09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
choco_
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 24 okt 2015 15:48

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door choco_ »

de optie-lus begint aan 'de vierschaar' na de beklimming van 'de pensemont'
choco_
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 24 okt 2015 15:48

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door choco_ »

clubje schreef:Inderdaad, zou ik ook graag weten.

Ik zou graag de 44 km (vlak) doen en de optielus bij de Kluis. Dat kan dus niet standaard?

Anders rij ik met mijn auto na de 44 km tot de Kluis en doe daar nog die lus bij. Waar begint die extra lus juist bij de kluis?

Thx!
als je de 48k doet zonder optie-lus kom je aan 600hm
de 44km is redelijk vlakke rit met paar beklimmingen in Tiegem en 330hm
optie-lus is 320hm en is 12km
62km - 800hm
85km - 900hm
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door clubje »

Ik ben niet van de streek en vind het niet direct terug, heb je een adres voor in mijn gps waar ik naartoe kan rijden en die extra lus kan beginnen? Thx!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door filiep72 »

Het was in orde, daar in Avelgem. Leuk daar int Ganzenhof. Bewaakte bikeparking. =D> . Het plan was om de 62 te volgen en dan nog die 12 km lus met 300hm erbij nemen. Het warme weer (eindelijk) , de korte minirokjes en de leuke vakantieperikelen van de familie Callewaert brachtten mij zowaar in vakantie stemming. De eerst 15 km waren er om de spieren een beetje op te warmen. De eerste echte klimmetjes kwamen eraan rond km 16. 2 bultjes die de hartslag de hoogte injoegen. Vanaf nu werd het parcours heuvelachtiger. De bevoorrading na 28 km aan de voet van de Patersberg kwam net op tijd. Na de bv eerst nog 500m asfalt en dan hop, linksaf de bult op. Ik had mij voorgenomen dat als ik bovenaan de Pater mijn naam nog vloeiend van achter naar voor kon zeggen, ik de xtra lus erbij zou nemen. Ik kwam boven met een maximale hartslag, zonder adem en als analfabeet :roll: vanaf nu begon het echt te tellen. Lange klimmen. Dito brede no-breaks-afdalingen. Max speed 55.3 8) . De Kluis op...en af...en op...en af...en op......Na 55km stond ik aan de 4 schaar. Die 12 km lus was al lang geen optie meer. Na 58 km stond ik terug op niveau 0. 30 km klimmen en dalen kruip toch in de kleren. In Avelgem toegekomen met 65 km op de teller. Prima afspuitstand en een deugdoende Moinette sloten mijn voormiddag af. Goed gedaan Krierecrossers ! =D>
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door chrisper »

filiep72 schreef:Het was in orde, daar in Avelgem. Leuk daar int Ganzenhof. Bewaakte bikeparking. =D> . Het plan was om de 62 te volgen en dan nog die 12 km lus met 300hm erbij nemen. Het warme weer (eindelijk) , de korte minirokjes en de leuke vakantieperikelen van de familie Callewaert brachtten mij zowaar in vakantie stemming. De eerst 15 km waren er om de spieren een beetje op te warmen. De eerste echte klimmetjes kwamen eraan rond km 16. 2 bultjes die de hartslag de hoogte injoegen. Vanaf nu werd het parcours heuvelachtiger. De bevoorrading na 28 km aan de voet van de Patersberg kwam net op tijd. Na de bv eerst nog 500m asfalt en dan hop, linksaf de bult op. Ik had mij voorgenomen dat als ik bovenaan de Pater mijn naam nog vloeiend van achter naar voor kon zeggen, ik de xtra lus erbij zou nemen. Ik kwam boven met een maximale hartslag, zonder adem en als analfabeet :roll: vanaf nu begon het echt te tellen. Lange klimmen. Dito brede no-breaks-afdalingen. Max speed 55.3 8) . De Kluis op...en af...en op...en af...en op......Na 55km stond ik aan de 4 schaar. Die 12 km lus was al lang geen optie meer. Na 58 km stond ik terug op niveau 0. 30 km klimmen en dalen kruip toch in de kleren. In Avelgem toegekomen met 65 km op de teller. Prima afspuitstand en een deugdoende Moinette sloten mijn voormiddag af. Goed gedaan Krierecrossers ! =D>

mooi, morgen is het mijn beurt.
ben ook van plan de 65 te doen met optielus.
ben benieuwd of mijn benen tegen dan nog de jus hebben voor de optielus
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door KUBA »

Een aangename 88Km deze morgen , organisatie top.
Een plasje en enkele wat vettiger stukken maar zeker niets te ontzien (als je alles boven wil rijden zal een profieltje achteraan wel meerwaarde zijn op die enkele stukken)
Van de door en terugweg ben ik minder fan maar we moeten nu eenmaal bij het lekkers raken niet :wink:
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door cujo »

Hier de 62km en optielus gedaan. Prima organisatie en parcours.Vooral het stuk tussen de bevoorradingen aan de patersberg en de optielus op en af de kluisberg langs heel wat paden normaal alleen voor wandelaars zijn. Enige opmerking is dat als je optielus doet je best voldoende water mee hebt met dit warme weer daar er geen bevoorrading meer is
Gebruikersavatar
Mounthias
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: B1 team replic world v-brake |Scott Scale 20

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door Mounthias »

Toffe organisatie, alles prima verzorgd, super rit =D>
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door kitana-racing »

cujo schreef:Hier de 62km en optielus gedaan. Prima organisatie en parcours.Vooral het stuk tussen de bevoorradingen aan de patersberg en de optielus op en af de kluisberg langs heel wat paden normaal alleen voor wandelaars zijn. Enige opmerking is dat als je optielus doet je best voldoende water mee hebt met dit warme weer daar er geen bevoorrading meer is
Dat vond ik ook vreemd. De eerste bevoorrading was al na 10 (vlakke) kms. Die heb ik dan ook maar overgeslagen.
Maar de laatste 30 zwaarste kilometers als je de optielus neemt, daar was er idd niks van bevoorrading meer. :-? :-?

Enig opmerkingske voor deze anders prachtig georganiseerde tocht =D> =D>
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 09.07.2016 - Avelgem - Krieretocht

Bericht door levo_specialized fsr »

volgende jaar kom ik terug ,top rit en organisatie =D>
Plaats reactie