10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door FrBoy »

Organisatie voor de zoveelste keer op rij geslaagd met grootste onderscheiding.
PS. Ik heb heel graag douches achteraf, maar in Hertsberge mis ik die niet. Het parcours compenseert dat meer dan genoeg.
De grote opkomst bevestigt dat alleen maar.
Met dank, tot volgend jaar.
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door verry slowwww »

mooie droge rit , veel volk , veel bekende kopkes gezien .
=D> =D>
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Herder Alex² »

Het interesseert me te weten door welke stukjes privé we zijn gereden.
Het ene was een kasteeltje met kanteeltjes op de toren(s). Het zat goed verstopt achter de bomen. Ook de ingangspoort waren 2 torentjes.
En het andere was die begraafplaats met al die gelijke grafzerken.

Iemand van de streek die me wat kan vertellen?
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Superfan »

Herder Alex² schreef:Het interesseert me te weten door welke stukjes privé we zijn gereden.
Het ene was een kasteeltje met kanteeltjes op de toren(s). Het zat goed verstopt achter de bomen. Ook de ingangspoort waren 2 torentjes.
En het andere was die begraafplaats met al die gelijke grafzerken.

Iemand van de streek die me wat kan vertellen?
Het eerste is kasteel Reigerlo en het tweede is de begraafplaats in het psychiatrisch centrum Sint Amandus.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Herder Alex² »

Superfan schreef:
Herder Alex² schreef:Het interesseert me te weten door welke stukjes privé we zijn gereden.
Het ene was een kasteeltje met kanteeltjes op de toren(s). Het zat goed verstopt achter de bomen. Ook de ingangspoort waren 2 torentjes.
En het andere was die begraafplaats met al die gelijke grafzerken.

Iemand van de streek die me wat kan vertellen?
Het eerste is kasteel Reigerlo en het tweede is de begraafplaats in het psychiatrisch centrum Sint Amandus.
Bedankt! Na al die keren Hertsberge gereden te hebben, kent mijn fiets de weg van buiten en kan ik eens links en rechts kijken naar de omgeving :lol:
Ik vond die plaatsen iets speciaals hebben...

http://beernem.skynetblogs.be/archive/2 ... -puin.html

Afbeelding


Begraafplaats.
Gelegen in een uithoek achteraan het domein. De aanleg gebeurde in 1929. Het perceel is gedeeltelijk omheind met een heg, op sommige plaatsen vervangen door een draadafsluiting. Toegankelijk via een smeedijzeren hekken aan betonnen pijlers en hierop aansluitend een centraal kiezelpad leidend naar een calvarie, afgesloten door arduinen pijlertjes waartussen smeedijzeren ketting. Links van de calvarie de laatste rustplaats van de broeders, rechts ervan de rustplaats van de paters Capucijnen. Monumentale ceder naast calvarie. Meer dan dubbel gebruikte begraafplaatsen waarop oorspronkelijk wit houten kruis, heden blauwe hardstenen kruisen op vierkante basis. Sinds 1981 enkel gebruikt voor broeders en dienstdoende paters.

Afbeelding
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Fritsie »

Voor de tiende maal genoten van een prachtige tocht door de bossen van Hertsberge en omstreken. Zoals steeds vlekkeloos georganiseerd en dit jaar was het tenvolle genieten van een zeer goed berijdbare ondergrond (ik ben geen echte modderfanaat). Een rit waar ik jaarlijks met heel veel plezier naar terugkeer. Hartelijk dank en tot volgend jaar (of misschien tot de zomerrit :wink: ) =D> =D> =D>
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Superfan »

Herder Alex² schreef:
Superfan schreef:
Herder Alex² schreef:Het interesseert me te weten door welke stukjes privé we zijn gereden.
Het ene was een kasteeltje met kanteeltjes op de toren(s). Het zat goed verstopt achter de bomen. Ook de ingangspoort waren 2 torentjes.
En het andere was die begraafplaats met al die gelijke grafzerken.

Iemand van de streek die me wat kan vertellen?
Het eerste is kasteel Reigerlo en het tweede is de begraafplaats in het psychiatrisch centrum Sint Amandus.
Bedankt! Na al die keren Hertsberge gereden te hebben, kent mijn fiets de weg van buiten en kan ik eens links en rechts kijken naar de omgeving :lol:
Ik vond die plaatsen iets speciaals hebben...

http://beernem.skynetblogs.be/archive/2 ... -puin.html

Afbeelding


Begraafplaats.
Gelegen in een uithoek achteraan het domein. De aanleg gebeurde in 1929. Het perceel is gedeeltelijk omheind met een heg, op sommige plaatsen vervangen door een draadafsluiting. Toegankelijk via een smeedijzeren hekken aan betonnen pijlers en hierop aansluitend een centraal kiezelpad leidend naar een calvarie, afgesloten door arduinen pijlertjes waartussen smeedijzeren ketting. Links van de calvarie de laatste rustplaats van de broeders, rechts ervan de rustplaats van de paters Capucijnen. Monumentale ceder naast calvarie. Meer dan dubbel gebruikte begraafplaatsen waarop oorspronkelijk wit houten kruis, heden blauwe hardstenen kruisen op vierkante basis. Sinds 1981 enkel gebruikt voor broeders en dienstdoende paters.

Afbeelding
Dat is nu ne keer chique sé, mensen die nog oog hebben voor de omgeving en al het mooie dat deze streek te bieden heeft. Chapeau.... =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door arneken »

Mijn 1ste Hertsberge en amai ik heb het me niet beklaagd! Een rit volledig op mijn lijf geschreven volgens mijn schoonvader met al die bosjes en hij had gelijk. Vooral dat laatste bosje wil ik wel eens doen zonder "De Hertsbergse file". :wink: Knap!

Met een gemiddelde van 21 op de 45km nog stevig kunnen doorrijden.

Toch even nog wijzen op het feit dat als we traag rijden achter een kind van 10 (12?) jaar dat echt niet is om de mensen achter ons te "kl ...", maaro m die jongen ook de vrijheid te geven om eens op zijn tempo door een bosje te jagen. Chapeau dat hij het doet! Ik als aanstaande papa zou niets liever hebben dat mijn zoon/ dochter later ook zo de fiets op springt. Dat er dan ene in een binnenbocht mij (en bijgevolg ook die jongen en zijn papa) wil voorbijsteken, daarbij op zijn bakkes gaat en de helft van mijn fiets meeneemt (waarin ik miraculeus rechtblijf), moet hij achteraf bij mij ook niet rekenen op compassie als hij nog eens passeert. Niet van uitfoeteren ofzo hoor, maar een dankjewel heeft hij ook niet gekregen. Toch jammer dat er zo mensen blijven bestaan ...
pkockx
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 sep 2014 19:52
Rijdt met: Trek X-Caliber 8
Contacteer:

Re: 10.12.2016 - Hertsberge - 23e Bossen van Vlaanderen

Bericht door pkockx »

duwerke schreef:
Superfan schreef:
pkockx schreef:Er stond onderweg een fotograaf. Zijn die foto's ergens online te vinden?

Was super mooie rit.
Nee, die zijn niet online, maar als je 2e kerst naar Wingene gaat, dan kan je ze daar nog kopen. :wink:
Of je moet naar onderstaande site surfen!
http://jalbum.net/nl/users/fotodejonckh ... 8onqtw5fx7
Bedankt voor de info.
Plaats reactie