22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Kom morgen voor de eerste keer naar deze streek om een MTB doen, vraag me dan eigenlijk wel af zijn deze beklimmingen te doen met de crossfiets of is het verzet daarvoor te groot en de beklimmingen te steil?

mvg Jurgen
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door freezy »

Het lijkt me nipt te doen als je een cx-fiets hebt met een 34 vooraan en achteraan ook al naar de 30 op als kleinste kroontje. Zoniet zal het serieus stoempen worden. Ik heb de keuze uit cx of mtb maar voor Ronse ga ik toch voor de MTB.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door EG6 »

vercruysse eddy schreef:Beste bikers , hier wat info over het parcours van de 62 km . Net als vorig jaar starten we rustig met een kleine opwarming richting Chapelle Planchon en steken we meteen de taalgrens even over . Verder via gehucht Durenne naar de eerste klim van de dag de " Mont de l'Arabie " goed voor 13 % . Zo bereiken we " Le beau site " op grondgebied St Sauveur . Dan duiken we " Le bois d'Hubertmont" in voor meerdere km single track in het bos . Waarna we na 18.5 km aan de eerste bevoorrading komen op de mooie " Gitê Au Coeur des Colinnes ". Dan via de Crimont naar Ellezelles voor de Stationsberg en le Chemin des Sorcieres . Dan trekken we via veldwegen naar Flobecq voor de klim van het " Pottelbergbos " naar La houppe . Dan naar Quattre Vents en rijden we Vlaanderen terug binnen . Met een tweede bevoorrading op de " Ijsmolenhoeve"( 40 km ) aan de voet van het Muziekbos . Dit jaar gaan we de " Fortuinberg " op en via het Muziekbos naar " Ten Berge " en maken we een lusje via Maarkedal " Spichtenberg "en Molen " Ten Hengst " naar Ronse voor de afdaling via " Broecke " naar de beklimming van het " Hulsken " naar de top van de Kruisberg . Verder via de Schavaert naar de derde bevoorrading op de Noordstraat ( 51 km ) . Dan naar het hoogste punt van Vlaanderen via Kapel Wittentak , Fiertelmeers naar de Hotondberg . Daar mogen jullie met keuze voor soft of hard de Hotondarena induiken in de sporen van cyclo crossers . Via de Zandstraat verder nu naar het Provinciaal domein Heynsdaele waar een éénmalig MTB parcours op jullie wacht . We verlaten Heynsdaele langs achterzijde en dalen af naar de Zomerij waar een frisse Kwaremont u gratis aangeboden wordt om te bekomen van de inspanning ....en de 1200 hoogtemeters .Nu nog 3 km vlak naar de aankomst waar er nog gezellig nagepraat kan worden in het Roscafe met een frisse Kwaremont van t'vat . De weersvoorspelling voorziet droog en lekker mtb weer .
Tot zaterdag allemaal op de Biking@Ronse MTB tour 2016 .
Doodzonde dat ik deze moet laten schieten. Ontstoken pees in de linkervoet beslist er anders over :( :(
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door mrdepo »

freezy schreef:Het lijkt me nipt te doen als je een cx-fiets hebt met een 34 vooraan en achteraan ook al naar de 30 op als kleinste kroontje. Zoniet zal het serieus stoempen worden. Ik heb de keuze uit cx of mtb maar voor Ronse ga ik toch voor de MTB.

34 voor achter 28. Heb ook een MTB maar deze ligt voor de moment uiteen vandaar de vraag.
Zullen we het gokje wagen. :-D
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door geertm1969 »

Ik denk er aan om pas tss 12u en 13u te vertrekken voor de 40km.

Blijven alle voorraadposten aanwezig?Kwestie van mij anders te voorzien.
vercruysse eddy
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:08

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door vercruysse eddy »

geertm1969 schreef:Ik denk er aan om pas tss 12u en 13u te vertrekken voor de 40km.

