09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Volgens mij was de 1 e bevoorading (na 6 km op 62km ) enkel maar om hun sponser in beeld te brengen. :wink: .
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door slebbe »

Proficiat, goede organisatie en lekker weer.
UItdagend parcours zeker meer dan zwaar genoeg na die enkele ellendige weken.
62 gedaan en de jus was te ver gezet voor de vermoedelijk unieke optielus.
Maar toch, I did-it.
Bedankt voor de organisatie en dank aan al de mensen die dit hebben gerealiseerd.
We komen terug voor de grote tour en extra-lus.
:-({|= :-({|= :-({|=
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door vani »

De 62 gedan met de optielus. Sommige grasdreven vond ik met momenten wat tricky want je zag het uitgereden spoor niet en soms kreeg je zo eens een slag op voorwiel of maakte je een zwieper :-) De optielus in mijn geval woog serieus door :P
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door slooverke »

Op zaterdag richting avelgem vertrokken zonder eigenlijk te weten welke afstand ik zou kiezen... bij het vertrek al direct een eerste splitsing...... dus gingen we voor de volle 85 km.......

Mooie rit, eerst een groot stuk vlak om warm te draaien maar eenmaal in Otegem aangekomen begon het licht golvend te worden.....

Echt supergenoten maar de extra lus was aan de vierschaar geen optie meer voor mij....... rustig uitgebold richting Avelgem na een een leuke en zonnige tocht...

Straks de wagen in en terug naar Avelgem maar dan wel voor een kleinere afstand vandaag ..... super organisatie!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Cokeman »

Vandaag de 62 km afgewerkt onder een stralende zon. Mooi tochtje. Alles goed berijdbaar behalve die "hoop" stenen (Het Beest?) Tip Top organisatie =D>
Gezellige après in het Ganzenhof. Kortom een aanrader en aan te stippen voor volgend jaar.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Huffy »

62 + optielus gedaan ( vorig jaar 85 , maar vonden toen het begin saai )
eerste BV idd veel te vroeg , snel iets gedronken en weer weg
vanaf de 2de BV en de Paterberg was het klimplezier! , de rockgarden helling was pittig! , maar toch gelukt!
Op een paar nattere plaatsen in het bos na volledig droog.
op een paar plaatsen had een bordje 'opgepast' toch niet slecht geweest denk ik? ( op een plaats serieuze sporen onder het gras , serieuze steen en put ergens in afdaling ... )

gelukkig dit forum gelezen en bij de laatste bevoorrading de drinkbussen goed opgevuld! THX Cujo

Mooie voormiddag , mooie beklimmingen en afdalingen , goede bevoorrading , goede training!
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door kitana-racing »

Voor de geïnteresseerden... Die stenen helling is het Pironpad.
Ik had pech, 7 'voetgangers' voor mij die niet op tijd opzij gingen :-(
Eentje om eens opnieuw te doen dus
zeezot
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 10 okt 2015 17:27
Rijdt met: Trek SF7, Trek Fuel 8 ex

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door zeezot »

Hele mooie rit onder stralende zon. Genoten van het klimwerk ☺☺

ZZ
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door liebherr 914 »

Bedankt krierecrossers wij hebben er van genoten,tot de volgende
Grts de liebhertjes
Gebruikersavatar
tram4
Mountainbiker
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 20:34
Rijdt met: scott genius MC50

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door tram4 »

Zoals voorzien stond er een marathonnetje op het programma. Stipt om 8h vertrokken met de fiets naar het 35km verdergelegen Avelgem. Na inschrijving en een mezebolleke later vertrokken rond 9h30 voor de 85. Een leuke rit met in het begin wat kriereweggetjes en een aantal privebosjes. Toen ik aan een bv stond belde Willem met op om me te overhalen om toch maar die 12 extra te doen. Hij had me gisteren verteld dat het nogal nat lag + er stonden nog 25+35 km op het programma dus hem vriendelijk bedankt. Toch lief van hem om eens te bellen met het voorstel om te wachten op mij ;) . Het venijn zat hem in de staart maar dat wist ik al. Enkel die hoop steenbrokken niet opgeraakt met mijn vaste foursche. Al de rest lukte zonder problemen met mijn burtjes. Heb toch mn fully gemist. Volgende week is ie weer klaar :lol: De afdalingen waren nogal tricky met menen vaste vork. Daar aangekomen rond 13h45 en na een kwartje was ik al weer op weg om tegen 15.15h thuis te komen. De wind was aangetrokken en zat verdorie in de verkeerde kant. Toch blij dat ik hem gereden heb Bedankt Krierekrossers =D> =D> =D>
pacours https://www.strava.com/activities/636545911/overview" onclick="window.open(this.href);return false;
tram4
Plaats reactie