24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't Lof

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door bieste »

Z29 schreef:
cubemtb'r schreef:Hoe ligt het parcour erbij? En kan er tijdens de rit bv. nog de keuze gemaakt worden tussen 35 of 45km?
Wat denk je nu zelf? Het is al 2weken pokkewarm! #-o
Ik ben vandaag gaan biken in de buurt. Paar keer gele pijltjes tegengekomen, denk van deze organisatie.
Ik heb me toch een paar keer vastgereden in de modder en op andere stroken waande ik me dan weer aan het strand #-o .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Free_ltd »

Nog ff kijken wat de plannen morgen zijn. Anders deze eens rijden. De rest is oo vakantie en sta er alleen voor :-).

En dan doe ik meteen ook eens een andere regio.

Maar op routeyou staan andere afstanden. Welke zijn nu de juiste? Daar van 35 naar 50 en in het topic 45. Ben net terug van verlof en 35 te weinig en 50 teveel :-)
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Zazoo »

Correcte afstanden zijn bij benadering 25 - 35 - 45 - 55 - 65. Wij hebben enkele weken geleden nog een aantal wijzigingen gemaakt in de parcours. Deze info is niet meer aangepast geweest op de website van mtb-you. Aan de start zijn de plannetjes van de verschillende routes te bekijken en hangt er ook een bevoorradingsschema uit. Hierop zijn de exacte afstanden af te lezen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door MaC'Red »

Ik haal ook nog es de bike van stal, aanwezig met de Tingelbikers voor de 55 km met opwarming en cool down vanaf thuis, hoop ergens op de 80 à 85 km uit te komen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Free_ltd »

Zazoo schreef:Correcte afstanden zijn bij benadering 25 - 35 - 45 - 55 - 65. Wij hebben enkele weken geleden nog een aantal wijzigingen gemaakt in de parcours. Deze info is niet meer aangepast geweest op de website van mtb-you. Aan de start zijn de plannetjes van de verschillende routes te bekijken en hangt er ook een bevoorradingsschema uit. Hierop zijn de exacte afstanden af te lezen.
Ah ok.

Ben er zeker bij morgen en ga de 45km doen dan.
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Jeec426 »

Present voor de 65 :).
cubemtb'r
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 18 apr 2016 21:19
Rijdt met: Cube Acid

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door cubemtb'r »

Leuke rit gehad, plezante sfeer, nieuwe weggelkes ontdekt in mijn geburen!

En het goede weer zorgde voor een topMTBdag!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Free_ltd »

Heb me vandaag ook wel geamuseerd. Ging voor de 45km, maar door de rare bewijzering, ben ik uiteindelijk uitgekomen op 53 km :roll:

Route zelf was wel te pruimen.

Minpuntjes:
1. Inschrijving: Hier was het om 8,30u al aanschuiven om eerst te betalen om dan een papierke te krijgen om in te vullen en opnieuw gaan aan te schuiven. Dat laatste hoefde niet, maar was ook niet duidelijk. Ook waren er mensen die eerst het papiertje invulden en dan gingen betalen. Toen ik een papierke vroeg, kreeg ik te horen dat ik moest aanschuiven en pas eentje kreeg als ik betaald had. Mss volgend jaar een beetje anders werken op dat vlak en mss 2 à 3 punten om in te schrijven.

2. Wegwijzers:
Een aantal leken gestolen geweest te zijn en een aantal gewoon omgedraaid. Dus een aantal keren wel verkeerd gereden daardoor. Op een gegeven moment reden we met een 40-tal MTB'ers bij mekaar die niet meer wisten waarheen. Met dan maar lukraak iets te kiezen, kwamen we dan langs een punt waar iemand heeeeeeel toevallig achter zich keek en een pijltje zag hangen en dus route terug gevonden.
Op bepaalde plaatsen was het dan weer niet direct zichtbaar of wees de pijl zo raar dat ge niet goed wist waarheen. Bv na de eerste bevoorrading direct die beklimming op die kasseien. Eens boven moest ge in dat bosje rijden, maar die pijl hing zo raar waardoor eigenlijk de meesten er gewoon voorbij reden. Op een andere plaats net na de modderige singletrack, was er een pijl die zo stond dat het naar links leek. Dus gedaan en vond niets meer. Totdat ik weer MTB'ers tegen kwam en dus hoopte op de route te zitten. Dat was ook zo, maar weer knal voor de modderige single track :lol: Hopla, daar gingen we weer. En dan meer naar het einde staat er een pijl naar rechts een wei in en 15m verder een pijl naar links. 8-[

Als pijlen verdraaid worden of verdwijnen, daar kan een organisatie zich moeilijk tegen wapenen. Dus de enige oplossing in dit geval is dan de GPS routes op voorhand vrij geven zodat men altijd wel iemand tegen komt met GPS die het dan wel weet. Of zoals ik, de route in Galileo op de iphone inladen en in dit geval even de iphone erbij nemen om terug op de track te geraken.

Al bij al een vruchtbaar dagje. Lang geleden dat ik me nog zo leeg gereden heb :drunk:

En nu gaan we kuisen se.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op zo 24 jul 2016 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
°Tom°
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 18 okt 2008 19:03
Rijdt met: Focus RAVEN 29r

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door °Tom° »

Deftig ritje.Proficiat aan de organisatie.
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 24.07.2016 - Borchtlombeek (Roosdaal) - Toertocht MTB 't

Bericht door Z29 »

Leuk ritje met inderdaad een veel vettigere ondergrond als verwacht! Door de ontbrekende pijlen zijn we uitgekomen op 74 km ipv 65... Al bij al leuke ochtend gehad!
Plaats reactie