27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door EG6 »

http://wtcdehert.weebly.com/praktische-info.html" onclick="window.open(this.href);return false;

STARTLOCATIE
Fuifzaal
Bevegemse Vijvers 1
9620 Zottegem
België

Start: 8.30-11.00
18kids - 25 - 35 - 45 km


Wat mogen we verwachten op de 45km tocht (hoeveel hoogtemeters)? Wat mogen we verwachten van de omgeving? Mensen die deze tocht de voorgaande jaren gereden hebben?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: 27/11/2016 Egmont VTT (Zottegem)

Bericht door freezy »

Parcours is zowat ieder jaar hetzelfde, een ommetje langs Hillegem, daarna via Velzeke naar Oudenhove en terugkeren over Erwetegem. Geen super uitdagend parcours, ook niet zoveel hoogtemeters als de meeste verwachten van een rit die georganiseerd wordt in de 'Poort naar Vlaamse Ardennen', ik schat dat het niet veel meer dan 400 hoogtemeters zullen zijn. Maar het is een streek die bij een teveel aan regen al snel een dikke modderbrij kan worden. Dat kan het zwaar maken.

Parcours staat op hun site en bevestigt mijn eerste zin: http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... t-vtt-45km" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door Prospeer »

In tegenstelling tot vorig jaar hebben we nu niet te veel moeten ploeteren in de modder :bounce:
Bijna alles goed berijdbaar. Totaal aantal hoogtemeter idd niet hoger dan 400, maar op 42,5 km is dit toch niet slecht. Er zaten echt wel enkele pittige stukjes tussen - bij keuze-lus "hard" gaf mijn GPS op een bepaald stuk 18% stijging aan 8)
Gele pijtjes waren rijkelijk gehangen, maar t was soms wat moeilijk om te zien welke richting je uit moest.

Bevoorrading zeker in orde en op de afspuitstand misschien wel 20 slangen beschikbaar, top.
eldennisio
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 30 jan 2012 17:15

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door eldennisio »

Heb me deze morgen goed geamuseerd. De pittige klimmetjes na de bevoorrading deden mij efkes panikeren! Maar al bij al viel het nog goed mee. Ik kwam trouwens op 465 hm op 42,5km uit (garmin edge 520).. hoe komt het dan dat anderen onder de 400 hm uitkomen? Voor de rest was alles top! Ne goeie droge worst en een pintje na de rit en mijn zondag kon al niemeer stuk!
sandervl
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 25 jul 2012 12:04
Rijdt met: Kona Kahuna DL

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door sandervl »

Kan iemand me de GPX bezorgen aub?
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door Koen31 »

Ik zou die ook wel willen...
sandervl schreef:Kan iemand me de GPX bezorgen aub?
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door francesco II »

miezerig weertje, niet te vettige ondergrond en af en toe pittige klimmetjes, meer moet een mtb-tocht in de winter niet zijn :)

inzake hoogtemeters: ook ik had er zo'n 465.

leuke zondagvoormiddag
K'zion
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 21 jan 2013 07:23
Rijdt met: specialized epic fsr carbon elite,specialized venge,ridley fenix

Re: 27.11.2016 - Zottegem - Egmont VTT

Bericht door K'zion »

Top ritje,goed berijdbaar ook (y).
Afspuitstand ook meer dan in orde,nog nooit zo snel mijn fiets kunnen afspuiten en enorm druk op de slangen.
Rit was inderdaad zwaarder dan op routeyou aangegeven,'k had ook +460hm.
Pijlen waren inderdaad soms moeilijk om te lezen welke richting,'k ben ook in't begin (rond km 5-6) stukje verkeerd gereden :( .
Hier link van rit:
https://www.strava.com/activities/787029303" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie