26.06.2016 - Lignières

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

26.06.2016 - Lignières

Bericht door Bobbie »

Na vorig jaar hier gereden te hebben vandaag terug gaan biken in Lignières. Zeer mooie tocht georganiseerd door de vriendelijke lokale mountainbike club. Deze tocht is technisch te noemen. Op twee plaatsen heb je de keuze om een expert lus te maken die echt de moeite is.

Omdat de conditie niet zo goed is was het plan de 45km te rijden, maar dan zou ik een expert lus missen. Dus uiteindelijk wat lusje aan elkaar geknoopt om al de technische stukken gehad te hebben. Dit resulteerde in een zware 48km met 1345hm. Blij dat ik binnen was!

Zeer goede organisatie, goed uitgepijld en super vriendelijke mensen!
Laatst gewijzigd door Bobbie op ma 27 jun 2016 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door anho »

Top-tocht. Lekker technisch en door de natte ondergrond behoorlijk zwaar.
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door kitana-racing »

Inderdaad een toptocht. De verre verplaatsing meer dan waard!
65 km genieten en afzien.
De keuze "expert" was ook wel zwaar technisch. Zoiets heb ik nog niet vaak onder de wielen geschoven gekregen
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door aresius »

Op aanraden van vrienden ben ik hier terechtgekomen. In een streek die ik meestal links laat liggen qua toertochten, wegens niet zo vlot bereikbaar en relatief weinig bos.

Maar dit was echt een ferme tocht met een prachtig parcours, lange pittige klims, lange afdalingen en zeer mooie technische stukken. =D> =D> (oke gezien het weer hier een daar wat vettig, maar al bij al viel nog heel goed mee..)
Ook de vertrouwde pain saussice was aanwezig. Verder geen Leffe, maar wel Orval en (Mc)Chouffe.

Wachtend op m'n bikebuddy, kreeg ik een uitgebreide uitleg van het parcours van de voorzitter van de club. Een duidelijke uiteenzetting van de smerige en technische stukken. Ook het waarom dat er sommige omleidingen voorzien zijn...
Achteraf bleek dat hij ook de laatste bevoorrading bediende en speciaal daar op ons gewacht heeft (tot na 15u!)
Heb hem wel de tip gegeven om het volgend jaar niet dezelfde dag te organiseren als de Raid Des Hautes Fagnes, want de opkomst voor deze tocht was nogal aan de lage kant en hij was er een beetje door gedemotiveerd.

Volgend jaar hier terug present (o)
TinaJ
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 22 sep 2015 17:03

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door TinaJ »

Voor de 2de maal komen fietsen hier en ik beklaag me maar 1 iets... Dat ik geen grotere afstand genomen heb.
Deze tocht is voor mij een toptocht, eentje om in te kaderen!
Goed technisch, mooie klims en fijne afdalingen met de nodige boomwortels en keien.
De ondergrond lag er op sommige plaatsen wat vettig bij wat het allemaal wat zwaarder maakte.
Denk dat de organisatie het beste uit de streek gehaald heeft.
Deze mensen verdienen meer volk!
Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
kitana-racing
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: do 21 feb 2008 19:09
Rijdt met: Cube Reaction Pro 29

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door kitana-racing »

TinaJ schreef: Deze mensen verdienen meer volk!
Amen!! Volgend jaar maken we superveel reclame voor deze sympathieke, prachtige tocht :-D :-D :lol: :lol:
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: 26.06.2016 - Lignières

Bericht door alexbiker »

Van Oostende afgezakt om deze eens te rijden. Was me aangeraden door iemand die deze tocht als een van de beste van het jaar vond. Ik moet zeggen ze had gelijk.

Ik heb me vanaf de eerste tot de laatste km geamuseerd, mooie lastig klimmen en zeer mooie snelle en vooral ook technische afdalingen. De "expert " zones zijn hier ook wel echt expert dwz steil, wortels en rotsen. Je ziet dat deze tocht in elkaar wordt gestoken door mtb-bikers met een hart voor technische kant van de sport.

Ook de ontvangst en de bevoorradingen waren tip-top in orde. Wel jammer voor de organisatie van de kleine opkomst want deze tocht verdient veel meer volk. Aan de ander kant kan deze tocht niet zoals in Vlaanderen het aan om duizend deelnemers te ontvangen dit zou de fun op het parcours verminderen tenzij ze de grote en kleinere afstanden van elkaar scheiden. Voor mijn part wil ik nog het dubbele betalen volgend jaar als we terug zo een parcours onder de wielen geschoven krijgen.

Volgend jaar kom ik zeker terug en breng ik nog een paar vrienden mee.
Plaats reactie