01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door vani »

Zag nog geen topic voor de tocht van ieper komende dinsdag dus bij deze. Streek ligt er momenteel goed.


Vertrekuren:
07.30-11.00

Afstanden:
28-33-54-63-80 km

Locatie:
Sporthal Ieper

Adres:
Leopold III - laan

Gemeente:
Ieper
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door vani »

Het weer in de aanloop naar dinsdag ziet er allesins goed uit :-)
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door alexbiker »

Present as usual :-D
gu
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 mar 2008 20:07
Rijdt met: Ednine VDH/ Canyon Exceed

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door gu »

Enige idee van aantal hms op de 80km?
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door tyro13 »

ik had graag ook wat meer info aldoor de verre verplaatsing te maken. Offroadgehalte, hoogtemeters, bos, singletracks...
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door Fritsie »

tyro13 schreef:ik had graag ook wat meer info aldoor de verre verplaatsing te maken. Offroadgehalte, hoogtemeters, bos, singletracks...
Het parcours staat op hun site. Hieronder kun je het nalezen (waarschijnlijk deed je dit reeds, maar ik post het hier even voor andere geïnteresseerden). De 23% kasseiklim is volgens mij de Kemmelberg. Ik vermoed een goede mix van road en off-road. Maar hoe de tocht er echt zal uitzien kan iemand van de organisatie beter beschrijven (hoogtemeters, singletracks, bos,...).

"Het parcours start langs de Ieperse vesten en loopt via rustige paadjes naar Dikkebus vijver. Bikers met een minder goede conditie en kids hebben hier de mogelijkheid om het parcours wat in te korten tot 25 km.

Verder naar de Hallebast waarna bij de splitsing de langere afstanden rechtdoor fietsen naar de West-Vlaamse heuvels, afwisselend op de weg en onverhard gaat het naar de Scherpenberg. Het bospad naar de top laat u zeker al een eerste gevoel van de conditie testen ook de onverharde klim naar de Kosmos spaart de kuiten niet. Wat verder krijgen we de bevoorrading: diverse soorten koekjes, fruit en een stevig sportdrankje van decatlon moet u zeker de energie geven de tocht verder te zetten. Kort hierna volgt de splitsing.

De afstand 80 km gaan rechtsaf om via Westouter nog een extra lus in Frankrijk te fietsen, de Zwarteberg zorgt voor extra hoogtemeters. Na terug aangekomen bij deze bevoorrading wordt nu gekozen om rechtdoor te fietsen. Eventjes wordt nog de grens overgestoken en via onverharde paden richting Dranouter en naar de laatste grote kuitenbijter te gaan. De tot 23% kasseiklim zal je zeker een goed gevoel geven eens je boven bent. Van hier gaat het in dalende lijn naar rustige Wulvergem, landelijke dreven brengen je naar Voormezele waar er een bevoorradingspost plaatsvindt.

Een aardestrook brengt ons tot St-Elooi, vanwaar het naar de kasseistrook van de Palingbeek gaat. Na dit mooi stukje natuur gaan we een laatste keer fors klimmen richting de Gasthuisbossen.Hier hebben we nog een splitsing waarbij je de tocht nog met 8km kan verlengen. Een bosdreef en enkele andere paden brengen ons tot aan de boomgaard en als afsluiter fietsen we nog rond de Zillebeekse vijver.

Meer duidelijkheid over afstanden en parcours zal je aan de inschrijvingstafel vinden waar een plan van het parcours ter beschikking zal zijn."
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door vani »

horde dat vlug na de start gans de vijvertrack en baggerhoop zullen inzitten en vandaaruit gaan ze ws richting kemmel de klijte
den dirk
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: do 12 feb 2004 17:01

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door den dirk »

Op de 85 km heb je ongeveer een 1150 hoogtemeters, het meeste onverhard krijg je in Heuvelland en aan de Franse kant van de West-Vlaamse heuvels, toch kunnen aan de Dikkebusse vijver een nieuw stuk single track toevoegen aan het parcours.
CeeFlam
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 22 aug 2011 12:56
Rijdt met: Rocky Mountain

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door CeeFlam »

Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar op 1 november. Is nochtans eentje om niet te missen.
Daarmee zou ik maandag de toer van 85 rijden. Ik veronderstel dat de bepijling al in orde zal zijn, maar zullen de splitsingen ook reeds aangeduid staan?
den dirk
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: do 12 feb 2004 17:01

Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht

Bericht door den dirk »

CeeFlam schreef:Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar op 1 november. Is nochtans eentje om niet te missen.
Daarmee zou ik maandag de toer van 85 rijden. Ik veronderstel dat de bepijling al in orde zal zijn, maar zullen de splitsingen ook reeds aangeduid staan?
Maandagmorgen zetten we de pijlen voor de lus in Frankrijk en de splitsingsborden.
Plaats reactie