25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door marchermans »

Beste deelnemers,
Het was voor ons weer een geslaagde editie. Prachtig weer en 928 deelnemers die voor het grotendeel enthousiaste reacties hadden.

Maar jullie opmerkingen op dit forum nemen we zeker mee naar de volgende editie's.

Bepijling: We hebben ruim 1400 pijlen gebruikt maar dan nog blijft het moeilijk om verkeerd rijden te vermijden. Door de lage zon waren 's ochtends een aantal pijlen zeker wat minder goed zichtbaar. Later in de voormiddag was dit beter. We hebben bovendien een 25-tal mensen permanent op het parcours die op cruciale punten een oogje in het zeil houden en die op probleempunten aanpassingen doen als die gemeld worden.
We blijven er aan werken, maar dan nog zal er altijd wel iemand zijn die hier en daar een pijl mist. De meerderheid van de deelnemers heeft overigens zonder problemen het parcours kunnen volgen. Er was dus zeker geen enkele afslag waar de pijlen ontbraken.

Technisch en extreem: Op onze website vermelden we overduidelijk dat het technische en extreme parcours echt niet geschikt is voor iedereen. We kunnen natuurlijk niet vermijden dat een aantal mensen dit toch willen uitproberen. Het is ook maar al doende dat je het leert.
Zeker dit jaar was gans het parcours zeer goed te rijden. Mits wat technische ervaring was er geen enkele plaats waar je van de fiets moest of risico's moest nemen.
Wat wel klopt is dat we door de goede staat en berijdbaarheid van het parcours een aantal stroken in het technische gedeelte hebben gelaten die we andere jaren als extreem beschouwen. Dat heeft een aantal mensen misschien wel verrast. Ook dat nemen we mee naar volgend jaar. Er zullen dus opnieuw meer stukken als extreem aangeduid worden. Met hopelijk als voordeel dat minder deelnemers voor die extreme stukken kiezen zodat enkel de echt technische bikers daar hun gading vinden.

Bedankt voor jullie positieve reacties en opbouwende bemerkingen!

Marc
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Dickie »

De afwisseling die deze tt biedt vind je op weinig plaatsen.

Op de lange afstand zitten er idd een pak minder opwindende stukken, maar die worden ruim gecompenseerd met de ronde door de Schorre en in Terhagen.
Bepijling mocht idd wat duidelijker, kalklijnen zouden een grote hulp zijn, maar dat hangt van toelatingen af vermoed ik.
Desondanks nergens misreden, enkel wat afslagen te laat opgemerkt.
Het vat was iig goed leeg na 82km.
Na een verfrissend doucheke nog wat van het zonnetje genoten op de aprés.
Tot de volgende editie.
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door 'T groot mes »

super leuke doortocht in de Schorre en omgeving de extreem stukken onder deze extreem goede weersomstandigheden waren probleemloos en zonder gevaar te rijden. Dat gezeur over te gevaarlijk begrijp ik niet, als het boven uw skills ligt laat het dan links liggen je had hier de mogelijkheid. ik had de file en twijfels van vele tt rijders verwacht en daarom vroeg vertrokken. Maar 1 keer gehinderd geweest aan de flank rond de oude kleiput (waar nog die oude kraan staat) het was de eerste keer dat het perfect ging lukken (1ste keer droog in de schorre voor mij) tot mijn voorganger een voet moest zetten dju.

De rest van de tocht kan na dit alleen maar minder zijn na dit paradijs ( 1000x dank Peter voor uw werk) voor de wielen zijn geschoven.
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Belser »

Ik vind de opmerkingen ivm technisch en extreem wel ergens terecht ... als je kiest voor extreem dan kan je extreem verwachten, als je kiest voor technisch dan mag het mss wel wat minder "gevaarlijk" of technisch zijn ...
De organisatie heeft hierboven toch zelf geschreven dat zij een aantal stukken in het technische gedeelte hebben gelaten (omwille van droge ondergrond) die vroeger als extreem werden beschouwd ...
Als je voorgaande jaren voor technisch koos en dit paste net binnen je mogelijkheden, dan kan ik mij perfect inbeelden dat er nu een aantal bikers geschrokken zijn van de moeilijkheid op sommige technische stroken ...

Voor mij was het persoonlijk de 1ste keer in de Schorre en Terhagen en heb bewust voor de technische stroken gekozen omdat ik niet wist waaraan ik mij mocht verwachten ... is mij uiteindelijk zeer goed bevallen, mss de volgende keer eens de extreme stroken proberen als het opnieuw zo droog is ... :wink:
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door DDT-STAS »

Belser schreef:Ik vind de opmerkingen ivm technisch en extreem wel ergens terecht ... als je kiest voor extreem dan kan je extreem verwachten, als je kiest voor technisch dan mag het mss wel wat minder "gevaarlijk" of technisch zijn ...
De organisatie heeft hierboven toch zelf geschreven dat zij een aantal stukken in het technische gedeelte hebben gelaten (omwille van droge ondergrond) die vroeger als extreem werden beschouwd ...
Als je voorgaande jaren voor technisch koos en dit paste net binnen je mogelijkheden, dan kan ik mij perfect inbeelden dat er nu een aantal bikers geschrokken zijn van de moeilijkheid op sommige technische stroken ...

Voor mij was het persoonlijk de 1ste keer in de Schorre en Terhagen en heb bewust voor de technische stroken gekozen omdat ik niet wist waaraan ik mij mocht verwachten ... is mij uiteindelijk zeer goed bevallen, mss de volgende keer eens de extreme stroken proberen als het opnieuw zo droog is ... :wink:

ik denk dat ge die kans niet meer gaat krijgen....we hebben hier reeds 5jaar op rij gereden en dit was de eerste keer dat het er zo goed (droog) bijlag, waardoor de xtreem stukken goed te doen waren en ook wel zeer leuk waren.
Andere jaren was het ook goed weer de dag zelf maar de schorre lag er (bijna) altijd zeer vettig bij waardoor het niet altijd evident was om op 2 wielen naar boven/beneden te rijden..
Wie weet met de opwarming dat het er volgend jaar nog beter zal bijliggen :-D
Plaats reactie