05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door moorken »

Precies nog geen topic over deze rit teruggevonden, anyway, het was een mooi ritje met een mooie herfstlook (vallende bladeren, bewolkt, en toch wel aan de frisse kant). De gratis spek tussen een sandwich heb ik wel overgeslagen :-D maar goeie punten voor de organisatie, veel pijltjes, helaas wel in een minder zichtbaar kleur waardoor het even wennen was om ze te vinden.
Voor wie het moest missen, of wil herbeleven, een video review samengepakt in iets minder dan 3 min: https://youtu.be/HK3_VU2yVdg
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door Herder Alex² »

De bepijling was inderdaad niet goed. Een klein groen pijltje op een witte achtergrond ... is niet contrasterend genoeg. Misschien in het roze kleuren tegen volgend jaar? :-D
En de parcoursbouwer kan er méér offroad uithalen als ie wil. Zo werd het crossparcours van Moerbeke volledig genegeerd terwijl we er naast reden. Ook de betonbaan na de 1ste bevoorrading kan vermeden worden door rechtdoor te rijden ipv het brugje over. Wat ik ook mankeerde was een aantal nadars om de fietsen aan vast te maken. Er is immers geen bewaakte bikeparking.
Wat wel goed was - ik had de indruk dat er in het eerste bos veel meer uitgehaald is dan verleden jaar. Het mooie bosrijke parcours in zijn geheel. De goede bevoorradingen en de leuke après. Deze tocht is mijn inziens toch de betere van alle Lokerse organisaties.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door Zotte Marre »

Herder Alex² schreef: En de parcoursbouwer kan er méér offroad uithalen als ie wil. Zo werd het crossparcours van Moerbeke volledig genegeerd terwijl we er naast reden. Ook de betonbaan na de 1ste bevoorrading kan vermeden worden door rechtdoor te rijden ipv het brugje over. Wat ik ook mankeerde was een aantal nadars om de fietsen aan vast te maken.
Er waren idd wel een aantal stukken die links (rechts in Eksaarde) zijn blijven liggen. Aan de Triphon rechtdoor ipv links, bij baggerondergrond is dat een lastig stuk, maar nu had dat toch te doen geweest? Geen toelating, gehad? Ook in de bossen van Moerbeke, na het Heidebos, hadden er een paar kronkels meer kunnen inzitten, nu werden enkel de rechte dreven gebruikt.

Het leuke was wel dat ik als local bijna alle paadjes in de omgekeerde richting rij, dus nu was het toch anders. Toch goeie tocht hoor. Alleen was de rij voor het broodje mij te lang, dus met pijn in de maag (want ze zagen er dik in orde uit) naar huis gereden.
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door edi »

ik wist niet dat er zoveel kassei stroken in Waasland lagen :-)
Mooie stukjes, maar net iets te veel beton naar mijn goesting
ook de inschrijf locatie was niet ideaal: te klein, geen plaats om te zitten na de rit en geen bewaakte fietsenstalling
dan maar verderop in café de standaard nog de reserves bijgevuld voor met de fiets terug naar sleidinge
bosparkspurters
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 nov 2016 11:35

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door bosparkspurters »

Bedankt voor jullie opbouwende commentaren.

Het is leuk dat jullie genoten hebben van onze toertocht. Jullie opmerkingen nemen we zeker mee naar de volgende editie.
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door Action-Man »

na twee weken best eens de pijltjes overal gaan opruimen.
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door SD2E »

Action-Man schreef:na twee weken best eens de pijltjes overal gaan opruimen.
Ondertussen zijn er wel al 2 andere toertochten geweest die in dezelfde streek passeerden, zeker dat het van deze organisatie is?
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door Action-Man »

bij mij in de buurt zijn er nog steeds pijltjes aanwezig van deze tocht.
bosparkspurter1
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 15:01

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door bosparkspurter1 »

We zijn volop bezig aan de organisatie van de volgende editie. Zo kom ik nu ook op dit forum terecht. Ik lees hier dat vorig jaar sommige pijltjes heel lang bleven hangen. Dat is een spijtige zaak; de mannen van ons afpijlteam zullen er overgekeken hebben.

Na enkele weken heb ik de tocht zelf nog eens gefietst en toen heb ik in elk geval geen pijltjes meer zien hangen.

Vorig jaar kwam er vaak de (terechte) kritiek dat onze pijlen niet genoeg opvielen door de groene kleur; daarom hebben we de pijlen aangepast zodat niemand verkeerd hoeft te fietsen. :-D

Ik kan ook aankondigen dat er in 2017 opnieuw een extra douchecontainer zal zijn en dat ook de cyclocrossbrug opnieuw zal opgezet worden.
Net als vorig jaar zal iedereen een lekker broodje met gebakken fettini di coppa krijgen. Deze keer voorzien we een dubbele bakplaat om de wachtrij te beperken.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: 05.11.2016 - Lokeren - Bospark Classic

Bericht door »

Ik ga hier geen apart topic meer openen maar dat wil zeker niet zeggen dat de tt van 2017 het niet verdient !

Zaterdag 04/11 een zeer mooi ritje gereden in en om Lokeren , deze ging richting Moerbeke .Zeer toffe organisatie , droog parcours , hier en daar een technisch stukje en met een broodje beenhesp nadien . Mss enkel een bewaakte fietsenstalling wel voorzien ? Het maakt dat ik mijn Duvel iets geruster kan opdrinken ;-) = meer Duvels = meer verdiensten :-D
Plaats reactie