25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door marchermans »

Sankaman: Parking is ongeveer 300 m verwijderd van inschrijving en douches.
Dmute: zie verzekering VWB. Mits inschrijving ben je dus vooral verzekerd voor lichamelijk letsel.

Tot morgen.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door vedet »

marchermans schreef:Aan elke bevoorrading is beperkte inschrijving van 25 deelnemers voorzien.
Let op voor het rijden van het parcours zonder inschrijving. In dat geval kan je niet genieten van de verzekering van de VWB, ook al ben je VWB-lid.
Het blijft dus aangewezen om in te schrijven bij de officiële start te Waarloos alvorens je op het parcours te begeven.
Het isnatuurlijk onzin om te zeggen dat je zonder inschrijving niet verzekerd bent, met je vwb of wbv lidmaatschap ben je sowieso altijd verzekerd.

Maar uiteraard moet je gewoon altijd inschrijven, het is door tochten te organiseren dat clubs het nodige geld bijeen halen om de clubwerking in stand te houden, het zou maar saai worden moesten we altijd zelf routes gaan uitdokteren.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Svenny007 »

ben net terug van de tour,

geweldig parcours en zeker de technische stukken.

ik ben onderweg wel mijn "toolstube' soort van drinkbus maar dan met grote schroefdop om gereedschap in te steken" kwijtgeraakt. ik denk in de schorre ergens op het technische gedeelte want daar is mijn fiets een keer overkop gegaan. (ik hing er ook aan vast, maar dat is maar bijzaak)

tube is van het merk BBB ? er zit een binnenband in, multitool in , kleine kettinpons, een missing link steeksleuteltje, 3 bandenlichters...... en nog wat rommel denk ik maar dat weet ik niet meer...

moest iemand dit vinden , der staat hier een pint in de koelkast te wachten op u :-D of ne cola.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door DDT-STAS »

Dit was écht wel een TOP editie =D>
Voor het eerst alle xtreem stukken in de schorre kunnen 'rijden', met dank aan het mooie weer :bounce:
tot de volgende.
Filemon1
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 19:09
Rijdt met: Trek Superflu Elite SL

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door Filemon1 »

zeer mooi rit in de schorre. Extreem was extreem en door gebrek aan parkourkennis 2x over de kop gegaan zonder al teveel erg. Eenmaal uit de schorre was de fut er een beetje uit. Gelukkig kort daarop een bevoorrading (met vriendelijke bediening) voor ons terug aan te sterken. Voor de rest was er niets speciaal meer aan maar door het goede weer een zeer aangename voormiddag gehad.
Een minpuntje, de bepijling vond ik ondermaats. De streek was voor mij ongekend en regelmatig geen pijlen gezien of te laat. Volgende keer ben ik terug van de partij.
Zijn er nog organisaties die een rit organiseren door de schorre?
Laat maar iets weten
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door vedet »

Opzettelijk niet voor extreem gekozen omdat ik meer houd van doorrijden, maar zelf de technische stukken vond ik rgelmatig vrij extreem, redelijk wat valpartijen gezien zelf ook nog weggeschoven met een grote schaafwonde op mijn scheenbeen, want in de schorre vallen is pijnlijk. De rest was vrij eentonig, en zoals hier oven werd gezegd, de pijltjes waren vrij zuinig opgehangen, bevoorrading met pannekoekskes was top en supervriendelijk.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door TimW »

Gisteren goed geamuseeerd!
Als Duffelaar ken ik de streek, maar ben toch aangenaam verrast aan de hoeveelheid offroad er in zat. Hier en daar een privéstuk waardoor je toch op een paar onbekende plaatsen komt.

Hebben er veel de VWB verzekering nodig gehad? Want de passage door de Schorre & Terhagen heeft wel wat schade aangericht denk ik... :-)
Véél valpartijen gezien, de meeste onschuldig, maar onderweg toch wel wat bloedende ellebogen & knieën gezien. Hopelijk geen gebroken sleutelbenen etc...

Spijtig dat dit zo goed als de enige toertocht in de buurt is, zo kort bij huis rijden is eens leuk voor de verandering.
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door deviate »

Mooie rit gehad gisteren. Leuke doorgang door de Schorre. Zelf vond ik er wel vrij veel "asfalt" inzitten.
Maar dit kan natuurlijk aan de regio liggen :-D .

Kan er mij iemand een gps bestand bezorgen. Het parcours zat namelijk gisteren op een stuk van mijn woon-werk verkeer. En ze hebben een short-cut gemaakt die ik niet kende.

Het stuk dat ik graag even zou zien op gps is aan waar de N171 in de eikenstraat overgaat (aan de soupape) daar zijn we een wegje ingegaan dat na paar km uitgaf aan de citroengarage/Esso in Rumst - Boom
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door vedet »

dm mij even uw email dan stuur ik de gpx door.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 25.09.2016 - Waarloos - 8e editie

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik had ook graag gps track of plannetje gehad, ik kwam op bepaald moment ook op twee punten op paar km van mijn werk uit.
Mits beetje puzzelen zou ik zo enkele leuke stukken bos mee kunnen nemen en via de Schorre dan naar huis rijden

On topic, het was voor mij de eerste keer dat ik hier reeds, aangetrokken door twee factoren, De Schorre en wetende dat het droog gaat liggen.

Een pak onzekerheid aangezien ik niet wist wat te verwachten buiten de Schorre/Terhagen, en het ook al meer dan een jaar geleden is dat ik daar gereden heb, en het me niet altijd goed bevallen was qua rechtblijven en kunnen door blijven rijden op de technische stukken.

De aanvang was eerder saai, en na een km of 13 reed ik achter een groepje aan ineens op het domein van De Schorre. Voornemen was om alles te proberen, maar ik had al vlug gezien dat de Schorre van enkele jaren terug hier en daar serieus veranderd was. Meer blootliggende wortels etc, maar het lag droog. De door mij gekende stukken in de Schorre wel bijna overal af gereden al scheelde het soms niet veel, of ik lag er ook. Terhagen ging me iets minder goed af, bij de keuzeborden wel altijd voor technisch gekozen, maar niet voor extreem. Al heb ik die keuze volgens mij maar paar keer gezien,en leek het me bij momenten of alle techische stukken extreem waren, maar dan had ik kunnen verwachten.
Sowieso I'm getting too old for this shit. Zonder een echte tuimeling terug uit het domein geraakt.

Met al redelijk verzuurde benen aan de ravi gekomen waarbij het leek of er niks meer leuk bijkwam, maar steeds als ik dit dacht kwam er toch een leuk bosje aan, als moeten we nu ook niet zeggen dat het ganse tiid fun was. De leuke bosjes werden meestal voorafgegaan door lange saaie stroken.
De stukken bos na de passage aan de Volvo garage in Mechelen waren al bij al wel leuk. Qua bepijling heb ik niet echt last gehad, al mocht er inderdaad hier en daar wel extra pijltje hangen. Over de ravi was ik dan weer heel goed te bespreken, was dik in orde.
Over het algemeen wel tevreden over deze rit, en al zou ik niet terugkomen als het de week ervoor goed geregend heeft.
Als het nog even droog wil blijven, kan ik na het werk nog wel eens naar de Schorre op weg naar huis.
Plaats reactie