Blijven alle voorraadposten aanwezig?Kwestie van mij anders te voorzien.
Dag Geert geen probleem alle bevoorradingsposten blijven op post tot onze narijders gepasserd zijn en deze vertrekken pas bij het afsluiten van de inschrijving......en ook de frisse Kwaremont blijft op je wachten ....het parcours ligt er mooi en goed berijdbaar bij met natuurlijk hier en daar wat plassen maar dat hoort bij het mountainbiken in de herfst . Tot morgen .
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door geertm1969 »

Super bedankt voor de reactie. Morgen zeker aanwezig.
Rufus
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 nov 2015 00:09

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door Rufus »

ziet er stevig tourke uit, die 62. Heel wat stevige klimpartijtjes. Goed om op te warmen, die 'mont de l'Arabie' , die ken ik . Ligt aan mijn thuisfront bij wijze van spreken . Zoals ook Bois D'Hubermont. Prachtig gebied in tijden van de blauwe kouskes ,enz....Ik zal weer blazen, met mijn 68 lentes. Deze week toevallig nog die Fortuinberg opgefietst. Vroeger reed ik die altijd in afdaling. Dat was wa gemakkelijker. En een tijdje geleden toevallig het straatje Huls(t)ken ontdekt (mooie hoek van Ronse om te wonen). En Heynsdaele , daar heb ik 28 jaar gewerkt; het bos daar is me zeker niet onbekend. Maar in die tijd deed ik niet aan mountainbiken. Beter laat dan nooit .Hopelijk haal ik zonder kleerscheuren de eindmeet, zoals bij edities 2013 en 2015 van Biking@Ronse die ik meereed.

vercruysse eddy schreef:Beste bikers , hier wat info over het parcours van de 62 km . Net als vorig jaar starten we rustig met een kleine opwarming richting Chapelle Planchon en steken we meteen de taalgrens even over . Verder via gehucht Durenne naar de eerste klim van de dag de " Mont de l'Arabie " goed voor 13 % . Zo bereiken we " Le beau site " op grondgebied St Sauveur . Dan duiken we " Le bois d'Hubertmont" in voor meerdere km single track in het bos . Waarna we na 18.5 km aan de eerste bevoorrading komen op de mooie " Gitê Au Coeur des Colinnes ". Dan via de Crimont naar Ellezelles voor de Stationsberg en le Chemin des Sorcieres . Dan trekken we via veldwegen naar Flobecq voor de klim van het " Pottelbergbos " naar La houppe . Dan naar Quattre Vents en rijden we Vlaanderen terug binnen . Met een tweede bevoorrading op de " Ijsmolenhoeve"( 40 km ) aan de voet van het Muziekbos . Dit jaar gaan we de " Fortuinberg " op en via het Muziekbos naar " Ten Berge " en maken we een lusje via Maarkedal " Spichtenberg "en Molen " Ten Hengst " naar Ronse voor de afdaling via " Broecke " naar de beklimming van het " Hulsken " naar de top van de Kruisberg . Verder via de Schavaert naar de derde bevoorrading op de Noordstraat ( 51 km ) . Dan naar het hoogste punt van Vlaanderen via Kapel Wittentak , Fiertelmeers naar de Hotondberg . Daar mogen jullie met keuze voor soft of hard de Hotondarena induiken in de sporen van cyclo crossers . Via de Zandstraat verder nu naar het Provinciaal domein Heynsdaele waar een éénmalig MTB parcours op jullie wacht . We verlaten Heynsdaele langs achterzijde en dalen af naar de Zomerij waar een frisse Kwaremont u gratis aangeboden wordt om te bekomen van de inspanning ....en de 1200 hoogtemeters .Nu nog 3 km vlak naar de aankomst waar er nog gezellig nagepraat kan worden in het Roscafe met een frisse Kwaremont van t'vat . De weersvoorspelling voorziet droog en lekker mtb weer .
Tot zaterdag allemaal op de Biking@Ronse MTB tour 2016 .
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door mrdepo »

SUPER proficiat aan de organisatie deze was zeker de trip van meer dan een uur waard. Toch een pittig ritje met de cx maar zeker haalbaar. Alles was gewoon top. (Enkel jammer dat mijn vriend wegens kettingbreuk vroeger is moeten stoppen maar ook dit werd super geregeld.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 22.10.2016 - Ronse - Biking@Ronse MTB Tour 2016

Bericht door meyke1 »

Pittige tocht daar in Ronse,vooral door de hoogtemeters.
Had wel de indruk dat het minder off-road was dan vorige jaren.Nogal veel asfalft.Ook weinige technische passages.Wel lastige klimmetjes.
Heb me wel geamuseerd in deze mooie streek.Ook zeer goede organisatie.Bedankt.
Plaats reactie