiende deuren.

Soit, zoals reeds gezegd heb ik mij wel geamuseerd, ondanks het wachten aan de inschrijvingen, het wachten aan de start, het wachten op de tracks, het wachten aan de bevoorrading, het wachten aan de afspuitstand, en het wachten op mijne Leffe.

Het vele volk zal zeker positief zijn voor de organisatie, maar ik heb de indruk dat ze wat ter plaatste blijven trappelen. Als je dan ziet hoe sommige clubs hun tochten organiseren tegenwoordig, en zo het verschil proberen te maken met de 10-tallen andere zondagse tochten, dan hinken ze hier toch wat achterop. Zoveel volk ontvangen zal vast en zeker niet makkelijk zijn, maar je moet wel wat moeite willen doen.

Waarmee ik zeker geen afbreuk wil doen aan de hoogstwaarschijnlijk tomeloze inzet van de vrijwilligers. Het is allemaal opbouwend bedoeld. :wink:
Mijn God zeg , zit jij hier allemaal over na te denken tijdens een rit ?? Geniet je zelf nog van het tochtje dan ?

De irisscanners en inplantingschips zijn besteld maar laten nog even op zich wachten , geen paniek .
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door sam2300 »

Neen, zoals 2x gezegd heb ik mij wel degelijk goed geamuseerd, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat er geen puntjes voor verbetering zijn.

Commentaar geven is gemakkelijk, akkoord, maar het is niet dat ik geen mogelijke oplossingen meegeef.
Het grootste deel zou dan ook nog eens snel en makkelijk opgelost kunnen worden.

Aan enkel een goed-nieuwsshow heeft toch niemand iets?

Je mag mij trouwens het nut van die invulstrookjes eens vertellen, als je een eigen verzekering hebt.
Ik heb overigens geduldig staan wachten in de lange rij, terwijl er verschillenden rechtsomkeer maakten en "zwart" reden.

Dan lijkt het mij toch opportuun om hier als organisatie iets aan te doen, niet?
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door dirk Thompson »

sam2300 schreef:Neen, zoals 2x gezegd heb ik mij wel degelijk goed geamuseerd, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat er geen puntjes voor verbetering zijn.

Commentaar geven is gemakkelijk, akkoord, maar het is niet dat ik geen mogelijke oplossingen meegeef.
Het grootste deel zou dan ook nog eens snel en makkelijk opgelost kunnen worden.

Aan enkel een goed-nieuwsshow heeft toch niemand iets?

Je mag mij trouwens het nut van die invulstrookjes eens vertellen, als je een eigen verzekering hebt.
Ik heb overigens geduldig staan wachten in de lange rij, terwijl er verschillenden rechtsomkeer maakten en "zwart" reden.

Dan lijkt het mij toch opportuun om hier als organisatie iets aan te doen, niet?
Als organisator van de Ronde van het Waasland weten we dat deze startplaats niet de perfekte infrastructuur heeft.
Dit was de 13°rit van de 22° wintereditie van de Ronde van het Waasland. De Ronde van het Waasland heeft ongeveer 37 organisaties op jaarbasis en iedere organisatie heeft zijn eigenheid zodat de vaste Rondebikers toch voldoende afwisseling hebben.
De voorkeur gaat uit om een aantrekkelijke omloop te zoeken (goedgekeurd door alle instanties) en dan de startlocatie te kiezen op die omloop.
Op deze omloop ligt een betere startlocatie maar die ligt dan niet in Waasmunster zodat we dan maar een klein deel van Waasmunster mogen aandoen volgens de gemeentelijke regelgeving.
Ook staan de clubs niet te springen om ons te ontvangen (modder op de stoelen, douche-afvoer verstopt van het slijk, eigen leden die geen plaats hebben in hun lokaal, ...
Anderzijds zijn er in het Waasland knappe startlocaties maar daar kan dan weer geen mooie omloop rond gebouwd worden (de tocht Beveren-Waas is zo afgeschaft).
Voor sommige ritten klopt het plaatje wel volledig, zo hebben we bvb. op 8 jan 2017 een mooie rit vanuit een nieuw sportcomplex te Sinaai met goede douches en een prima bikewas rechtstreeks op de waterhogedrukleiding.

De inschrijvingsstroken zijn ons opgelegd door de verzekering. Op die basis betalen we de premie. Op de eindhappening wordt uit deze stroken 3 mountainbikes verloot onder de deelnemers.
Als organisator is het steeds puzzelen en op een dunne koord balanseren om er het beste van te maken en geen milieu-overtredingen op te lopen.

PS. De politie heeft zich tijdens deze organisatie als vriend getoond. Na een bewonersklacht bleken meer dan 40 auto 's foutief geparkeerd die moesten weggesleept worden. Na onze onderhandelingen is dit toch niet gebeurd.
Let op : er moet wettelijk steeds 3 meter doorgang zijn voor de hulpdiensten of er is risico voor wegtakeling !
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door »

Manmanman...Allez Dirk , met een paar 'kleine ingrepen' zoals scanners,extra seingevers en politie , security bij de bevoorrading,parkeerbegeleiding , klaar-overs bij elke drop die u een handje geven ,..had je de perfecte tocht gehad !!
Bovendien kan je lezen dat 'zoveel deelnemers wel positief zal zijn voor de organisatie'...lees : ze steken hun zakken vol geld . Dirk overwintert dan ook elk jaar op de Seychellen , cocktail in de hand , inschrijvingsscanner dicht bij hem aan het zwembad . Ik-ik-ik..ideetje Sammeke,ipv het pluis uit uwe navel te pulken elke avond , misschien zelf eens een tochtje organiseren , zal ik het verslag nadien maken ;-)
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 11.12.2016 - Sombeke - Waasmunster

Bericht door kevx »

Ik snap nog altijd niet dat niet alle tts bewaakte fietsstalling hebben.
Lang geleden dat ik nog es ergens ben gaan rijden waar geen bewaakte stalling was.

Trekt op niks, das het minimum dat een organisatie kan doen voor de mtbker.
Plaats reactie