04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
snelleeddy
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 09:17
Rijdt met: Specialized S-Works 29er

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door snelleeddy »

GREENBIKERS zijn er klaar voor allen van harte welkom!!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door dirty »

Uiteindelijk met 26 muddevils aan de start waarvan 4 Lady's , we hebben ons goed geamuseerd op het parcours en zeer goede bevoorrading gekregen onderweg !
Blijkbaar een 830 deelnemers met deze koude , zeer goed gedaan Greenies =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door Strijkijzer »

Een leuke rit...mijn mtb met zomerbandjes terug kunnen wegzetten in showroom-staat.....geen spatje modder te bespeuren.
Met de gepaste kledij en een beetje vaseline op het aangezicht (een goed werkende tip van Sunextreme hier op het forum) geen moment koud gehad.
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door bokske »

Mooie tocht gereden, koud aan de start, het zonnetje deed deugd.
Zeer goede bepijling. =D>
Mooie lokatie & alles voorzien op de bevoorrading.

Enige minpuntje, ik zag 3 splitsingen voor de tour van 50km
Dan kan het toch niet zo'n probleem zijn om een tour van +/- 40km te maken.
Eventueel voorzie je aan de start een bordje met op hoeveel km de bevoorrading zich bevind voor de geplande km.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door Cokeman »

Met de bike naar bornem, tochtje en terug, goed voor 70 "frisse" km's. Overal bevroren ondergrond. Op het asfalt toch maar voorzichtig de bochten aangesneden uit voorzorg. Prima bevoorrading & fietsbewaking. Afspuitstand niet nodig gehad. =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier ook aangezet met de fiets door de koude richting Bornem. Was er nogal vroeg bij, dus nog geen zon.
Toch maar niet voor thermo gekozen, maar het probleem lag hem daar niet, maar aan de handen en voeten bij mij. Handen werd opgelost na het switchen naar warmere handschoenen, voeten later aan de vuurkorven op de ravi. Voor de rest lag het goed hard, brede dreven afgewisseld met leuke bosjes, en af en toe op letten in de bochten op het asfalt. Na ravi mijn eigen toer gemaakt van 40 km, door op de splitsing na ravi voor 28 te kiezen. (Sint verplichtingen) Zo kon ik al vlug het Nonnenbos induiken waar de passage altijd maar groter en groter lijkt te worden. Ervan geprofiteerd om nog lusje te doen, en dit zo als afsluiter van de tt te beschouwen. Erna richting huis, vlug warme badje in, en familieverplichtingen te voldoen.
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door Z29 »

Deze ochtend hier gestart om 8 u bij een temperatuur van -2, koud dus... Leuke rit van de greenbikers met als klap op de vuurpijl de leuke passage in het nonnenbos. Ze hebben alles uit de streek gehaald wat er te rapen is denk ik. Rond kwart na tien terug binnengereden en huiswaarts gekeerd voor sint verplichtingen! =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door Dickie »

Door de vroege start heb ik onderweg van een prachtige zonsopgang kunnen genieten.
de oranje gloed op de horizon die door de bomen priemde en de wit bedauwde velden maakten er een postkaartje van.
Goed ook dat er nergens modder te bespeuren was.
Een ruime bevoorrading in het historische kader van de St-Pietersburcht.
In het Nonnenbos werd er nog een tandje bijgestoken, elke morzel grond van dat speelbosje hebben ze er uitgehaald, daar geraken de buren uit St-Amands niet meer over imho :wink: .
Door de luxe van de bewaakte fietsstalling nog met een gerust gemoed van de aprés genoten.
Alles weer perfect in orde, ik zou zeggen tot de volgende mooie tt?
Na 16 jaar was het hopelijk niet de laatste van deze toffe organisatie [-o< .
Gebruikersavatar
snelleeddy
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 09:17
Rijdt met: Specialized S-Works 29er

Re: 04.12.2016 - Bornem - 16e Greenbikers Bornem winter MTB

Bericht door snelleeddy »

De GREENBIKERS Bornem danken alle 830 deelnemers!!!

Gstrn ca 16h00 hadden we alle pijlen binnen, ca 18h00 het materiaal in dépot.
Hierna onze gezellige interne après Greenbikers als afsluiter met voldaan gevoel..

Hiermee hebben we een speciale editie waarbij we integraal alle opbrengsten schenken aan "Kom op Tegen Kanker" en "Preventie tegen Zelfdoding"!
Emotioneel een opsteker van sommige betrokken clubleden.. Speciale dank dus bikers en sympathisanten !

Dank ook voor jullie reply's op onze organisatie hier op dit forum, iedere repliek nemen we steeds ernstig :wink:

Uit bovenstaande commentaren mogen we concluderen dat we jullie een toffe bike ochtend konden aanbieden..
Wij zullen beslist bij tal van gekende groepen uit de buurt een keertje retour komen deelnemen aan jullie toertochten, tot binnenkort in het wiel.. :lol:

Getekend DE GREENBIKERS
Plaats reactie