23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Klein
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 15 dec 2007 20:59
Rijdt met: Specialized stumpjumper expert carbon 29

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door Klein »

leuke tocht, om 8u vertrokken en rustig aan de inschrijving, en onderweg en aan elke bevoorrading keuze in overvloed...
Over dat stukje naast het spoor, lag er super bij tov andere edities en je zag wel dat ze geprobeerd hadden om het nog droger te krijgen. Mensen die hierover klagen kunnen beter op de baan gaan rijden... :lol:
Enkel rond km 60 verkeerd gereden en uiteindelijk op het parcours van de 55km geraakt met 71km in totaal, wat ik zeker niet erg vond :wink: (stonden 2pijlen in verschillende richtingen en in de omgeving geen extra pijlen), was trouwens op een vorige editie ook op hetzelfde punt... Mss een oplossing om op de grond met kalk pijlen te tekenen?

voor de rest goed geamuseerd!!!
krikkese
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 12:09
Rijdt met: Haacht
Contacteer:

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door krikkese »

Een beetje modder langs de spoorweg, te weinig sportdrank/eten bij de bevoorrading, een paar pijltjes weg, iets te veel asfalt, ... ach ja.
Bij aankomst zagen we een biker in een ambulance gelegd worden, ernaast lag een cross-fiets middendoor in 2 stukken.
't Is maar wat je problemen noemt hé.

Hopelijk gaat het goed met de man/vrouw in kwestie! Al de rest is :roll:
Laatst gewijzigd door krikkese op ma 24 okt 2016 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door Schoupabiker »

mannen en vrouwen ...
het was te duur en niet tof of toch juist wel ...
Ik was ZIEK!
Geen tocht en geen fun.

Paul
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door Den jjag »

Filmke van deze TT:

" onclick="window.open(this.href);return false;


Spijtig dat er met de mist nu en dan wat kleine druppels op het lensje kwamen. Vrij veel moeten knippen.
johanb07
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 okt 2016 22:29

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door johanb07 »

MTB overijse...
waarom duurder dan ergens anders? omdat er al teveel bezoekers zijn?

-) bevoorrading...2x geen drinken. Zou denken dat je dit na 26x toch beter zou kunnen inschatten of creatiever zou kunnen zijn en snel kraantjes water bij de buren halen
-) een mooie streek, maar weinig technische stukken voor de mountainbike

conclusie: misschien volgend jaar zaalvoetbaltornooi organiseren?
pegox
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 03 okt 2016 10:34
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 2016

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door pegox »

johanb07 schreef:MTB overijse...
waarom duurder dan ergens anders? omdat er al teveel bezoekers zijn?

-) bevoorrading...2x geen drinken. Zou denken dat je dit na 26x toch beter zou kunnen inschatten of creatiever zou kunnen zijn en snel kraantjes water bij de buren halen
-) een mooie streek, maar weinig technische stukken voor de mountainbike

conclusie: misschien volgend jaar zaalvoetbaltornooi organiseren?
Conclusie: volgend jaar wat vroeger uit uwe luie nest, Johan! Dan was er wel nog drinken!

Maar even serieus: Johan heeft een punt. De bevoorrading moet beter. En de doorsnee toertocht kost inderdaad 5 euro. Vanwaar de 7? Buiten deze puntjes van kritiek: dankuwel, organisatoren. Laat ons niet vergeten dat deze mensen heel (veel) tijd insteken. Ik heb ervan genoten en kom volgend jaar gewoon terug (ook als het weer 7 euro kost :-? ).

PS: De foto's die in Overijse gemaakt werden, waar vinden we die terug?
Roedie
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 okt 2010 20:50
Rijdt met: Scott Scale 60
Contacteer:

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door Roedie »

De foto's zullen binnenkort beschikbaar komen op de site van mtb-you. http://www.mtb-you.be
Dit kan enkele dagen duren afhankelijk vd fotograaf ...
NDH
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 25 dec 2010 23:02
Rijdt met: none

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door NDH »

Ik vind dat hier echt erg hoe mensen soms commentaar geven

Zie de reactie van diene johan,ik vind dat echt laag bij de grond zulke reacties
En als je eten en drinken tekort komt op een tochtje van 65 km ligt het probleem eerder bij jezelf dan bij de organisatie


je zou beter content zijn dat clubs en mensen moeite doen om tochten in elkaar te steken


