13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door jupke »

gertjes schreef:Plannetje is moeilijk maar de twee grootste toeren gaan over Brug 4, dan een toer aan de overkant van de vaart ( rond vijvers van Roefs en Wienerberger, dan langs wieltjeshoeve naar brug 2. Mss eens op Google earth kijken ...
Ah Brug 2. Ik had precies verwacht dat jullie ons op die steile kant de brug van de ring op zouden sturen. :-D
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door gertjes »

Ja aan de organisatie zal het niet liggen... Je mag er zeker van zijn dat hier vele uren werk in gekropen zijn !

Vandaag zijn we het parcours gaan afpijlen met een hele bende. Het ligt er op dit moment goed bij. De terreinen aan de overkant van de vaart vielen voor onszelf goed mee. Weinig plassen en modder, maar we weten niet wat het geeft als er nog wat regen bij komt en er heel veel over gereden wordt.

Raadsherenpark, draad van janssen en het hof liggen er heel goed bij.

Crossparcours is natuurlijk andere koek. De kleigrond maakt dat daar bij de minste regen meteen veel water blijft staan. We hebben daarom een paar keer een softtrack aangeboden, om een grote plas te vermijden.

Ook de weide van Roefs kan je vermijden door de softtrack te nemen, maar deze was vandaag nog goed te doen.

Nu maar hopen dat de nacht niet teveel regen brengt en dan komt het wel in orde !

Alvast veel plezier !
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door gertjes »

jupke schreef:
gertjes schreef:Plannetje is moeilijk maar de twee grootste toeren gaan over Brug 4, dan een toer aan de overkant van de vaart ( rond vijvers van Roefs en Wienerberger, dan langs wieltjeshoeve naar brug 2. Mss eens op Google earth kijken ...
Ah Brug 2. Ik had precies verwacht dat jullie ons op die steile kant de brug van de ring op zouden sturen. :-D

Dit waren we eerst van plan, maar daar hebben we geen toestemming voor gekregen van de stad Turnhout. Jammer...
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door timtim78 »

Ik kom van Oud-Turnhout kan ik bij raadsherenpark inpikken en op de toer langs de kassa of kom ik dan direct bij bevoorrading?
Gebruikersavatar
Boxster
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 05 feb 2009 21:21
Rijdt met: Specialized Camber Comp Carbon 29

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Boxster »

Heel benieuwd naar het stuk achter Wienerberger , veel mogelijkheden . Hopelijk komen we de boswachter op zijne quad nie tegen :wink: . Als die nog leeft ?
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door gertjes »

timtim78 schreef:Ik kom van Oud-Turnhout kan ik bij raadsherenpark inpikken en op de toer langs de kassa of kom ik dan direct bij bevoorrading?
Je kan zeker aan raadsherenpark inpikken. Dit is laatste 5 km van de toer.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Speedy G. »

Wij komen morgen met 4 kinderen (7j - 2x 8j - 9j) en 2 volwassenen een licht aangepaste versie van de 27km doen.

Laten we hopen dat het droog blijft.
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door jupke »

Och G, is dat bij deze toer nog geen traditie dat het vettig moet liggen? :-D

Ik hoop ook op droog weer maar hou toch rekening met regen en het zal met bandjes op lage druk zijn denk ik. 8)
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Speedy G. »

jupke schreef:Och G, is dat bij deze toer nog geen traditie dat het vettig moet liggen? :-D

Ik hoop ook op droog weer maar hou toch rekening met regen en het zal met bandjes op lage druk zijn denk ik. 8)
De bandjes gaan sowieso al vrij laag in druk staan maar ik hoop toch stiekem op een winters zonnetje.
Vandaag nog te voet op het crossparcours gaan kijken en dat ziet er al pakken beter uit als verleden jaar en het jaar daarvoor maar er staan hier en daar toch vrij grote plassen met water waar je amper naast kunt.
Deze tocht in de zomer rijden, zou echt de max zijn.

Anyway, ik ga mij morgen al vrij goed moeten geven met die 4 bengels dus het zal wel allemaal in orde komen.
Geen probleem als er iemand ons voorbij gaat maar hou er rekening mee dat het een treintje van 6 personen zal zijn waaronder 4 kinderen.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: 13.11.2016 - Vosselaar - Alucotec Veldtoertocht

Bericht door Trekkie 800 »

Jong geleerd is oud gedaan. Bij de GTA van vorige vrijdag waren ook redelijk veel kinderen op parkoer. Kan ik alleen maar toejuigen.
Plaats reactie