30.10.2016 - Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spons
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 okt 2016 23:09
Rijdt met: Ridley Blast

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door spons »

Heeft iemand de GPX file van de grote tocht van vandaag?
molman87
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 18 feb 2014 10:57
Rijdt met: Cube Ltd CC 2011

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door molman87 »

Eerste 3 km was een ramp qua bepijling... Hingen dan ook gewoon geen pijlen, enkel wat half vervaagde krijtstrepen op de grond ](*,)

De rest van de tour was wel =D>
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door eric66 »

Ik weet niet waar de meesten het over hebben ivm die pijlen maar op 1 plaats na waar ik waarschijnlijk door het oversteken van de weg meer uitkeek naar links en rechte een pijl heb gemist en vervolgens gewoon rechtdoor reed, was voor mij alles perfect verlopen.

En als je de pijtljes op de terril volgde was er helemaal niks aan de hand, maar als je natuurlijk zelf ff van het parcours afwijkt dan krijg je wel die indruk dat het rommelig is.

Met dit weer is je tocht toch al voor 50% geslaagd. Voor mij was dit een supertocht (ook al was er wat veel beton op een bepaald moment) maar er was genoeg alternatief over de gehele afstand (moest wel lachen toen er stond nog 5 km :-? :-? en gelukkig er na 2 km al het juiste bord van nog 1 km stond). Klitsberg in Paal en terril waren supergoed berijdbaar.

Ik had bij binnenkomst bijna 58km op de teller en vond zowel BV als après geslaagd.
Bikevriend
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 14:13
Rijdt met: Specialized Turbo Levo

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door Bikevriend »

Zeer mooie tocht inderdaad, maar spijtig genoeg toch enkele serieuze minpunten :

- Veel gevaarlijke oversteken, waar begeleiding misschien wel wenselijk zou geweest zijn.
- Totaal verkeerde afstand. Zowel hier op de site als onderweg overal aanduiding 50km, maar uiteindelijk meer dan 60km gereden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om als organisator de juiste afstand van je toertocht te bepalen.

De lange stukken asfalt ben je snel vergeten door de zeer knappe en uitdagende off-road passages en de beklimmingen van de terril.
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door drikkie »

@bikevriend: de afstand 50km klopt wel als je den terril en verkeerd rijden niet meetelt :-)
ik had 54,7Km maar ben ff op de terril blijven rondrijden :-)
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door Palmo »

Echt een knappe tocht. Wel heel wat verharde weg, maar dit werd ruimschoots gecompenseerd door de offroad stukken met als top-of-the-bill "de Terril" :bounce:
57 kms op de teller en op het laatste stonden de benen op ontploffen.

Daags nadien, ben ik ben er nog eens gaan wandelen speciaal om van de omgeving te genieten. Mooi toch?

Sinds ik nu met een nieuwe 29-er rij, en een vrij lichte fiets tov mijn vorige, viel het me nu pas op dat ik toch wat problemen heb in de technische stukken, alhoewel ik met deze bike al enkele TT's heb gereden.
Ik ben zeker een 4-keren tegen de grond gegaan, vooral tijdens het manoevreren tussen de bomen, met zo een breed stuur, :oops: :evil: maar telkens zonder kleerscheuren er van af gekomen.
Maar bij de afdaling van de terril, vooral bij de rechtse bochten, heeft het meerdere keren niet veel gescheeld ](*,). Tsjonge, #-o
Dat valt me wel op dat deze bike (29-er en licht), vooral onstabieler is in de afdalingen.

Tzal wel aan mij liggen zeker ? Of zijn er nog die hiermee een probleem hebben.
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door DudeWithBike »

Mooie tocht en vriendelijke organisatie: gratis broodje spek op't einde!

Minpunt: de bepijling. Soms hingen er echt wel te weinig pijlen op logische plaatsen, zoals bijv. voor een afslag.

Verder bij deze nog een oproep aan de koerskonijnen: als je dan toch perse 1km/u sneller wil rijden dan je voorligger, ga dan zelf in de kant rijden om voorbij te steken en verwacht niet dat je voorligger op een single-track (!) van het spoor afgaat, dit is gewoon not done!! Meer dan 1 keer meegemaakt tijdens deze tocht, op een bepaald moment werd mijn maat zelfs uit het spoor gereden...

Aan de org: doe zo verder! De inschrijving was veel beter georganiseerd dan een paar jaar terug :) =D>
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door drikkie »

@dudewithbike:

gratis broodje spek? hoe laat moet je daarvoor starten?

misschien toch de prijs laten dalen naarmate het startuur vordert? ](*,) ](*,) ](*,)

hoe later je vertrek, hoe minder faciliteiten :-)
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door DudeWithBike »

@drikkie: vroeg genoeg! Meer zeg ik niet want als iedereen dat begint te doen ga ik er zelf geen meer vastkrijgen volgend jaar :-D
BelgianR26
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 11:42

Re: 30.10.2016 - Beringen

Bericht door BelgianR26 »

Heeft er iemand de gpx file van deze tocht?
Plaats reactie