In ieder geval thanx aan alle vrijwilligers en mensen die hun vrije zondagvoormiddag opofferen om ons tochten aan te bieden
yves123
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 23 okt 2016 15:57

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door yves123 »

Als je bevoorrading geeft dan rekenen mensen daar logisch ook op. Anders geef je er geen, punt.
Waarom mag er geen kritiek gegeven worden? De manier waarop is niet altijd even tactvol akkoord maar moeten we dan maar allemaal onze mond houden en volgend jaar niet meer komen omdat er niets verandert? Daar is de organisatie ook niets mee denk ik.

Bedankt aan alle vrijwilligers!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 23.10.2016 - Overijse - 27e Dwars d/h Zoniënwoud

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Op voorhand, deze keer niet in Overijse gereden.

Dat gezegd hebbende, na het lezen van alle commentaren, het volgende,

Op de eerste plaats " RESPECT "en een groot =D> =D> =D> =D> aan iedere organisatie die een mtb toertocht organiseert .

Voorgaande jaren, vier, heb ik hier wel gereden en let wel, als 'ollander uit het mooie Breda, rijdt ik veel bij mijn alleraardigste zuiderburen in de provincies Antwerpen, Oost- en West Vlaanderen, Vlaams- en Waals Brabant, maar ook in Henegouwen, Namen, Luik en Limburg heb ik mijn bandensporen achtergelaten en dat over een periode van vijf jaren of zes seizoenen, dat maakt mij ervaringsdeskundige bij uitstek, ja soms komt die 'ollandse verwaandheid om de hoek kijken :oops: .

Wat ik mij van vorige edities kan herinneren is dat dit een mooie toertocht is en mits op tijd vertrokken: nooit mis gepakt bij de ravito, niet tegenstaande dat dit voor een organisatie moeilijk in te schatten is wat het aantal deelnemers betreft, voorbeeld: voorgaande aan de toertocht, toch een beetje regen , reken je op 1500 deelnemers, wat toch een pak mensen is, komen er 1800, ja dan heb je als organisatie een probleem, de ene kan dat oplossen en de andere niet, maar allez, ga de gij maar eens op zondagmorgen ergens 300 bananen te voorschijn toveren hè.
Tja dat is een hekel punt, komen er maar 1200, dan heb je tot aan de sinterklaas bananen over, dus wie het weet mag het zeggen, maar voor je gaat klagen, probeer het wel te relativeren aub.

Nu heb ik deze editie niet gereden, dus ik kan daar niets over zeggen,
weet alleen dat je in het Zoniënwoud de geëffende paden mag volgen en inderdaad af en toe een single trackje,
nu weet ik niet of die er dit jaar ook in zaten en ik weet niet hoe die erbij liggen, maar voorgaande edities, was bij zo een afdaling toch veel mul zand en door het vele gebruik lagen de wortels vrij, wat deze toch best technisch maakte en beneden aangekomen moet je meteen weer klimmen, tuurlijk op de macht kan je dat, maar die klim is toch best een felle.
Wat ik mij ook herinner is dat net voor Overijse binnenrijdende net voor het einde je een behoorlijke klim voor je kiezen krijgt waar ik toch menig één heb zien lopen toen en die zaten in de lange afstanden hè en daarna kwam er een afdaling die mij heeft doen besluiten om uiteindelijk mijn hardtail in te ruilen voor een fully, maar goed, misschien zaten deze er niet meer in, wat voor mij overblijft van deze tocht zijn eigenlijk de positieve gedachten ervan, ja ik weet het; die ene strook langs het spoor, zelfs als de kraaien van het dak vallen en je mag de tuin niet sproeien van de droogte, ja zelfs dan is deze nog bagger, maar net voor je naar beneden rijdt naar die strook kan je gewoon over de weg rijden, dus afslaan en dan kom je later weer op het parcours, staat gewoon in commentaren van voorgaande jaren, dus....

Overijse, mooie toertocht, meestal schijnt het zonnetje en kan je genieten van de Leffe of iets anders en een lekkere pain saucisse buiten op het terras en zoals jullie dat vaak zeggen

Meer moet dat niet zijn.

Bij deze
Plaats reactie