13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door roderider »

De 65km gedaan (ale ik kwam op 62.3km en 1106 hm)
Zware tocht voor mij door de ondergrond, hier en daar wat aanschuiven op de single tracks.
De extra stukken van de 65 hadden wel niet direct meerwaarde tov van de 50 precies.
Het er wel een stuk minder druk op.
Ik kan ook alleen maar beamen wat mijn voorgangers melden. Beste bevoorrading ooit, goede seingeving e.d.
Leuk afwisselend parkoers, top afspuitstand en voorzieningen.
Bedankt aan de organisatie!
Laatst gewijzigd door roderider op zo 13 nov 2016 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans76
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 20 sep 2013 14:19
Rijdt met: Canyon

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Hans76 »

Er zijn nog zekerheden in het leven...:
Het mtb-seizoen begint met Beignee en het eindigt met Huizingen!

Bedankt Dworpse Bikers voor deze toch wel zware editie. Het was een fantastische voormiddag.
degregge
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 20:13
Rijdt met: Canyon nerve al

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door degregge »

Ik heb de 40 km gereden samen met ne vriend die spijtig genoeg onderweg platteband heeft gehad buitenband op 3 plaatsen gescheurd dus hij heeft hem niet uitgereden.

De wegskes begonnen pas echt goed na de 1 ste bv juist spijtig van de fille op sommige wegskes.
Voor de rest goed gereden goed parcour en zeer goede bv

Volgend jaar terug aanwezig
Kennyvdj
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 20:23

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Kennyvdj »

Wederom zoals vorige jaar prachtige rit. 65km gedaan. Spijtig dat de Garmin de hoogtemeters niet wou registreren. Top organisatie en uitstekende bevoorrading. Zwaardere editie dan vorig jaar maar des te groter de uitdaging. Volgende jaar zijn we weer present!!!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door spaghetti_2 »

Toporganisatie en zeer mooie, zware rit. Ik had 1200hm op de 65 km, samen met de lastige ondergrond maakte dit toch wel zowat de zwaarste rit die ik de laatste weken voor de wielen geschoven kreeg. Heel veel singletrack, wat ik altijd leuk vond. Jammer genoeg toch wel wat moeten aanschuiven hier. Ik ben een geduldige jongen maar heb het gevoel dat deze rit voor toch heel wat deelnemers eigenlijk te moeilijk is.

Bepijling was volledig in orde, net als de bevoorrading. De bike wash is zowat de beste en meest efficiënte die ik ooit gezien heb. Chapeau, doe zo voort!
Gebruikersavatar
robbe
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 13:23
Rijdt met: ne schone zwarte

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door robbe »

60km gereden (mix van 65 en 50 op 't einde) en super mooie tocht, soms waan je je in de ardenne, dan weer in de kempen, bv waren super, pijltjes ook perfect, bruine put in alle richtingen is steeds weer om een attakske te krijgen :-)

een man lag in de lus in braine met een sleutelbeenbreuk en de ambulance kwam eraan, hopelijk alles ok met deze biker...

volgend jaar weer als de benen nog willen - proficiat aan de dworpse bikers!
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Fritzz »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit was vandaagoing.
beva
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 nov 2015 22:24

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door beva »

65KM gereden met 1200HM, was naar mijn mening een van de zwaarste tot nog toe
Top organisatie, bevoorrading, afspuitstand en den apres zeker niet vergeten
Kom volgend jaar zeker terug, al voor de 9de keer voor mij
Staat met stip genoteerd

Bedankt Dworpse bikers, doe zo voort
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door koppigaard »

Even getwijfeld om naar Huizingen af te zakken vanmorgen. Het regende toen ik mijn deur uitstapte voor croissants bij de warme bakker. De buienradar beloofde het verder droog te houden en zowaar te zorgen voor een streepje zon. Dus dan toch gestart voor de 65, 67 volgens mijn fietscomputer, en serieus afgezien op de glibberige 1200 hm's maar me toch kostelijk geamuseerd. Een mens, zo heb ik ooit gelezen, heeft iets sado-masochistisch in zich. Daarmee is deze stelling onvoorwaardelijk bewezen. Het Pajottenland en aangrenzend de taalgrens over, is een mooie streek om te biken. Gewoon klasse wat de Dworpse bikers vandaag hebben gepresteerd. Benieuwd naar het aantal deelnemers. Alles piekfijn in orde. Konden ze het terrein overkappen tegen de nachtelijke regen, hadden ze het nog gedaan ook.
Forex
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 mar 2013 19:54
Rijdt met: Specialized Carve Pro

Re: 13.11.2016 - Huizingen - Wcupclassic

Bericht door Forex »

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag na de Wcupclassic mijn voorwiel op de parking vergeten in te laden. Na 5min ben ik teruggereden maar voorwiel was al verdwenen. Betreft specialized voorwiel 29er met x king protection banden erop. Verder nog carve erop geschreven en sticker stans no tubes. Mocht iemand deze gevonden hebben of mij verder kunnen helpen hiermee dan hoor ik het graag. Contacteren via pm of geert.van.den.bosch@telenet.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Toertocht zelf was fantastisch en ik keer met veel plezier volgend jaar terug. Dikke duim voor de organisatie!

Greetz

Geert
Plaats reactie