20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door Nazgul »

Wij hebben ons geamuseerd vandaag , van al die jaren dat ik er kom was dit een van de droogste edities en ook de wind viel zeer goed mee.

Spijtig dat veel mensen zich laten afschrikken door de voorspellingen, ook ik.
Maar deze ochtend de buienradar bekeken en moest vaststellen dat er geen spatje voorzien was en dus naar Rotselaar afgezakt, geen enkel moment spijt van gehad.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door Z. »

57 gedaan + 20 km over en weer.

Zoals verwacht: gedramatiseer van de weermannen, maar in werkelijkheid viel het heel goed mee.
Soms stond je wel bijna stil bij een stevige windstoot, maar hét voordeel was dat het parcours droog was geblazen. Alles was heel goed berijdbaar.

Voor dagen als deze ben ik mountainbiker.

Afwezig? Ongelijk.
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door TLa »

Echt super mooie toch, overal goed berijdbaar (o)

De assistentie was ook erg snel ter plaatse toen mijn maat zijn ketting brak (hij had een kettingtool bij maar die heeft hij ook om zeep geholpen :lol: )

Tot volgend jaar.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door Free_ltd »

Z. schreef:57 gedaan + 20 km over en weer.

Zoals verwacht: gedramatiseer van de weermannen, maar in werkelijkheid viel het heel goed mee.
Soms stond je wel bijna stil bij een stevige windstoot, maar hét voordeel was dat het parcours droog was geblazen. Alles was heel goed berijdbaar.

Voor dagen als deze ben ik mountainbiker.

Afwezig? Ongelijk.
Dramatiseer van de weermannen? Wij waren in de buurt gaan rijden, maar moeten afhaken omdat mijn vrouw belde dat een stuk van de omheining is gaan vliegen. :cry:

Maar idd was het doenbaar voor te mtb'en.
Gebruikersavatar
SJumper
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 21:08
Rijdt met: Specialized

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door SJumper »

Het was een mooie, maar magere editie,
met een parkoers dat er zelden zo goed heeft bijgelegen in deze periode van het jaar.

Het was leuk om af te pijlen,
En nog altijd mooi berijdbaar om de pijltjes terug op te halen.

Spijtig dat er slechts enkele het aandurfden om de te bose(re) :^o weersvoorspelling naast zich neer te leggen,
en hun gezond verstand lieten werken om van een mooie herfstdag,
met een druppeltje, een zonnetje en een windje, te komen genieten.

Alvast bedankt aan allen die zijn langsgekomen. Super =D>

Goed weer bestaat blijkbaar niet meer. #-o

Als het regent: te nat, als het niet regent: te droog
Als het waait: te hard, als het niet waait: te windstil met Ozon, CO, stof, ...
Als de zon schijnt: te veel uv

Enkel als het zachtjes regent, zachtjes waait en een zacht zonnetje, ...
is het OKÉ voor de zachte eitjes (of weermannen).

Volgend jaar zondag 19 November zijn jullie opnieuw welkom op onze jaarlijkse toertocht
We zullen er dan een zachte editie van maken :oops: , met scherpe kantjes voor de ... :evil:

(o)
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door bikedreams »

Vanmorgen genoten van de goede organisatie en prachtig parcours van de Rotselaarse MTB vrienden.Ik probeer even mijn ervaringen samen te vatten:
Inschrijvingen vriendelijk onthaal en zeer democratische VWB prijs van 3€ voor 57 km!
We hadden voor de 3€ zelfs 2 bevoorradingen,de eerste in een garage in Kortrijk-Dutsel en de tweede aan de voet van de Wijngaardberg.Allebei waren ze dik in orde,met zelfs soep.
De afpijlingen waren ook ok,maar bij het uitkomen van de Duivelsput was het lint losgewaaid en was het even zoeken.
Naast de zuidwester die afwisselend in het voor-en nadeel waaide,hebben we de ganse VM een prachtig zonnetje gezien en een door de wind drooggeblazen parcours.
Fietsbewaking en afspuitstand waren af.Den aprés was rustig in de gehalveerde sporthal.
Deze organisatie verdient veel meer bikers dan vanmorgen.Ik kom alvast zeker terug op 19/11/17!
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: 20.11.2016 - Rotselaar - 24e MTB

Bericht door Splenter »

Ik begrijp de trots van de dapperen die het weer getrotseerd hebben, maar het weer minimaliseren is niet correct.

Organisatoren die hun tocht afgelast hebben, lijken me eerder de juiste beslissing genomen te hebben (ondanks de vele voorbereidingen die ze ook gedaan hadden).

Vandaag een tocht gaan verkennen voor een groepsrit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik mag hopen dat de vereniging een VZW is en geen feitelijke vereniging... Als een deelnemer er zo eentje zou tegengekomen zijn...
Plaats reactie